Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

1 czerwca 2024

Podsumowanie

Marketing B2B różni się od marketingu B2C. W tym artykule znajdziesz podstawowe informacje dotyczące działań promocyjnych na linii firma-firma.

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu?

Przyjrzymy się najważniejszym strategiom, narzędziom i trendom, które warto zaimplementować w swoich działaniach marketingowych. Dowiesz się, jak tworzyć i wdrażać skuteczne strategie marketingowe, jak adaptować się do zmieniających trendów rynkowych i jak korzystać z nowoczesnych narzędzi. Wspomnimy o content marketingu, personalizacji i analizie danych, które będą wspierać Twoje działania w obszarze marketingu B2B. Umożliwi to poprawę wyników sprzedażowych i zapewni efektywną komunikację z klientami biznesowymi.

Czym jest marketing B2B?

Marketing B2B (Business-to-Business) obejmuje działania marketingowe, które kierowane są do innych przedsiębiorstw, zamiast do odbiorców indywidualnych. Jest to proces, w którym firmy stosują wielopoziomowe strategie obejmujące różnorodne działania marketingowe, takie jak:

  • e-mail marketing;
  • komunikacja internetowa;
  • kampanie medialne;
  • zarządzanie relacjami.

Celem powyższych działań jest konwersja pozyskanych klientów biznesowych na lojalnych partnerów handlowych. Marketing B2B jest bardziej złożony od marketingu B2C, ponieważ decyzje zakupowe są bardziej złożone, przechodzą przez wielu decydentów, są oparte na długoterminowych relacjach oraz przechodzą szczegółową analizę wartości i zwrotu z inwestycji (ROI).

Przeczytaj także: Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie.

Marketing B2B w praktyce

W praktyce marketing B2B skupia się na:

  • tworzeniu wartościowych treści;
  • budowaniu trwałych relacji z klientami;
  • efektywnej komunikacji.

Content w B2B jest bezpośredni i ma charakter informacyjny. Wynika to z faktu, że firmy podejmują decyzje na podstawie analiz i danych. Stosując nowe narzędzia i technologię, jak personalizacja i analiza danych, przedsiębiorcy mogą lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów biznesowych i dostosować swoje strategie, aby pozyskać i utrzymać partnerów handlowych. Dobrze prowadzony marketing B2B zwiększa świadomość marki, ale ułatwia budowanie wartościowych i długotrwałych relacji biznesowych.

Różnice między marketingiem B2B a B2C

Nie brakuje osób, które twierdzą, że marketing B2B i B2C robi się tak samo. Choć mają one wiele wspólnych cech, to istnieją różnice, które mają wpływ na kierunek działań w obu tych przypadkach.

Różnice między marketingiem B2B a B2C

  • Proces decyzyjny

Jeśli podoba Ci się komputer X i aktualnie go potrzebujesz – kupujesz. Tak, to wygląda w B2C. Z kolei w B2B, nawet jeśli rozmawiasz z członkiem zarządu od IT i przekonasz tę osobę do zakupu komputerów do firmy, to najpewniej sprawa trafi jeszcze przynajmniej do akceptacji dyrektora finansowego i samego prezesa. W tym procesie trzeba przekonać więcej niż jedną osobę i nie można opierać wszystkich swoich działań marketingowych wyłącznie na emocjach. Tutaj potrzebne będą także twarde dane liczbowe, bo firmie transakcja musi się opłacać.

  • Grupa docelowa

W B2C Twoimi klientami są osoby indywidualne, np. Ty, ja, Twój sąsiad. W B2B grupą docelową się inne przedsiębiorstwa.

  • Relacje

Marketing B2B skupia się na budowaniu długotrwałych relacji biznesowych. W B2C relacje z klientami często są krótkotrwałe i oparte na jednorazowych transakcjach.

  • Komunikacja

W B2B firmy komunikują się bardziej formalnie i bazują na danych. Z kolei w B2C większy nacisk kładzie się na stronie emocjonalnej i opartej na korzyściach dla konsumenta.

Przeczytaj także: Na czym polega depozycjonowanie? Jak zapobiec negatywnemu SEO?

Co wyróżnia marketing B2B?

Marketing B2B ma specyficzne cechy, na które warto zwrócić uwagę na etapie planowania i realizacji działań marketingowych. Poniżej cztery z nich:

  • Zrozumienie potrzeb klienta – firmy mają specyficzne potrzeby i oczekiwania. Należy je zrozumieć, aby móc im dostarczać odpowiednie rozwiązania.
  • Budowanie relacji – filar marketingu B2B, w który warto inwestować, ponieważ umożliwia on budowanie zaufania i współpracy z kontrahentami.
  • Personalizacja komunikacji – istotne jest, aby dostosować komunikację do konkretnej grupy docelowej. W tym procesie należy uwzględnić ich cele, potrzeby i preferencje.
  • Propozycja wartości – produkt lub usługa mają mieć dla klienta wartość. W marketingu B2B możesz dostarczyć je swoim klientom, prezentując im case studies, swoją ofertę czy referencje.

Marketing B2B i B2C różnią się od siebie. Dostosuj więc swoje działania do specyfiki komunikacji na linii firma–firma. Pomoże Ci to w budowaniu relacji i wspieraniu sprzedaży w Twoim przedsiębiorstwie.

Strategie marketingu B2B

W tym fragmencie przedstawimy najważniejsze strategie marketingu B2B. Ponadto przybliżymy, jak te strategie pomagają firmom B2B osiągać ustalone cele.

Jak buduje się skuteczne strategie w marketingu B2B?

W opracowaniu efektywnej strategii działania mogą pomóc poniższe wskazówki:

  • Zdefiniuj cele marketingowe w taki sposób, aby były zbieżne z celami biznesowymi firmy;
  • Przeprowadź analizę konkurencji, aby znaleźć własną propozycję wartości, która wyróżni Twoją firmę na tle podobnych działalności.
  • Określ grupę docelową i stwórz buyer personę, aby lepiej poznać potrzeby potencjalnych klientów. Dzięki temu możesz lepiej dostosować swoją ofertę do oczekiwań kupujących.
  • Wybierz kanały komunikacji, z których korzystają Twoi potencjalni klienci. Może to być Facebook, LinkedIn, TikTok, ale równie dobrze radio i telewizja. Warto wiedzieć, gdzie się pokazywać i jakich działań unikać, aby nie przepalać budżetu.
  • Monitoruj efektywność swoich działań. Pomogą w tym wskaźniki takie jak konwersja, ROI czy liczba wygenerowanych leadów.

Mamy punkty wyjścia przy budowaniu strategii w marketingu B2B. Czas na wybór podejścia w dotarciu do klienta.

Inbound marketing & outbound marketing w B2B

  • Inbound marketing polega na pozyskiwaniu klientów poprzez tworzenie wartościowego contentu i budowaniu relacji.
  • Outbound bazuje na bezpośredniej komunikacji z klientami, np. poprzez telemarketing i reklamy.

Inbound jest bardziej efektywny w długim okresie. Wraz z upływem czasu budujesz relacje z klientami i zwiększasz zaufanie do marki. Z kolei outbound przynosi zwykle szybsze efekty, ale wiąże się to z wyższymi kosztami i niższą skutecznością w lojalizacji klientów.

Content marketing w strategii B2B

W strategii B2B powinien znaleźć się content marketing. Pomaga on w budowaniu solidnych relacji z klientami i pomaga w zwiększaniu świadomości marki. W tym celu stosuje się wartościowe treści, takie jak:

  • e-booki;
  • artykuły;
  • webinary;
  • wideo;
  • podcasty.

Dzielenie się wartościową wiedzą i doświadczeniami przemawia na Twoją korzyść w kontekście decyzji biznesowych Twoich potencjalnych klientów. Firmy korzystają ze wskazówek i pomysłów, a jeśli te się sprawdzają, to rośnie zaufanie do Twojej marki. Wówczas pozycjonujesz swoją firmę, jako eksperta w danym obszarze.

Content marketing zwiększa zaangażowanie klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. Regularnie dostarczane, wartościowe dla klientów i merytoryczne treści pomagają utrzymać uwagę grupy docelowej. W dłuższej perspektywie przekłada się to na silniejsze relacje biznesowe i lepsze wyniki sprzedażowe. 

Content marketing B2B to nie tylko kluczowy element budowania autorytetu i reputacji marki na rynku, ale także sposób do zwiększenia jej widoczności.

E-mail marketing w strategii B2B

Poczta elektroniczna to przydatne narzędzie, które umożliwia promowanie Twojej oferty, a także ułatwia utrzymanie kontaktu z klientami. W newsletterze możesz przesyłać wartościowe informacje czy powiadomienia o promocjach i nowościach. E-mail marketing wykorzystuje się także do wsparcia procesu sprzedaży i pozyskiwania leadów.

Skuteczne praktyki w zakresie e-mail marketingu B2B obejmują:

  • Podział odbiorców na segmenty pomaga dostosować komunikację do potrzeb różnych grup odbiorców.
  • Personalizacja komunikatów, np. poprzez używania imienia odbiorcy lub dostosowanie contentu do jego preferencji.
  • Tworzenie czytelnych szablonów e-mail, które łatwo odczytać na deskopie i urządzeniach mobilnych.
  • Monitoring wskaźników efektywności, np. współczynniku kliknięć i otwarć, ułatwia optymalizację treści, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Przeczytaj także: Czym jest content marketing? Jak możesz zyskać na wartościowych treściach?

Marketing B2B i Social Media

Media społecznościowe to silne medium, gdzie w przypadku wielu firm, warto być. Jest to miejsce, w którym budujesz relacje z klientami, generujesz lidy i zwiększasz świadomość marki.

LinkedIn, Facebook czy Twitter to portale, na których możesz promować wartościowy content, dzielić się informacjami o firmie i udostępniać zaangażowanie odbiorców w interakcje z marką, np. pokazywanie, jak ktoś korzysta z Twojego produktu. Takie podejście zapewnia skuteczną komunikację z grupą docelową. Jednocześnie to dobry sposób, aby zaprezentować swoje produkty i usług, a także budować autorytet w branży.

Regularnie publikowane treści umożliwiają dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Wartościowe materiały wzmacniają zaufanie i lojalność odbiorców. Możesz z klientami prowadzić dialog, a to bezcenne źródło informacji odnośnie do ich potrzeb i oczekiwań. Obecnie social media to integralny element skutecznej strategii B2B, który wspiera przedsiębiorców w realizacji ich celów biznesowych.

Skuteczne praktyki w zakresie Social Mediów w B2B obejmują:

  • Znalezienie platformy lub platform społecznościowych, z których najczęściej korzystają przedstawiciele Twojej grupy docelowej.
  • Systematycznie publikowany content utrzymuje zaangażowanie, a pogłębia je branie udziału w dyskusjach z odbiorcami.
  • Monitorowanie wyników działań umożliwia optymalizację kierunku rozwoju kanału i lepszego dostosowania treści do potrzeb użytkowników.
  • Zastosowanie narzędzi do automatyzacji treści i analizy wyników ułatwia i usprawnia pracę, co pozwala trzymać rękę na pulsie.

Stworzenie skutecznej strategii marketingu B2B powinno uwzględniać specyfikę tego rodzaju marketingu. Ponadto należy dostosować działania do oczekiwań i potrzeb Twoich odbiorców. Stosowanie różnych podejść, jak np. inbound marketingu, e-mail marketingu czy content marketingu ułatwia budowanie trwałych relacji z klientami, co przekłada się na sukces w marketingu B2B.

Technologie i narzędzia stosowane w marketingu B2B

W obszarze marketingu usług doradczych B2B, marketingu SAS czy marketingu produktowego B2B niezbędne są pewne narzędzia i technologie. W tym fragmencie przybliżymy najważniejsze z nich, które stosuje się w marketingu B2B.

Automatyzacja marketingu w B2B

Firmy automatyzują wysyłanie e-maili, analizę danych i zarządzanie kampaniami. Dzięki temu działy marketingu zwiększają efektywność swoich działań, a przy tym oszczędzają zasoby i czas.

Automatyzacja:

  • ułatwia precyzyjne targetowanie;
  • zapewnia lepsze zarządzanie relacjami z klientami
  • umożliwia personalizację komunikacji z klientami;
  • ułatwia zarządzanie relacjami.

Efektem powyższych działań jest poprawa wskaźnika konwersji, większe zaangażowanie klientów i lepsze wyniki sprzedażowe.

Marketing automation używa się do:

  • automatyzacji procesów pozyskiwania leadów i lead nurturing;
  • monitorowania i oceny wyników działań marketingowych;
  • podziału bazy danych klientów i dostosowanie komunikacji do ich potrzeb i oczekiwań;
  • integracji z innymi narzędziami jak CRM czy z systemami analitycznymi.

SEO i SEM w marketingu B2B

SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing) to bardzo ważne elementy strategii marketingowej B2B. Dzięki nim firmy zwiększają swoją widoczność w internecie i mogą dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Działania SEO polegają na poprawie treści i struktury strony internetowej, co ma pomaga osiągnąć wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) dotyczy płatnych kampanii reklamowych, jak Google Ads, które umożliwiają szybko zwiększyć widoczność marki lub oferowanego produktu.

Dzięki wspomnianym strategiom zwiększasz swoją obecność w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na generowanie wartościowych lidów i większą liczbę odwiedzin Twojej strony www lub e-sklepu. 

SEO i SEM umożliwiają dotarcie do grupy docelowej w kluczowych momentach podejmowania decyzji zakupowych. Są to bardzo cenne narzędzia w złożonym procesie sprzedaży B2B.

SEO i SEM w marketingu B2B używa się do:

  • tworzenia wartościowych treści, które poprawiają pozycjonowanie i przyciągają uwagę użytkowników;
  • optymalizacji www pod kątem słów kluczowych i treści;
  • prowadzenia płatnych kampanii reklamowych, aby zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania;
  • monitoringu i analizy działań, aby zwiększyć efektywność działań.

Analiza danych w marketingu B2B

Gromadzenie i analiza danych umożliwiają firmom podejmowanie lepszych decyzji marketingowych i biznesowych. Dzięki informacjom lepiej zrozumiesz oczekiwania i potrzeby swoich klientów. Jednocześnie to dobry sposób do monitorowania efektywności działań marketingowych i prognozowania trendów.

Analiza danych w marketingu B2B stosowana jest do:

  • monitorowania wskaźników efektywności – ROI, liczba wygenerowanych lidów;
  • segmentacji klientów i optymalizacji komunikacji;
  • prognozowania trendów i identyfikowania szans oraz zagrożeń;
  • integracji z innymi narzędziami, np. CRM.

Inne technologie stosowane w marketingu B2B

Zmieniające się trendy i nowe technologie mogą wpływać na sposób, w jaki prowadzisz swoje działania marketingowe. Wśród narzędzi przyszłości wymienić należy sztuczną inteligencję (AI), big data, machine learning czy marketing oparty na danych.

Zastosowanie wspomnianych technologii może przynieść następujące korzyści:

  • oszczędność czasu i zasobów dzięki automatyzacji i optymalizacji działań marketingowych;
  • lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów dzięki personalizacji komunikacji;
  • lepsze planowanie działań marketingowych, dzięki prognozom trendów rynkowych oraz identyfikacji szans i zagrożeń;
  • uzyskanie pełniejszego obrazu działań marketingowych i lepsze zarządzanie nimi, dzięki integracji z innymi narzędziami i technologiami stosowanymi w firmie.

Stosowanie różnych narzędzi, takich jak SEO, SEM czy marketing automation ułatwia firmom realizację swoich celów. Ponadto zwiększa efektywność działań marketingowych, co przekłada się na satysfakcjonującą konwersję.

Umów się na konsultacje marketingowe i usprawnij działania, aby skuteczniej docierać do kupujących klientów.

Procesy i kanały stosowane w marketingu B2B

Odpowiednio stworzone procesy i dopasowane kanały sprawiają, że marketing B2B umożliwia pozyskiwanie leadów i budowanie relacji z istniejącym klientami. W tym fragmencie przyjrzymy się bliżej procesom i kanałom stosowanym w marketingu B2B, które mogą pomóc Ci osiągnąć swoje cele.

Pozyskiwanie leadów i lead nurturing w marketingu B2B

Pozyskiwanie leadów i lead nurturing mają za zadanie identyfikację potencjalnych klientów i budowanie z nimi pozytywnych relacji. Skuteczne pozyskiwanie leadów i pielęgnowanie relacji przekłada się na poprawę wyników konwersji i skrócenie procesu sprzedaży.

Zdobywanie nowych klientów i lead nurturing zrealizujesz poprzez:

  • używanie różnych kanałów marketingu, np. social media, e-mail, czy SEO;
  • tworzenie wartościowych treści dla klientów, co buduje pozycję eksperta i przyciąga uwagę;
  • stosowanie automatyzacji marketingu w procesach pozyskiwania i utrzymania klientów;
  • monitoring i analizę działań, aby korygować kurs i zwiększać efektywność pozyskiwania leadów.

Lejek marketingowy w strategii B2B

Jednym z kluczowych elementów strategii B2B jest lejek marketingowy. Dzięki niemu możesz dosłownie zobaczyć, jak wygląda proces pozyskiwania i konwersji leadów. 

Umiejętne zarządzanie lejkiem marketingowym ułatwia firmom zrozumienie potrzeb kontrahentów i optymalizację działań marketingowych na każdym etapie procesu sprzedaży. 

Efektem tych działań jest:

  • wyższa skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów;
  • umiejętne pielęgnowanie relacji;
  • przekształcanie leadów w lojalnych klientów.

Wszystko to przekłada się na większą sprzedaż i długoterminowy sukces biznesowy.

Lejek marketingowy w marketingu B2B może być używany do:

  • tworzenia spersonalizowanych treści sprzedażowych, które wspierają sprzedaż na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego;
  • identyfikacji etapów procesu sprzedaży, na których kontrahenci potrzebują dodatkowych informacji lub wsparcia;
  • monitorowania i analizy danych;
  • integracji z innymi narzędziami.

Rodzaje kanałów komunikacji w marketingu B2B

Dzięki dobrze dopasowanym kanałom komunikacji do swojej grupy docelowej możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, a następnie zacząć budować z nimi relacje. Wybór odpowiednich punktów styku z odbiorcami Twoich produktów lub usług pomaga zwiększyć efektywność działań marketingowych.

Najważniejsze kanały komunikacji w marketingu B2B:

  • Social media – to tutaj budujesz społeczność wokół marki i zaangażowanie odbiorców w interakcje.
  • E-mail marketing – umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami i dostarczanie spersonalizowanych treści, np. ofert, promocji, wiadomości.
  • SEO i SEM – dzięki nim zwiększysz widoczność swojej marki w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów.
  • Content marketing – to obszar, w którym tworzysz wartościowe treści przyciągające uwagę odbiorców, dzięki czemu zwiększasz zainteresowanie swoją ofertą.

Buyer persona w marketingu B2B

Zbudowanie profilu klienta docelowego ułatwia zrozumienie potrzeb i oczekiwań odbiorców. Jednocześnie umożliwia to optymalizację działań marketingowych do ich preferencji.

Buyer personę używa się w marketingu do:

  • ustalenia cech, oczekiwań i potrzeb klientów biznesowych;
  • tworzenia spersonalizowanych treści, które zainteresują odbiorców;
  • podziału bazy klientów i ułożenia komunikacji z poszczególnymi grupami użytkowników;
  • monitorowania i analizy wyników w celu dalszych ulepszeń.

Procesy i kanały używane w marketingu B2B, jak lead nurturing, lejek sprzedażowy czy tworzenie buyer persony pomaga firmom w osiągnięciu założonych celów. Dobrze ułożone działania marketingowe są efektywne i przekładają się na pożądaną konwersję.

Trendy w marketingu B2B

Sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe wpływają na szybko zmieniające się trendy w marketingu B2B. Zmienia to sposób, w jaki przedsiębiorstwa pozyskują klientów i realizują cele marketingowe. Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych trendów w marketingu B2B.

Popularne trendy w marketingu B2B

  • Account-based marketing (ABM) – skupienie działań promocyjnych firmy na konkretnych i kluczowych klientach biznesowych, zamiast na szerokiej grupie odbiorców.
  • Personalizacja komunikacji – dostosowanie contentu i ofert do indywidualnych preferencji potencjalnych klientów;
  • Video marketing – używanie filmów i animacji w celu prezentowania wartościowych informacji i angażowania użytkowników;
  • Influence marketing – nawiązywanie współpracy z ekspertami branżowymi, którzy tworzą treści dotyczące segmentu rynku, w którym działasz, co zapewnia dostęp do potencjalnych klientów.

Przyszłość marketingu B2B i rozwój technologii cyfrowych

Rozwój nowych technologii wpływa na to, w jaki sposób firmy prowadzą swoje działania marketingowe. Poniżej wybrane obszary, w których technologia cyfrowa wpływa na marketing B2B:

  • Big data i analityka – stosowanie zaawansowanych narzędzi, które pomagają w analizie i podejmowaniu lepszych decyzji marketingowych.
  • Automatyzacja marketingu – automatyzacja w obszarze pozyskiwania leadów, analizy wyników działań czy lead nurturingu.
  • Sztuczna inteligencja – zapewnia pomoc w optymalizacji działań marketingowych, np. tworzeniu spersonalizowanych treści i analizie danych;
  • Virtual reality (VR) i Augumented reality (AR) – technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pomaga tworzyć interaktywne i angażujące doświadczenia dla odbiorców, co przyciąga do danej marki/produktu/usługi.

Analiza konkurencji a strategia marketingu B2B

Analiza poczynań konkurencyjnych firm ułatwia znalezienie i zrozumienie swojego miejsca na rynku. Jednocześnie to dobry sposób, aby konkurować z innymi firmami.

W B2B analiza konkurencji może pomóc w:

  • identyfikacji mocnych i słabych stron konkurencji, co umożliwia na zastosowanie tych informacji w celu optymalizacji własnych działań;
  • znalezieniu luk na rynku, które można wykorzystać stworzenia unikalnej propozycji wartości (UVP).
  • monitorowaniu działań konkurencji do szybkiego reagowania na zmiany i dostosować do własnej strategii marketingowej;
  • podejmowaniu lepszych decyzji na podstawie sukcesów i porażek konkurencji, co może uchronić od uniknięcia przed tymi samymi błędami i umożliwi skorzystanie ze sprawdzonych rozwiązań.

Warto śledzić zmieniające się trendy i technologie stosowane w marketingu B2B. Dzięki nim możesz zdobyć przewagę nad konkurencją, a przynajmniej nie tracić klientów na rzecz innych firm, które zaimplementowały nowe technologie w swoich przedsiębiorstwach.

Marketing B2B w Twojej firmie

W artykule przybliżyliśmy główne aspekty marketingu B2B, wyjaśniliśmy różnice pomiędzy działaniami B2B i B2C, omówiliśmy strategie marketingowe, technologie, narzędzia, procesy i kanały komunikacji używane do działań promocyjnych w przedsiębiorstwach.

Przybliżyliśmy, jak wpływa analiza konkurencji na strategię marketingu B2B. Jednocześnie pokazaliśmy, że technologie cyfrowe (SEO, SEM, automatyzacja marketingu, AI) odgrywają coraz większą rolę i mają wpływ na rozwój marketingu dla firm.

Marketing B2B to dynamiczny i złożony obszar, który wymaga stałej optymalizacji i dostosowywania się do trendów i warunków rynkowych. Jeśli potrafisz skutecznie wykorzystać strategie marketingowe, narzędzia i kanały w B2B, to masz większe szanse na realizację swoich celów biznesowych.

Potrzebujesz wsparcia w swoim marketingu B2B? Wypełnij formularz kontaktowy – oddzwonimy. 

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu