Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

29 maja 2023

Podsumowanie

Nie ma Cię w internecie, nie ma Cię na rynku – czy ktoś uwierzyłby w takie stwierdzenie 15-20 lat temu? Wątpliwe. Dziś jednak realia są takie, że jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu sprzedażowego i wizerunkowego, Twój biznes musi być obecny w sieci.

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź!

Po co Ci reklama w internecie?

Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na pewno to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu itd.

Każda firma z absolutnie każdej branży powinna pojawiać się w sieci i uskuteczniać przemyślany marketing sieciowy. W dzisiejszych czasach biznes online to must-have dla wszystkich przedsiębiorców, którzy myślą o realnym rozwoju i docieraniu do jak największego grona odbiorców.  

Top 5 najlepszych rodzajów reklamy internetowej

Marketing online/marketing internetowy to tak szerokie pojęcie, że powstały już na jego tematy książki od asów z branży, rozbudowane publikacje i setki, jak nie tysiące artykułów publikowanych na blogach różnych agencji. Nie będziemy więc rozkładać tego tematu na czynniki pierwsze, lecz skupimy się na najpopularniejszych, piekielnie skutecznych i według nas najlepszych metod reklamowania się w sieci. Marketing internetowy ma mnóstwo różnych odmian, ale nie wszystko działają tak dobrze, jak te poniżej.

Pamiętaj, że to nasza subiektywna opinia, oparta na latach praktyki i doświadczeń. Nie bez powodu nazywamy się kocurami marketingu – co nieco na jego temat wiemy i chętnie podzielimy się naszymi spostrzeżeniami 🙂

Bęz niepotrzebnego przedłużania – lecimy z listą 5 najlepszych rodzajów reklamy w internecie.

Pozycjonowanie stron/SEO

Wiele osób utożsamia obecność w Google z pozycjonowaniem stron. Jest trochę prawdy w stwierdzeniu, że jeśli Twojej witryny nie ma na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to tak, jakby w ogóle nie było Cię w internecie 😉. To trochę przerysowane porównanie, ale faktycznie – im jesteś wyżej, tym więcej użytkowników ma szansę Cię zauważyć. Dlatego właśnie inwestycja w SEO i pozycjonowanie stron w Google jest polecanym rozwiązaniem i dobrym punktem wyjścia do innych działań marketingowych. 

Social media

Na mediach społecznościowych są dziś niemal wszyscy – starsi i młodsi, ci obeznani z nowinkami i ci zupełnie niewtajemniczeni, bogaci i ci mniej zamożni. Cały przekrój społeczeństwa korzysta z social mediów do różnych celów, a to oznacza, że masz tutaj olbrzymi potencjał pod kątem dotarcia do nowych klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić.

Możliwości jest naprawdę sporo. Na początek musisz określić, na jakich serwisach społecznościowych są obecni Twoi klienci. Można prawie w ciemno założyć, że jest to Facebook – ale co z resztą? Czy Instagram będzie dobrym wyborem? Czy młodzieżowe Snapchat i TikTok zdadzą egzamin w przypadku Twojego biznesu? A jak na tym polu wypada LinkedIn? Kluczowe jest poznanie swoich klientów, bo na tej podstawie podejmiesz dobrą decyzję dotyczącą wyboru konkretnych platform.

Na social mediach masz możliwość reklamowa się za free (np. za pośrednictwem profilu firmowego) lub płatnych kampanii. Dobrym przykładem jest reklama na Facebooku (Facebook Ads), która umożliwia tak precyzyjne targetowanie reklam, że głowa może spuchnąć ;). Dobrze jest na spokojnie ogarnąć temat i nie robić tego na ślepo, bo efekty będą raczej mizerne. Płatne reklamy działają też m.in. na LinkedInie, Instagramie, TikToku itd.

Płatne reklamy Google Ads

W tym przypadku płacisz Google za to, by Twoja strona i oferta wyświetlały się na samej górze wyników wyszukiwania w przeglądarce (bądź na dole). Taka reklama będzie oznaczona jako sponsorowana, co dla większości odbiorców nie ma żadnego znaczenia.

Znaczenie ma za to szybkość, z jaką możesz pozyskać klienta. Efekty mogą być widoczne niemal natychmiast, co dla wielu osób jest najważniejszym aspektem. Co więcej, będzie to klient, który już wie, czego chce i jest gotowy wyłożyć kasę na stół. Reklama Google Ads jest uważana za świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem – podpisujemy się pod tym obiema rękami. 

E-mail marketing

Serio ktoś jeszcze łapie klientów na maile? No pewnie – cały czas jest to potężne narzędzie marketingowe, które (o ile jest odpowiednio wykorzystywane) może przynieść mnóstwo korzyści dla Twojego biznesu. E-mail marketing ma się dobrze i nic nie zapowiada, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Jego największe zalety to przede wszystkim duża skuteczność, bezpośredni kontakt z klientem oraz możliwość odcięcia się od kaprysów algorytmów wyszukiwarki.

Content marketing

Marketing treści to może być pisanie bloga firmowego, tworzenie case study, poradników o wykorzystaniu produktów z Twojej oferty; mogą to być podcasty, treści wideo i wiele innych rzeczy. Jest między tymi działaniami kilka wspólnych mianowników – dostarczanie faktycznej wartości dla klienta, edukowanie go, budowanie zaufania do firmy, marki i produktu/usługi, a finalnie zachęcenie go do zakupu i skorzystania z oferty. Content marketing jest super skuteczny

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu