Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Agencja marketingowa Warszawa - jak szukać?

15 sierpnia 2022

Podsumowanie

Znalezienie agencji marketingowej w Warszawie jest proste. Ale wybór dobrej agencji może już przysporzyć nie lada problemów. Przed rozpoczęciem współpracy upewnij się m.in. jaka jest specjalizacja wybranej agencji. Sprawdź też dokładnie, jak wygląda jej strona internetowa i czy np. pracujący tam specjaliści mogą pochwalić się fajnymi osiągnięciami na polu digital marketingu. Zweryfikuj swoje założenia biznesowe, by wiedzieć, czego konkretnie oczekujesz od takiej agencji. Czy na pewno kładzie ona nacisk na to samo, co Ty?

Marketing i reklama są teraz w cenie. W sieci pojawia się coraz więcej mniejszych i większych sklepów e-commerce czy firm usługowych, które od początku budowane są jako projekty internetowe. Mnóstwo przedsiębiorców "starej daty", którzy do tej pory prowadzili swoją działalność stacjonarnie, także zaczyna dostrzegać prostą zależność: jeśli nie ma Cię w internecie, nie ma Cię na rynku. Marketing internetowy staje się więc nieodłącznym elementem funkcjonowania firm, na bazie którego pozyskuje się nowych klientów.

Niestety, jak chyba w każdej dziedzinie życia, tak i tutaj można trafić zarówno na fachowców, którzy rzetelnie ogarną Ci działania marketingowe, jak i na totalnych naciągaczy, którzy profesjonalnie opróżnią Ci portfel – oczywiście pod przykrywką kompleksowej obsługi i kreatywnego podejścia do klienta. W branży krąży naprawdę sporo takich smutnych historii. Warto więc wiedzieć, na co zwracać uwagę, nawiązując współpracę z wybraną agencją marketingową w Warszawie.

Mimo iż tekst, który czytasz, nosi tytuł "agencja reklamowa Warszawa", nie sugeruj się tym jakoś bardzo. Z racji tego, że stolica naszego pięknego kraju jest jednocześnie jego największym miastem, to i agencji jest w niej zdecydowanie najwięcej. Możesz jednak spokojnie potraktować poniższe wskazówki jako porady uniwersalne, które znajdą zastosowanie w każdym innym mieście czy nawet mniejszej miejscowości.

Czym właściwie zajmują się agencje marketingowe?

Chyba łatwiej jest odpowiedzieć na pytanie, czym się nie zajmują :). Marketing w internecie, określany też jako digital marketing (czy po polsku marketing interaktywny) zawiera w sobie całe spektrum pojęć i działań reklamowych, które w dużym skrócie mają Ci pomóc pozyskiwać nowych klientów i realizować założone cele biznesowe. Cele mogą być oczywiście różne w zależności od konkretnej firmy, jednak koniec końców chodzi w tym o to, by Twoja firma czy marka generowała dochód na satysfakcjonującym poziomie. A może nawet jeszcze lepszym.

Ktoś może powiedzieć, że kiedyś to było łatwiej – miałeś sklep stacjonarny i ktoś zawsze do niego przychodził. Wystarczyło wykorzystać pocztę pantoflową i już można było cieszyć się zwiększonym zainteresowaniem klientów. No to teraz 2 fakty – po pierwsze, poczta pantoflowa ma swojego odpowiednika w świecie cyfrowym i nazywa się on marketing szeptany (lub szeptanka – swoją drogą, uważana za niezwykle skuteczną formę reklamy w sieci). Po drugie zaś, obecność w internecie i związane z nim kampanie reklamowe pozwalają Ci dotrzeć z ofertą do osób na drugim końcu Polski, Europy, a nawet globalnie. Czy nie brzmi to świetnie?

Wspominany marketing szeptany to tylko jedna z wielu strategii marketingowych, z których możesz skorzystać. Na jeszcze możesz liczyć, zwracając się do agencji reklamowej o pomoc w rozwijaniu Twojego biznesu?

  • Tworzenie stron www – to dokładnie to, o czym myślisz. Specjaliści web-dev z wybranej agencji marketingowej mogą stworzyć dla Ciebie od podstaw stronę internetową, na której będziesz oferował swoje usługi czy produkty. Jeśli posiadasz już swoją stronę, mogą zająć się jej ewentualnym dopieszczeniem albo dokonać niezbędnych zmian w kodzie.
  • Pozycjonowanie stron internetowych – czyli w skrócie SEO (z ang. Search Engine Optimization), to działania nakierowane na wybicie Twojej strony na jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Im jesteś wyżej, tym większe są szanse, że Twoi klienci odwiedzą Twoją stronę i zapoznają się z Twoją ofertą. Do SEO zaliczamy m.in. content marketing, czyli marketing treści.
  • Audyt SEO – dzięki niemu dowiesz się, co można zmienić, a co poprawić na Twojej stronie www, by miała szansę wskoczyć na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.
  • Kampanie reklam Google Ads w wyszukiwarce – czyli w skrócie SEM (z ang. Search Engine Marketing), to świetne uzupełnienie strategii optymalizacyjnych. Dzięki płatnym reklamom w Google masz szansę zaprezentować się konkretnym grupom klientów o największym znaczeniu dla Twojego biznesu.
  • Social media – to zarówno możliwość prowadzenia firmowych profili na najpopularniejszych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, ale też Snapchat czy TikTok), jak i ogarnianie reklam na Facebooku, czyli kampanii reklam sponsorowanych, promujących Twoją firmę w mediach społecznościowych.
  • PR, branding, naming, identyfikacja wizualna, doradztwo marketingowe itp. – wszystkie działania związane z kreowaniem wizerunku marki/firmy, nazewnictwem i zwiększaniem rozpoznawalności firmy/marki wśród klientów. Tymi rozwiązaniami marketingowymi najczęściej zajmuje się agencja kreatywna.
  • UX/UI – do usług marketingowych należy też zaliczyć działania związane z UX-em (z ang. user experience), a więc kreowaniem pozytywnego doświadczenia u użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową.
  • Marketing 360 ° – wrzucamy to bardziej jako ciekawostkę, bo ten rodzaj reklamy wykracza daleko poza granice internetu. Tutaj mamy do czynienia z marketingiem kompleksowym, opartym na strategii holistycznej – banery w sieci, billboardy na ulicach, spoty telewizyjne i radiowe itd.

Na czym się skupiać, wybierając agencję marketingową?

Jeśli nie wybierasz agencji reklamowej, bazując na znajomościach lub rekomendacjach, czeka Cię samodzielne poszukiwanie. Najlepiej zrobić to przez Google, wpisując np. "agencja marketingowe Warszawa". Nic skomplikowanego i prawdopodobnie postąpiłbyś tak samo i bez naszej pomocy. Znacznie trudniej robi się, gdy zobaczysz, ile wyników pokaże Ci przeglądarka. Jak do tego podejść? W jaki sposób je przefiltrować, by podjąć najlepszą decyzję? Oto kilka sprawdzonych wskazówek, które będą pomocne przy wyborze idealnej agencji.

Jakość strony internetowej

Przyjrzyj się temu kompleksowo – sprawdź takie rzeczy, jak ogólny aspekt wizualny, przyjazność dla użytkownika, schludność, poprawny i uporządkowany układ strony, szybkość wczytywania czy jakość contentu na blogu firmowym. To wszystko ma znaczenie i daje świadectwo tego, z jaką starannością dana agencja podchodzi do prezentacji swoich usług – i zapewne także do obsługi klientów.

Widoczność witryny w wynikach wyszukiwania

Całkiem logiczne, że skoro dana agencja świadczy usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego czy strony firmowej, to powinna zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwarki. Jeśli agencja SEO kusi Cię niskimi cenami obsługi, a jej witryna znajduje się na 10. stronie w Google, to zdecydowanie powinna Ci się zaświecić lampka ostrzegawcza.

Case study i dotychczasowe realizacje

To bardzo ważna kwestia, na którą warto zwracać uwagę od samego początku. Agencje z ładnym portfolio i przykładami efektywnie zrealizowanych kampanii marketingowych pozwalają utwierdzić się w przekonaniu, że faktycznie masz do czynienia z ludźmi, którzy wiedzą, co robią. Najwyższe oceny i najwięksi klienci zarezerwowani są zwykle dla najlepszych agencji, które mocno przykładają się do swojej pracy.

Specjalizacja agencji reklamowej

Znasz takie powiedzenie, że jeżeli coś jest od wszystkiego, to w rzeczywistości jest do niczego? Nie chodzi o to, czy się z nim zgadzasz, czy nie – każdy ma prawo do własnej opinii. Z doświadczenia jednak wiemy, że agencje specjalizujące się w KAŻDEJ gałęzi marketingu internetowego zwykle nie dowożą oczekiwanych wyników. Chyba że mówimy o kolosie z kilkudziesięcio- czy nawet kilkusetosobową załogą. Naszym zdaniem jednak lepiej jest współpracować z kilkoma firmami, które kładą na nacisk na różne aspekty i odsłony marketingu. A już w ogóle super, gdy owe agencje o sobie wiedzą i są w stanie na bieżąco informować się o wykonywanych działaniach, by nie wchodzić sobie w paradę.

Wiesz dlaczego RIKONA nie jest agencją marketingową?

RIKONA to Marketingowe Wsparcie Twojego Biznesu. Takie określenie jest może mniej prestiżowe niż ”agencja marketingowa Warszawa”, ale idealnie odzwierciedla luźny styl komunikacji, wprost informując czym się zajmujemy.

Jeżeli luźny styl komunikacji Ci odpowiada to napisz do nas. Konkretnie napiszemy, co zrobilibyśmy na Twoim miejscu i w jakim budżecie należy działać, aby miało to sens.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu