Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

29 maja 2023

Podsumowanie

Nie ma Cię w internecie, nie ma Cię na rynku – czy ktoś uwierzyłby w takie stwierdzenie 15-20 lat temu? Wątpliwe. Dziś jednak realia są takie, że jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu sprzedażowego i wizerunkowego, Twój biznes musi być obecny w sieci.

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź!

Po co Ci reklama w internecie?

Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na pewno to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu itd.

Każda firma z absolutnie każdej branży powinna pojawiać się w sieci i uskuteczniać przemyślany marketing sieciowy. W dzisiejszych czasach biznes online to must-have dla wszystkich przedsiębiorców, którzy myślą o realnym rozwoju i docieraniu do jak największego grona odbiorców.  

Top 5 najlepszych rodzajów reklamy internetowej

Marketing online/marketing internetowy to tak szerokie pojęcie, że powstały już na jego tematy książki od asów z branży, rozbudowane publikacje i setki, jak nie tysiące artykułów publikowanych na blogach różnych agencji. Nie będziemy więc rozkładać tego tematu na czynniki pierwsze, lecz skupimy się na najpopularniejszych, piekielnie skutecznych i według nas najlepszych metod reklamowania się w sieci. Marketing internetowy ma mnóstwo różnych odmian, ale nie wszystko działają tak dobrze, jak te poniżej.

Pamiętaj, że to nasza subiektywna opinia, oparta na latach praktyki i doświadczeń. Nie bez powodu nazywamy się kocurami marketingu – co nieco na jego temat wiemy i chętnie podzielimy się naszymi spostrzeżeniami 🙂

Bęz niepotrzebnego przedłużania – lecimy z listą 5 najlepszych rodzajów reklamy w internecie.

Pozycjonowanie stron/SEO

Wiele osób utożsamia obecność w Google z pozycjonowaniem stron. Jest trochę prawdy w stwierdzeniu, że jeśli Twojej witryny nie ma na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to tak, jakby w ogóle nie było Cię w internecie 😉. To trochę przerysowane porównanie, ale faktycznie – im jesteś wyżej, tym więcej użytkowników ma szansę Cię zauważyć. Dlatego właśnie inwestycja w SEO i pozycjonowanie stron w Google jest polecanym rozwiązaniem i dobrym punktem wyjścia do innych działań marketingowych. 

Social media

Na mediach społecznościowych są dziś niemal wszyscy – starsi i młodsi, ci obeznani z nowinkami i ci zupełnie niewtajemniczeni, bogaci i ci mniej zamożni. Cały przekrój społeczeństwa korzysta z social mediów do różnych celów, a to oznacza, że masz tutaj olbrzymi potencjał pod kątem dotarcia do nowych klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić.

Możliwości jest naprawdę sporo. Na początek musisz określić, na jakich serwisach społecznościowych są obecni Twoi klienci. Można prawie w ciemno założyć, że jest to Facebook – ale co z resztą? Czy Instagram będzie dobrym wyborem? Czy młodzieżowe Snapchat i TikTok zdadzą egzamin w przypadku Twojego biznesu? A jak na tym polu wypada LinkedIn? Kluczowe jest poznanie swoich klientów, bo na tej podstawie podejmiesz dobrą decyzję dotyczącą wyboru konkretnych platform.

Na social mediach masz możliwość reklamowa się za free (np. za pośrednictwem profilu firmowego) lub płatnych kampanii. Dobrym przykładem jest reklama na Facebooku (Facebook Ads), która umożliwia tak precyzyjne targetowanie reklam, że głowa może spuchnąć ;). Dobrze jest na spokojnie ogarnąć temat i nie robić tego na ślepo, bo efekty będą raczej mizerne. Płatne reklamy działają też m.in. na LinkedInie, Instagramie, TikToku itd.

Płatne reklamy Google Ads

W tym przypadku płacisz Google za to, by Twoja strona i oferta wyświetlały się na samej górze wyników wyszukiwania w przeglądarce (bądź na dole). Taka reklama będzie oznaczona jako sponsorowana, co dla większości odbiorców nie ma żadnego znaczenia.

Znaczenie ma za to szybkość, z jaką możesz pozyskać klienta. Efekty mogą być widoczne niemal natychmiast, co dla wielu osób jest najważniejszym aspektem. Co więcej, będzie to klient, który już wie, czego chce i jest gotowy wyłożyć kasę na stół. Reklama Google Ads jest uważana za świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem – podpisujemy się pod tym obiema rękami. 

E-mail marketing

Serio ktoś jeszcze łapie klientów na maile? No pewnie – cały czas jest to potężne narzędzie marketingowe, które (o ile jest odpowiednio wykorzystywane) może przynieść mnóstwo korzyści dla Twojego biznesu. E-mail marketing ma się dobrze i nic nie zapowiada, by miało się to zmienić w najbliższym czasie. Jego największe zalety to przede wszystkim duża skuteczność, bezpośredni kontakt z klientem oraz możliwość odcięcia się od kaprysów algorytmów wyszukiwarki.

Content marketing

Marketing treści to może być pisanie bloga firmowego, tworzenie case study, poradników o wykorzystaniu produktów z Twojej oferty; mogą to być podcasty, treści wideo i wiele innych rzeczy. Jest między tymi działaniami kilka wspólnych mianowników – dostarczanie faktycznej wartości dla klienta, edukowanie go, budowanie zaufania do firmy, marki i produktu/usługi, a finalnie zachęcenie go do zakupu i skorzystania z oferty. Content marketing jest super skuteczny

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Rozsądny budżet marketingowy – jak go wyznaczyć?

To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie; zdecydowanie bardziej opłaca się zoptymalizować wydatki na reklamę i dobrze przemyśleć, w jakie rozwiązania nadal warto inwestować.  Jak to ugryźć? Jak określić optymalny budżet marketingowy, by reklama przynosiła większe zyski i więcej klientów, a nie na odwrót? Czytaj dalej! Co obejmuje budżet marketingowy? Jeszcze 20 lat temu budżet marketingowy […]

Czytaj dalej
Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej! Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa? Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas […]

Czytaj dalej
Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej […]

Czytaj dalej
Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej! Co to jest landing page? Do czego służy? Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy! Po co marce i firmie social media? 6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu