Agencja marketingowa Warszawa - jak szukać?

15 sierpnia 2022

Podsumowanie

Znalezienie agencji marketingowej w Warszawie jest proste. Ale wybór dobrej agencji może już przysporzyć nie lada problemów. Przed rozpoczęciem współpracy upewnij się m.in. jaka jest specjalizacja wybranej agencji. Sprawdź też dokładnie, jak wygląda jej strona internetowa i czy np. pracujący tam specjaliści mogą pochwalić się fajnymi osiągnięciami na polu digital marketingu. Zweryfikuj swoje założenia biznesowe, by wiedzieć, czego konkretnie oczekujesz od takiej agencji. Czy na pewno kładzie ona nacisk na to samo, co Ty?

Marketing i reklama są teraz w cenie. W sieci pojawia się coraz więcej mniejszych i większych sklepów e-commerce czy firm usługowych, które od początku budowane są jako projekty internetowe. Mnóstwo przedsiębiorców "starej daty", którzy do tej pory prowadzili swoją działalność stacjonarnie, także zaczyna dostrzegać prostą zależność: jeśli nie ma Cię w internecie, nie ma Cię na rynku. Marketing internetowy staje się więc nieodłącznym elementem funkcjonowania firm, na bazie którego pozyskuje się nowych klientów.

Niestety, jak chyba w każdej dziedzinie życia, tak i tutaj można trafić zarówno na fachowców, którzy rzetelnie ogarną Ci działania marketingowe, jak i na totalnych naciągaczy, którzy profesjonalnie opróżnią Ci portfel – oczywiście pod przykrywką kompleksowej obsługi i kreatywnego podejścia do klienta. W branży krąży naprawdę sporo takich smutnych historii. Warto więc wiedzieć, na co zwracać uwagę, nawiązując współpracę z wybraną agencją marketingową w Warszawie.

Mimo iż tekst, który czytasz, nosi tytuł "agencja reklamowa Warszawa", nie sugeruj się tym jakoś bardzo. Z racji tego, że stolica naszego pięknego kraju jest jednocześnie jego największym miastem, to i agencji jest w niej zdecydowanie najwięcej. Możesz jednak spokojnie potraktować poniższe wskazówki jako porady uniwersalne, które znajdą zastosowanie w każdym innym mieście czy nawet mniejszej miejscowości.

Czym właściwie zajmują się agencje marketingowe?

Chyba łatwiej jest odpowiedzieć na pytanie, czym się nie zajmują :). Marketing w internecie, określany też jako digital marketing (czy po polsku marketing interaktywny) zawiera w sobie całe spektrum pojęć i działań reklamowych, które w dużym skrócie mają Ci pomóc pozyskiwać nowych klientów i realizować założone cele biznesowe. Cele mogą być oczywiście różne w zależności od konkretnej firmy, jednak koniec końców chodzi w tym o to, by Twoja firma czy marka generowała dochód na satysfakcjonującym poziomie. A może nawet jeszcze lepszym.

Ktoś może powiedzieć, że kiedyś to było łatwiej – miałeś sklep stacjonarny i ktoś zawsze do niego przychodził. Wystarczyło wykorzystać pocztę pantoflową i już można było cieszyć się zwiększonym zainteresowaniem klientów. No to teraz 2 fakty – po pierwsze, poczta pantoflowa ma swojego odpowiednika w świecie cyfrowym i nazywa się on marketing szeptany (lub szeptanka – swoją drogą, uważana za niezwykle skuteczną formę reklamy w sieci). Po drugie zaś, obecność w internecie i związane z nim kampanie reklamowe pozwalają Ci dotrzeć z ofertą do osób na drugim końcu Polski, Europy, a nawet globalnie. Czy nie brzmi to świetnie?

Wspominany marketing szeptany to tylko jedna z wielu strategii marketingowych, z których możesz skorzystać. Na jeszcze możesz liczyć, zwracając się do agencji reklamowej o pomoc w rozwijaniu Twojego biznesu?

  • Tworzenie stron www – to dokładnie to, o czym myślisz. Specjaliści web-dev z wybranej agencji marketingowej mogą stworzyć dla Ciebie od podstaw stronę internetową, na której będziesz oferował swoje usługi czy produkty. Jeśli posiadasz już swoją stronę, mogą zająć się jej ewentualnym dopieszczeniem albo dokonać niezbędnych zmian w kodzie.
  • Pozycjonowanie stron internetowych – czyli w skrócie SEO (z ang. Search Engine Optimization), to działania nakierowane na wybicie Twojej strony na jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Im jesteś wyżej, tym większe są szanse, że Twoi klienci odwiedzą Twoją stronę i zapoznają się z Twoją ofertą. Do SEO zaliczamy m.in. content marketing, czyli marketing treści.
  • Audyt SEO – dzięki niemu dowiesz się, co można zmienić, a co poprawić na Twojej stronie www, by miała szansę wskoczyć na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.
  • Kampanie reklam Google Ads w wyszukiwarce – czyli w skrócie SEM (z ang. Search Engine Marketing), to świetne uzupełnienie strategii optymalizacyjnych. Dzięki płatnym reklamom w Google masz szansę zaprezentować się konkretnym grupom klientów o największym znaczeniu dla Twojego biznesu.
  • Social media – to zarówno możliwość prowadzenia firmowych profili na najpopularniejszych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, ale też Snapchat czy TikTok), jak i ogarnianie reklam na Facebooku, czyli kampanii reklam sponsorowanych, promujących Twoją firmę w mediach społecznościowych.
  • PR, branding, naming, identyfikacja wizualna, doradztwo marketingowe itp. – wszystkie działania związane z kreowaniem wizerunku marki/firmy, nazewnictwem i zwiększaniem rozpoznawalności firmy/marki wśród klientów. Tymi rozwiązaniami marketingowymi najczęściej zajmuje się agencja kreatywna.
  • UX/UI – do usług marketingowych należy też zaliczyć działania związane z UX-em (z ang. user experience), a więc kreowaniem pozytywnego doświadczenia u użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową.
  • Marketing 360 ° – wrzucamy to bardziej jako ciekawostkę, bo ten rodzaj reklamy wykracza daleko poza granice internetu. Tutaj mamy do czynienia z marketingiem kompleksowym, opartym na strategii holistycznej – banery w sieci, billboardy na ulicach, spoty telewizyjne i radiowe itd.

Na czym się skupiać, wybierając agencję marketingową?

Jeśli nie wybierasz agencji reklamowej, bazując na znajomościach lub rekomendacjach, czeka Cię samodzielne poszukiwanie. Najlepiej zrobić to przez Google, wpisując np. "agencja marketingowe Warszawa". Nic skomplikowanego i prawdopodobnie postąpiłbyś tak samo i bez naszej pomocy. Znacznie trudniej robi się, gdy zobaczysz, ile wyników pokaże Ci przeglądarka. Jak do tego podejść? W jaki sposób je przefiltrować, by podjąć najlepszą decyzję? Oto kilka sprawdzonych wskazówek, które będą pomocne przy wyborze idealnej agencji.

Jakość strony internetowej

Przyjrzyj się temu kompleksowo – sprawdź takie rzeczy, jak ogólny aspekt wizualny, przyjazność dla użytkownika, schludność, poprawny i uporządkowany układ strony, szybkość wczytywania czy jakość contentu na blogu firmowym. To wszystko ma znaczenie i daje świadectwo tego, z jaką starannością dana agencja podchodzi do prezentacji swoich usług – i zapewne także do obsługi klientów.

Widoczność witryny w wynikach wyszukiwania

Całkiem logiczne, że skoro dana agencja świadczy usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego czy strony firmowej, to powinna zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwarki. Jeśli agencja SEO kusi Cię niskimi cenami obsługi, a jej witryna znajduje się na 10. stronie w Google, to zdecydowanie powinna Ci się zaświecić lampka ostrzegawcza.

Case study i dotychczasowe realizacje

To bardzo ważna kwestia, na którą warto zwracać uwagę od samego początku. Agencje z ładnym portfolio i przykładami efektywnie zrealizowanych kampanii marketingowych pozwalają utwierdzić się w przekonaniu, że faktycznie masz do czynienia z ludźmi, którzy wiedzą, co robią. Najwyższe oceny i najwięksi klienci zarezerwowani są zwykle dla najlepszych agencji, które mocno przykładają się do swojej pracy.

Specjalizacja agencji reklamowej

Znasz takie powiedzenie, że jeżeli coś jest od wszystkiego, to w rzeczywistości jest do niczego? Nie chodzi o to, czy się z nim zgadzasz, czy nie – każdy ma prawo do własnej opinii. Z doświadczenia jednak wiemy, że agencje specjalizujące się w KAŻDEJ gałęzi marketingu internetowego zwykle nie dowożą oczekiwanych wyników. Chyba że mówimy o kolosie z kilkudziesięcio- czy nawet kilkusetosobową załogą. Naszym zdaniem jednak lepiej jest współpracować z kilkoma firmami, które kładą na nacisk na różne aspekty i odsłony marketingu. A już w ogóle super, gdy owe agencje o sobie wiedzą i są w stanie na bieżąco informować się o wykonywanych działaniach, by nie wchodzić sobie w paradę.

Wiesz dlaczego RIKONA nie jest agencją marketingową?

RIKONA to Marketingowe Wsparcie Twojego Biznesu. Takie określenie jest może mniej prestiżowe niż ”agencja marketingowa Warszawa”, ale idealnie odzwierciedla luźny styl komunikacji, wprost informując czym się zajmujemy.

Jeżeli luźny styl komunikacji Ci odpowiada to napisz do nas. Konkretnie napiszemy, co zrobilibyśmy na Twoim miejscu i w jakim budżecie należy działać, aby miało to sens.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź! Po co Ci reklama w internecie? Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na […]

Czytaj dalej
Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej! Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa? Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas […]

Czytaj dalej
Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej […]

Czytaj dalej
Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej! Co to jest landing page? Do czego służy? Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy! Po co marce i firmie social media? 6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu