Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

29 maja 2023

Podsumowanie

Nie ma Cię w internecie, nie ma Cię na rynku – czy ktoś uwierzyłby w takie stwierdzenie 15-20 lat temu? Wątpliwe. Dziś jednak realia są takie, że jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu sprzedażowego i wizerunkowego, Twój biznes musi być obecny w sieci.

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź!

Po co Ci reklama w internecie?

Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na pewno to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu itd.

Każda firma z absolutnie każdej branży powinna pojawiać się w sieci i uskuteczniać przemyślany marketing sieciowy. W dzisiejszych czasach biznes online to must-have dla wszystkich przedsiębiorców, którzy myślą o realnym rozwoju i docieraniu do jak największego grona odbiorców.  

Top 5 najlepszych rodzajów reklamy internetowej

Marketing online/marketing internetowy to tak szerokie pojęcie, że powstały już na jego tematy książki od asów z branży, rozbudowane publikacje i setki, jak nie tysiące artykułów publikowanych na blogach różnych agencji. Nie będziemy więc rozkładać tego tematu na czynniki pierwsze, lecz skupimy się na najpopularniejszych, piekielnie skutecznych i według nas najlepszych metod reklamowania się w sieci. Marketing internetowy ma mnóstwo różnych odmian, ale nie wszystko działają tak dobrze, jak te poniżej.

Pamiętaj, że to nasza subiektywna opinia, oparta na latach praktyki i doświadczeń. Nie bez powodu nazywamy się kocurami marketingu – co nieco na jego temat wiemy i chętnie podzielimy się naszymi spostrzeżeniami 🙂

Bęz niepotrzebnego przedłużania – lecimy z listą 5 najlepszych rodzajów reklamy w internecie.

Pozycjonowanie stron/SEO

Wiele osób utożsamia obecność w Google z pozycjonowaniem stron. Jest trochę prawdy w stwierdzeniu, że jeśli Twojej witryny nie ma na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to tak, jakby w ogóle nie było Cię w internecie 😉. To trochę przerysowane porównanie, ale faktycznie – im jesteś wyżej, tym więcej użytkowników ma szansę Cię zauważyć. Dlatego właśnie inwestycja w SEO i pozycjonowanie stron w Google jest polecanym rozwiązaniem i dobrym punktem wyjścia do innych działań marketingowych. 

Social media

Na mediach społecznościowych są dziś niemal wszyscy – starsi i młodsi, ci obeznani z nowinkami i ci zupełnie niewtajemniczeni, bogaci i ci mniej zamożni. Cały przekrój społeczeństwa korzysta z social mediów do różnych celów, a to oznacza, że masz tutaj olbrzymi potencjał pod kątem dotarcia do nowych klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić.

Możliwości jest naprawdę sporo. Na początek musisz określić, na jakich serwisach społecznościowych są obecni Twoi klienci. Można prawie w ciemno założyć, że jest to Facebook – ale co z resztą? Czy Instagram będzie dobrym wyborem? Czy młodzieżowe Snapchat i TikTok zdadzą egzamin w przypadku Twojego biznesu? A jak na tym polu wypada LinkedIn? Kluczowe jest poznanie swoich klientów, bo na tej podstawie podejmiesz dobrą decyzję dotyczącą wyboru konkretnych platform.

Na social mediach masz możliwość reklamowa się za free (np. za pośrednictwem profilu firmowego) lub płatnych kampanii. Dobrym przykładem jest reklama na Facebooku (Facebook Ads), która umożliwia tak precyzyjne targetowanie reklam, że głowa może spuchnąć ;). Dobrze jest na spokojnie ogarnąć temat i nie robić tego na ślepo, bo efekty będą raczej mizerne. Płatne reklamy działają też m.in. na LinkedInie, Instagramie, TikToku itd.

Płatne reklamy Google Ads

W tym przypadku płacisz Google za to, by Twoja strona i oferta wyświetlały się na samej górze wyników wyszukiwania w przeglądarce (bądź na dole). Taka reklama będzie oznaczona jako sponsorowana, co dla większości odbiorców nie ma żadnego znaczenia.

Znaczenie ma za to szybkość, z jaką możesz pozyskać klienta. Efekty mogą być widoczne niemal natychmiast, co dla wielu osób jest najważniejszym aspektem. Co więcej, będzie to klient, który już wie, czego chce i jest gotowy wyłożyć kasę na stół. Reklama Google Ads jest uważana za świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem – podpisujemy się pod tym obiema rękami. 

E-mail marketing

Serio ktoś jeszcze łapie klientów na maile? No pewnie – cały czas jest to potężne narzędzie marketingowe, które (o ile jest odpowiednio wykorzystywane) może przynieść mnóstwo korzyści dla Twojego biznesu. E-mail marketing ma się dobrze i nic nie zapowiada, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Jego największe zalety to przede wszystkim duża skuteczność, bezpośredni kontakt z klientem oraz możliwość odcięcia się od kaprysów algorytmów wyszukiwarki.

Content marketing

Marketing treści to może być pisanie bloga firmowego, tworzenie case study, poradników o wykorzystaniu produktów z Twojej oferty; mogą to być podcasty, treści wideo i wiele innych rzeczy. Jest między tymi działaniami kilka wspólnych mianowników – dostarczanie faktycznej wartości dla klienta, edukowanie go, budowanie zaufania do firmy, marki i produktu/usługi, a finalnie zachęcenie go do zakupu i skorzystania z oferty. Content marketing jest super skuteczny

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Zadania zarządzania marketingowego. Najważniejsze informacje dla przedsiębiorców

Marketing holistyczny pomaga zidentyfikować zestaw zadań, które należy zrealizować, aby odnieść sukces w zarządzaniu marketingowym i przywództwie marketingowym. Oznacza to, że wszystkie działania powinny być starannie planowane i przemyślane.  W artykule przybliżymy m.in. czym jest zarządzanie marketingowe i jakimi funkcjami się wyróżnia. Co to jest zarządzanie marketingowe? Zarządzanie marketingowe to sposób, w jaki firma ustala […]

Czytaj dalej
Strategia marketingowa: Orientacja firmy na rynek w procesie budowania marki

Działania marketingowe w konkurencyjnym świecie biznesowym wymagają zrozumienia i reagowania na potrzeby oraz oczekiwania klientów. Jednym z kluczowych i skutecznych narzędzi, które pomagają w realizacji tych celów, są strategia marketingowa i orientacja firmy na rynek. Jest to element strategii biznesowej, który skupia się na trzech elementach: analizie, zrozumieniu i dostosowaniu działań firmy do oczekiwań konsumentów […]

Czytaj dalej
Na czym polega depozycjonowanie? Jak zabobiec negatywnemu SEO?

Ech, depozycjonowanie. Pewnie nie byłbyś zadowolony, gdybyś znalazł link do swojej strony w anonsie Gorącej Małgorzaty. A co, gdyby Twój konkurent rozpowiadał naokoło, że nie warto z Tobą współpracować, przekazując te uwagi… bezpośrednio wyszukiwarce? Brzmi jak Matrix: bo właśnie nim jest. Na szczęście wiem, co zrobić, byś mógł sięgnąć po czerwoną pigułkę i uratować… rzecz […]

Czytaj dalej
Human-first content - piszemy dla ludzi, czy dla robotów? 10 zasad

Wyniki wyszukiwania to dziś nie słup z naklejonymi ogłoszeniami: tu stolarz, tam informatyk, tutaj klepsydra wujka Stasia od strony kuzynki matki zięcia...  Algorytm służy obecnie zdecydowanie bardziej przyjaźni i budowaniu więzi. Nie wyróżnia tego, co pasuje do wytycznych Google, lecz to, co podoba się człowiekowi: to właśnie human-first. Optymalizacja w dzisiejszym rozumieniu prowadzi więc do […]

Czytaj dalej
Indeksowanie stron internetowych – co to i jak sprawdzić status indeksacji?

Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że obecność w Internecie jest dla nich korzystna, a strona internetowa firmy to absolutne „must have”. Bez niej trudno budować wiarygodność, rozpoznawalność i docierać do potencjalnych klientów. Niemniej, aby witryna spełniała te funkcje, powinna być prawidłowo indeksowana w Google. Dlaczego? Indeksowanie strony internetowej sprawia, że staje się ona widoczna dla milionów użytkowników, […]

Czytaj dalej
Rolki na Instagramie a skuteczny marketing: udoskonal Instagram Reels

Dziewczyny w bikini, recenzje kosmetyków, fragmenty sponsorowanych wakacji i nachalne reklamy. Gdzie w to wszystko wepchnąć strategię marketingową, która faktycznie zadziała? Wystarczy dotrzeć do różnych segmentów klientów, wykorzystując Instagram Reels do zaspokojenia ukrytych pragnień każdego z nich.  Pssss... Rzecz jasna, nie chodzi o pragnienie dotyczące obserwowania wspomnianych dziewczyn. 😉 Gotowy na tutorial tworzenia rolek z […]

Czytaj dalej
Responsywne strony internetowe – mobile first a użytkownik

Choć roboty Google malowały wiele francuskich dziewczyn, upodobały sobie te widoczne na ekranach smartfonów. Historia lubi się powtarzać: nie pozwól więc, by Twoja strona zatonęła. Rzecz jasna, w gąszczu konkurencji! Pomogą Ci w tym responsywne strony internetowe, zahaczające bezpośrednio o ideę mobile first. Mobile first – o co tyle hałasu i co ma do tego […]

Czytaj dalej
Czym jest content marketing? Co możesz zyskać na wartościowych treściach?

W cyfrowym świecie rywalizacja o klienta staje się coraz bardziej wymagająca. Firmy nie skupiają się tylko na doraźnych działaniach, ale tworzą strategie marketingowe. Jednym z jej kluczowym elementów jest content marketing. W artykule przybliżymy, czym jest content marketing, dlaczego warto inwestować swój czas i zasoby na tworzenie wartościowych treści, a także, z czego wynika skuteczność […]

Czytaj dalej
1 2 3 7
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu