Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

19 maja 2023

Podsumowanie

Landing page, strona lądowania, strona sprzedażowa – te wszystkie określenia opisują konkretny rodzaj strony, której głównym celem jest sprzedaż. Landingi są zwykle projektowane z myślą o wybranej kampanii marketingowej i mogą świetnie podkręcić konwersję i wyniki biznesowe.

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej!

Co to jest landing page? Do czego służy?

Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na szkolenie/webinar. Dobrze ogarnięty LP spełnia 3 podstawowe funkcje: 

  • tworzy relację między Twoją firmą a klientami;
  • informuje o danej ofercie i zachęca do kupna, złożenia zamówienia czy zapisu na wydarzenie;
  • zwiększa konwersję i zyski.

Co ważne, sprzedażowy landing page jest osobną stroną, która może znajdować się zarówno w obrębie Twojej witryny, jak i poza nią. To coś zupełnie innego od strony głównej czy którejkolwiek z podstron – jest nakierowana na zaprezentowanie i sprzedaż pojedynczego produktu lub usługi. Klient zostawia swoje dane kontaktowe (minimum to imię, nazwisko, adres e-mail), a w zamian może skorzystać z tej konkretnej oferty lub bonusu.

Strony sprzedażowe są kapitalnym uzupełnieniem aktywnych kampanii marketingowych. Chcesz, by Twoja reklama na Facebooku zyskała mocy i przynosiła większe dochody? Zaprojektuj LP, do którego będzie prowadził link z Twojego posta sponsorowanego. Tak samo dobrze zadziała to w przypadku reklamy Google Ads. Użytkownicy wpiszą konkretną frazę w wyszukiwarce, po czym na samej górze wyświetli im się odnośnik do Twojego landinga – z ofertą, która ich interesuje. Cyk, sprzedaż sama się nakręca 🙂.

Ale, ale – nie może być tak kolorowo. Jeśli zależy Ci na tym, by landing page dobrze spełniał swoją funkcję, musi być profesjonalnie ogarnięty. O czym należy pamiętać?

Jak wygląda dobra strona sprzedażowa?

Po czym poznać, że landing page został zaprojektowany wzorowo? Przede wszystkim nie będzie na nim żadnych rozpraszaczy. Treść, grafiki/zdjęcia, formularze kontaktowe – to wszystko powinno ze sobą współgrać, by zmienić użytkownika w płacącego klienta. Super ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi elementami.

Z jednej strony strona docelowa musi wzmacniać cel sprzedażowy, a więc należy w niej zawrzeć niezbędne informacje dotyczące oferty. Z drugiej jednak strony, nie można tutaj przesadzać. Nadmiar treści i innych elementów na stronie wywoła efekt odwrotny od zamierzonego. Jeśli zmusisz klienta do nieskończonego przewijania strony, a na końcu rzucisz mu formularz z 20 polami do wypełnienia… Pewnie domyślasz się, jaka będzie jego reakcja ;). Ci najbardziej cierpliwi jakoś dociągną do końca strony, ale na pewno oleją ten najważniejszy etap, czyli konwersję.

Najważniejsze elementy dobrze zaprojektowanego LP

Dobrze zaprojektowana strona sprzedażowa składa się z kilku niezbędnych elementów, które potęgują wrażenie obcowania z wyjątkową ofertą. Użytkownicy powinni momentalnie poczuć, że oto trafili na stronę, która gwarantuje im coś naprawdę wartego uwagi; że są w gronie wybrańców, którym się poszczęściło i powinni jak najszybciej zostawić swoje dane, bo przeleci im koło nosa zajebista okazja.

Jak uzyskać taki efekt? Nie zapominaj o tym elementach:

  • CTA – call to action MUSI znaleźć się na stronie sprzedażowej. Przycisk CTA w jasny sposób wzywa do wykonania jednej, konkretnej akcji w obrębie LP. Użytkownik nie może mieć wątpliwości, co ma zrobić. 
  • Zwięzła oferta – przedstawiona za pomocą precyzyjnie podanej, perswazyjnej treści. Zero lania wody i maksimum konkretów.
  • Formularz – niezbędny do łapania leadów. Formularze mogą zachęcać do zapisania się do newslettera czy np. założenia konta na stronie. Pamiętaj, by formularze były maksymalnie krótkie i łatwe do wypełnienia.
  • Grafiki – zdjęcia powinny wizualnie dopełniać treść na landingu i przyciągać uwagę. Ważne, by były spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
  • Przekierowania do strony głównej Twojej witryny – warto zastosować linki odsyłające użytkowników np. do strony głównej Twojego sklepu. Taki odnośnik można przemycić z podziękowaniami, które wyświetlą się po uzupełnieniu formularza.

Jak zrobić stronę sprzedażową, by zyski wystrzeliły w kosmos?

Nawet korzystając z powyższych wskazówek, nie jest tak łatwo stworzyć skuteczną stronę sprzedażową. Potrzeba tutaj dużo wprawy i doświadczenia, zrozumienia potrzeb klientów i umiejętności zaprezentowania oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.

Ale zdecydowanie warto się tego nauczyć – profesjonalny landing page jest świetnym patentem na przyciągnięcie uwagi nowych użytkowników, budowanie relacji między firmą i odbiorcami, a w konsekwencji zwiększenie dochodów.


Jeśli nie do końca wiesz, jak powinien wyglądać Twój landing page, konsultacja marketingowa z Kocurem Marketingu RIKONA Michałem Lembiczem rozwieje Twoje wątpliwości. Zgłoś się do nas i wspólnie ustalimy, jak ugryźć temat strony sprzedażowej dla Twojego biznesu, by efekty biznesowe były dla Ciebie jak najlepsze. Do usłyszenia!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie.  W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki na rynku, czyli jak wyróżnić się na tle konkurencji 

Pozycjonowanie marki sprawia, że niektóre marki zapadają w pamięć, a inne przelatują przez nią i na zawsze znikają. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jest to związane z pozycjonowaniem marki. Celem tych działań jest wyróżnienie brandu na tle innych i zakotwiczenie się w umysłach konsumentów. Bardziej poetycko trzeba byłoby napisać, że należy „dotrzeć do serc klientów”. […]

Czytaj dalej
1 2 3 8
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu