Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 25 sposobów, które działają!

25 września 2022

Podsumowanie

Jak to jest, że niektóre sklepy internetowe radzą sobie świetnie i zarabiają kupę pieniędzy, a inne ledwo wiążą koniec z końcem albo idzie im po prostu przeciętnie? Odpowiedź brzmi... Moment, moment – chyba nikt nie spodziewał się, że padnie tu jeden konkretny powód, prawda? Sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, a o sukcesie sklepu internetowego decyduje mnóstwo różnych czynników.

Postawmy więc sprawę jasno – obojętnie, czy prowadzisz swój sklep internetowy od dłuższego czasu, czy stawiasz pierwsze kroki w świecie e-commerce, zależy Ci jak największej sprzedaży. Proste i logiczne. Co więc możesz zrobić, by odnieść sukces? O jakich rzeczach pamiętać, a czego lepiej unikać? Rzuć okiem na poniższy poradnik i sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i uzyskać dochody, których pozazdroszczą Ci inni!

Wzorowo zaprojektowana i estetyczna strona to podstawa sprzedaży w internecie

1. Wolno ładująca się strona = uciekający klienci

Co tu dużo mówić – ludzie nie należą do zbyt cierpliwych stworzeń :). Jeśli więc będą musieli czekać dłuższą chwilę na załadowanie się strony Twojego sklepu, z dużym prawdopodobieństwem stwierdzą, że szkoda na to czasu i po prostu zamkną kartę w przeglądarce.

W tym wyścigu o uwagę każdego klienta liczą się dosłownie ułamki sekund, które decydują o sukcesie w postaci zainteresowania użytkowników i dużej sprzedaży. Pamiętaj, że nie tylko ludzie zwracają uwagę na czas ładowania strony – robią to też algorytmy Google, które spychają wolne witryny na dół wyników wyszukiwania.

Prędkość strony RIKONA (według https://pagespeed.web.dev )

2. Strona musi być przyjazna i intuicyjna dla klientów

To wydaje się dość oczywiste, ale w praktyce nie zawsze takie jest. Najważniejsze, by klient, który trafi do Twojego sklepu, mógł szybko i bez problemów przejść przez proces zakupowy. Chodzi tu o precyzyjne zaplanowanie kolejnych kroków, które klient musi "odhaczyć", by sfinalizować transakcję. Każdy zbędny element może działać rozpraszająco i zakończyć się porzuconym koszykiem. Na intuicyjność całego procesu ma też wpływ architektura strony i jej ogólny wygląd.

3. Bez dobrej nawigacji klient się pogubi

Nawigacja musi być maksymalnie czytelna dla klienta. Stwórz więc menu, które będzie zawierać wszystkie kategorie produktowe dostępne w Twoim sklepie. Menu znajduje się zwykle po lewej stronie lub u góry i może być "przyklejone", by zawsze było dostępne na wyciągnięcie ręki.

4. Zastosuj nawigację okruszkową

Nawigacja okruszkowa (tzw. breadcrumbs) pozwala skutecznie posortować zawartość Twojej strony internetowej i przechodzić od ogółu do szczegółu – czyli od głównej kategorii, przez podkategorię, aż do konkretnego produktu. Taka nawigacja przedstawiona jest w postaci linków i umożliwia klientom łatwiejsze nawigowanie po Twoim sklepie, a także wygodny powrót do wybranej podstrony.

5. Warto zaoferować wyszukiwarkę na stronie sklepu

Wyszukiwarka dla klienta w sklepie przydaje się szczególnie w molochach e-commerce, które oferują mnóstwo produktów. Nie ma chyba nic gorszego od sytuacji, w której klient chce kupić konkretną rzecz, ale nie może jej znaleźć na stronie. Wyszukiwarka produktów eliminuje ten problem – pamiętaj tylko, by zastosować odpowiednie filtry i kryteria wyszukiwania.

6. Estetyka sklepu jest równie ważna, jak aspekty techniczne

Kwestie związane z UX, a więc doświadczeniami użytkownika są kluczowe. Jeśli zastanawiasz się, jakie są skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie, to na pewno będzie to estetyczna i przyjemna dla oka strona internetowa. Jak o to zadbać? Skup się na poniższych parametrach, którymi najczęściej wyróżniają się strony z dobrze ogarniętym UX-em:

  • tło w kolorze białym,
  • dobrze widoczna, funkcjonalna wyszukiwarka wewnętrzna,
  • intuicyjne menu, najczęściej w postaci poziomej belki u góry,
  • dodatkowe sekcje, np. "wkrótce w sprzedaży", "bestsellery",
  • atrakcyjne grafiki na stronie głównej.

Obecnie królują estetyczne strony internetowe o minimalistycznym designie. Taka oszczędność przekłada się nie tylko na pozytywny odbiór przez użytkowników, ale także na lepsze działanie strony – czyli jak widać, same plusy.

7. Zdjęcia i krótkie materiały video mogą znacząco podbić sprzedaż

Ludzie w większości są wzrokowcami, więc aby trafić w ich gusta i pobudzić wyobraźnię, warto zadbać o wysokiej jakości zdjęcia prezentujące produkty – najlepiej z każdej strony (kłaniają się zdjęcia 360°) i w użyciu, np. spodnie w kompletnej stylizacji czy laptop wykorzystywany do pracy na home office.

Warto też rozważyć prezentację oferty w postaci krótkich nagrań, choć w tym wypadku musisz mieć na uwadze, że koszty będą dość duże. Alternatywnie taką formę promocji możesz zarezerwować tylko dla produktów i usług o największym znaczeniu biznesowym.

8. Nie zapominaj o mobilnej wersji sklepu

Biorąc pod uwagę, że większość użytkowników nie rozstaje się ze swoimi smartfonami i to właśnie na nich dokonuje zakupów online, obowiązkowe staje się dostosowanie swojej strony do wymagań i standardów urządzeń mobilnych.

Tego nie przeskoczysz i nawet nie warto próbować, bo algorytmy wujka Google mocno zwracają na to uwagę. Pamiętaj, że nie wszystkie elementy, które dobrze wyglądają w wersji desktopowej, będą równie zachwycające na telefonach – standardem są zbyt duże pop-upy z rabatami lub zapraszające do zapisów do newslettera, które na smartfonach zasłaniają większość ekranu i praktycznie nie można ich zamknąć.

Idealnym rozwiązaniem jest wcielenie się w rolę klienta i przetestowanie działania swojego sklepu internetowego na własnej skórze. W ten sposób wyłapiesz ewentualne błędy lub rzeczy, które wymagają mniejszych lub większych modyfikacji w wersji mobilnej.

9. Content is king

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji i przyciągnięcie do swojego sklepu większej liczby klientów, jest zadbanie o wartościowy i unikalny content. Jakie treści powinny znaleźć się w Twoim sklepie internetowym?

  • Blog – prowadzenie bloga to szansa na większy ruch organiczny na stronie. Przedstawiasz się użytkownikom jako ekspert w danej dziedzinie i budujesz pozytywny wizerunek marki/firmy.
  • Opisy produktów – dobrze przygotowane opisy konkretnych produktów lub usług mają mega dużą wartość sprzedażową. Potrafią zaciekawić, rozwiać wątpliwości, a na końcu przekonać do zakupu. Są też ważne pod kątem pozycjonowania.
  • Opisy kategorii – tak jak wyżej, tylko w szerszym kontekście.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Zadbaj o marketing

10. Wysoka jakość ruchu jest super ważna

Pamiętaj, że odwiedzenie Twojej strony przez klientów nie jest równoznacznie z tym, że sfinalizują oni zakup produktu lub usługi. To, że jeden sklep może pochwalić się miesięcznymi odwiedzinami na poziomie 200 tys. unikalnych użytkowników, wcale nie oznacza, że będzie sprzedawał więcej od konkurencji, którą odwiedza 100 tys. klientów.

W tym drugim sklepie współczynnik konwersji może być wyższy – mogą go odwiedzać osoby realnie zainteresowane ofertą i dokonywać zakupów znacznie częściej. To właśnie ruch wysokiej jakości, konwertujący, w przeciwieństwie do sztucznie napompowanego balonika z przykładu z pierwszym sklepem.

Stale monitoruj, jak radzi sobie Twój sklep – ilu klientów go odwiedza, ilu dokonuje w nim zakupu i jaki jest współczynnik konwersji. Na tej podstawie wyciągniesz ważne wnioski i będziesz mógł skutecznie zaplanować inne działania, które mają na celu zmienienie niezdecydowanych użytkowników w nowych klientów.

Do efektywnej analityki wykorzystuj narzędzia od Google, takie jak Google Analytics i Google Search Console. Warto podkreślić, że w przypadku ruchu w każdym sklepie internetowym potwierdza się stare powiedzenie: nie liczy się ilość, lecz jakość :).

11. Zainwestuj w pozycjonowanie

Z tym bezpośrednio wiąże się poprzedni punkt – działania SEO mogą Ci pomóc przyciągnąć wartościowy ruch na stronę Twojego sklepu internetowego. To jednak wymaga dużych nakładów pracy, zaangażowania i przede wszystkim czasu.

Cierpliwość jest tutaj kluczowym elementem, bo efekty nie pojawiają się od razu. Ale jak już się pojawią, to zwykle są zauważalne i nie znikają :). Na co możesz liczyć, dbając o skutecznie pozycjonowanie i optymalizację swojej strony? Przede wszystkim na zwiększony wolumen ruchu o dużej wartości sprzedażowej. W przypadku sklepów internetowych to kluczowa kwestia.

W pozycjonowanie możesz pobawić się sam. Musisz jednak mieć na uwadze, że wymaga to sporej wiedzy z zakresu technicznej optymalizacji strony, marketingu, analityki internetowej i tak dalej. W praktyce więc może się okazać, że zabraknie Ci czasu na doglądanie własnego biznesu. Jeśli szukasz wsparcia marketingowego, postaw na pozycjonowanie strony z RIKONA. Z przyjemnością zajmiemy się kwestiami SEO Twojego sklepu i pomożemy Ci wypracować strategię, dzięki której zaczniesz sprzedawać jak szalony :).

12. Reklamuj się w przeglądarce

Reklama Google (Google Ads) jest świetnym uzupełnieniem działań związanych z pozycjonowaniem. Pozwala na wyświetlenie reklam Twojej marki lub danego produktu bezpośrednio w wyszukiwarce Google – czyli w miejscu, które codziennie odwiedzają miliony użytkowników. Jakie masz tutaj opcje?

  • Reklama tekstowa – najbardziej podstawowy rodzaj reklamy w wyszukiwarce, dzięki której potencjalny klient po kliknięciu w link zostanie przekierowany na wybraną podstronę w obrębie Twojego sklepu. Główne zalety? Duża elastyczność i szansa na szybkie wygenerowanie jakościowego ruchu.
  • Google Shopping – kampania reklamowa, która umożliwia wyświetlanie w wyszukiwarce zdjęć Twoich produktów wraz z cenami.
  • Sieć reklamowa Google – to reklama graficzna Twoich produktów lub usług, która wyświetla się na innych stronach internetowych, np. dużych portalach lub niszowych stronach o sprecyzowanej tematyce. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do olbrzymiej liczby użytkowników lub do określonej grupy docelowej, która jest dla Ciebie najważniejsza.

13. Nie pomijaj social mediów

Facebook, Instagram, Pinterest, a od jakiegoś czasu Snapchat i TikTok – te wszystkie kanały social media są ważnym narzędziem służącym budowaniu wizerunku marki i zwiększaniu świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Szczególnie 2 pierwsze platformy zasługują na uwagę pod kątem potencjału i możliwości działań marketingowych, których ostatecznym celem jest zwiększenie sprzedaży. Są na tyle uniwersalne, że może ich używać praktycznie każda firma, niezależnie od branży.

Warto wykorzystać narzędzia reklamowe powiązane z konkretnymi portalami: Facebook Ads oraz Instagram Ads. Możesz też promować swoje produkty, współpracując z influencerami (to dotyczy głównie Instagrama). Opcji jest jednak o wiele więcej. Media społecznościowe bez przerwy ewoluują – oferują nowe możliwości docierania do klientów, a także sprawiają, że zakupy stają się dla nich wygodniejsze i bardziej intuicyjne. Warto poświęcić dłuższą chwilę i zastanowić się, jak można wykorzystać social media w marketingu swojego sklepu internetowego.

14. Nie zapominaj o YouTube

Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży na swojej stronie jest korzystanie z YouTube'a. Kiedyś kojarzył się ze śmiesznymi filmikami, a teraz pełni funkcję rozbudowanej platformy rozrywkowo-edukacyjnej. Prawda jest taka, że internauci zaglądają do niego równie często (a może nawet częściej), jak do wyszukiwarki, szukając rozwiązań swoich problemów i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Na YouTube możesz zaplanować kampanie reklamowe, korzystając z Planera Zasięgu i publikując np. krótkie spoty, które będą wyświetlały się użytkownikom przed i w trakcie filmów.

15. Stosuj remarketing

Nie pozwól, by klienci o Tobie zapomnieli. Czasami trzeba im przypomnieć, dlaczego warto ponownie odwiedzić Twój sklep :). Zrobisz to za pomocą tzw. remarketingu Google Ads, który polega na "śledzeniu" osób odwiedzających wcześniej Twoją stronę i wyświetlaniu im reklam produktów, które przeglądali lub dodali do koszyka, ale których ostatecznie nie zakupili.

Główne korzyści płynące z wykorzystywania remarketingu to przede wszystkim szybko widoczne efekty oraz duża elastyczność (możesz poeksperymentować pod kątem strategii reklamowej i komunikacyjnej). To także idealny sposób na przypomnienie swojej oferty osobom, które były nią realnie zainteresowane – szansa na dokonanie zakupu jest w ich przypadku większa.

Klient nasz pan, czyli pomysły na zwiększenie sprzedaży związane z obsługą klienta i doświadczeniami zakupowymi

16. Bądź gotowy na pytania klientów i odpowiadaj na nie

Skoro prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz na poważnie wziąć kwestie obsługi klienta. Nie możesz liczyć na to, że klient wróci albo poleci sklep innym, skoro Twój telefon milczy, a na firmowy czat na Facebooku nawet nie zaglądasz. Bądź konsekwentny – określ, jaka forma kontaktu najbardziej Ci odpowiada i korzystaj z niej, by odpowiadać na ewentualne pytania i rozwiewać wątpliwości klientów.

Zatroszcz się o nich tak, by poczuli się komfortowo i za jakiś czas chcieli ponownie dokonać zakupu. W tym celu rozważ wprowadzenie czatu na swojej stronie (musisz jednak liczyć się z tym, że odpowiedzi powinny być udzielanie jak najszybciej) i dodanie sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ).

17. Staraj się dopasować do oczekiwań klientów

Olbrzymia konkurencja w branży e-commerce sprawiła, że klienci stali się wybredni i wymagający – zwykle mają sprecyzowane oczekiwania względem produktów i przebiegu całego procesu zakupowego. Jeśli chcesz zapunktować w ich oczach, zadbaj o wprowadzenie 2 podstawowych elementów: darmowego zwrotu i wysyłki, a także przynajmniej kilku form płatności.

Pamiętaj, że klienci mają różne preferencje i przyzwyczajenia. Może się zdarzyć, że użytkownik postanowi opuścić Twój sklep przed opłaceniem zamówienia, bo chciał zapłacić BLIK-iem lub za pobraniem, a niestety Twój sklep tego nie oferuje.

18. Oferty specjalne, rabaty i promocje to zawsze dobry pomysł

Popularność haseł wpisywanych w wyszukiwarce, które zawierają słowa "promocja" czy "wyprzedaż", stawia sprawę jasno – większość użytkowników największą wagę przykłada do finalnej kwoty, którą muszą wyłożyć za dany towar.

Jeśli zauważą oni, że w Twoim sklepie obniżyły się ceny produktów (nawet o kilka procent), może to stanowić impuls do zakupu. Tak samo rabaty udzielane w koszyku czy stosowanie liczników odliczających czas do końca obowiązującej promocji.

19. Oferuj klientom inne produkty

Świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży online w swoim sklepie jest zastosowanie 2 popularnych technik marketingowych: cross-sellingu oraz up-sellingu. W tej pierwszej chodzi o to, by zaproponować klientowi tańszą alternatywę dla właśnie przeglądanego produktu. W drugim przypadku założenie jest takie, by zaoferować klientowi droższy produkt o podobnej charakterystyce i zastosowaniu.

20. Proces zakupowy musi być szybki, łatwy i przejrzysty

Jeśli chcesz zachęcić klienta do zakupu, musisz mu te zakupy maksymalnie ułatwić. O czym warto pamiętać?

  • działanie koszyka musi być intuicyjne,
  • klient musi widzieć, jaki jest status działań w każdym kroku – musi czuć, że ma wszystko pod kontrolą,
  • nie zmuszaj klientów do wypełniania zawiłych formularzy ani do zakładania konta na Twojej stronie,
  • obowiązkowo korzystaj z przycisków CTA (powinny być dobrze widoczne i z jasnym przekazem, np. "Dodaj do koszyka", "Zapłać teraz"),
  • dbaj o to, by cały proces zakupowy był jak najszybszy,

21. Przekonuj klientów, że warto do Ciebie wrócić

Czy wiesz, że pozyskanie nowego klienta jest zwykle znacznie droższe, niż ponowne zachęcenie użytkownika, który już zrobił u Ciebie zakupy? Zawalcz o klientów, którzy zaufali Ci wcześniej – możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • podtrzymanie kontaktu przez wysyłkę newslettera,
  • zaoferowanie uczestnictwa w programach lojalnościowych,
  • dorzucanie fajnych gratisów do zamówień.

22. Twój sklep musi budzić zaufanie

Jednym ze sposobów zwiększenia sprzedaży produktów czu usług w sklepie internetowym jest wzbudzenie w klientach zaufania. Jak poznać, że wybrany sklep online jest wiarygodny, a jego właściciele nie chcą nas "wykiwać"? Wystarczy tak naprawdę kilka elementów na stronie: pełne dane firmy, regulamin zakupów, polityka prywatności, a także zielona kłódeczka obok adresu URL (czyli protokół HTTPS dający do zrozumienia, że dbasz o bezpieczeństwo klientów).

Bardzo przekonująco działa też potwierdzenie, że Twój sklep uczestniczy w różnego rodzaju programach gwarancyjnych – co daje do zrozumienia, że nie trzeba obawiać się problemów z zamówieniem czy utraty pieniędzy.

23. Zadbaj o widoczne opinie o Twoim sklepie

Kojarzysz określenie "społeczny dowód słuszności"? To bardzo skuteczna technika wywierania wpływu, która opiera się na założeniu, że gdy ktoś nie jest przekonany do określonej decyzji, sugeruje się tym, co myślą inni. Ci "inni" to np. autorytety z danej dziedziny, osoby podobne lub zaufane czy po prostu większa grupa. Z tym zagadnieniem bezpośrednio łączą się opinie o Twoim sklepie, które powinny znaleźć się na Twojej stronie w dobrze widocznym miejscu.

Zadziała to jak super skuteczny motywator właśnie w przypadku potencjalnych klientów, którzy nie są do końca przekonani do zakupu. Skoro setki czy tysiące osób zostawiły pozytywne komentarze i są zadowolone z obsługi klienta i przebiegu transakcji, to chyba ja też będę, prawda? 🙂

Nie tylko opinie są tutaj kluczowe – równie ważne są informacje umieszczane np. obok przycisku dodania do koszyka, takie jak "5 osób przegląda ten produkt w tej chwili" czy "2 osoby kupiły ten produkt w ciągu ostatniej godziny". Zacznij z tego korzystać, a zdziwisz się, jak skuteczne jest to rozwiązanie.

24. Analizuj zachowania klientów i wyciągaj wnioski

Jak zachowują się klienci przeglądający Twoją stronę? Jak podąża ich wzrok, w co klikają? Tak – możesz to sprawdzić. Pomocne są badania typu eye-tracking i click-tracking od Hotjar. Wykonuj też testy A/B i pokazuj klientom alternatywne wersje strony lub konkretnych podstron, bazując na wcześniej przeprowadzonych analizach. W ten sposób sprawdzisz, które wersje radzą sobie lepiej. Pamiętaj, że jeśli Twoja strona nie będzie się dostosowywała do zmieniających się wymagań i oczekiwań klientów, nie możesz liczyć na to, że zwiększy się sprzedaż.

Chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Skup się na ofercie

25. Oferta musi być dopasowana do wymagań i możliwości klientów

Oferta to produkty, a produkty to sprzedaż i pieniądze. Co liczy się dla klientów najbardziej? Oczywiście cena oraz stopień rozbudowania asortymentu, czyli w skrócie to, jak bogata jest Twoja oferta. Postaraj się więc zebrać w swoim sklepie produkty, które będą odpowiednie dla jak największej liczby odbiorców (nie dotyczy to przypadków, gdy oferujesz wyroby własnej produkcji).

A jak podejść do bardzo drażliwego tematu, czyli ceny? Tutaj na początku nie warto szaleć – jeśli dopiero rozkręcasz biznes, nie możesz proponować cen wyższych od konkurencji, bo po prostu nie się nie przebijesz. Atrakcyjna cena działa na klientów jak magnes 🙂 .

Co innego, gdy Twoja marka jest już rozpoznawalna i zakorzeniona w świadomości użytkowników. Wówczas możesz sobie pozwolić na zwiększenie cen, argumentując to m.in. ugruntowaną pozycją na rynku i najwyższą jakością produktów.

Otwierasz swój sklep internetowy i chcesz to zrobić z pompą? A może działasz w e-commerce, ale sprzedaż uparcie stoi w miejscu? Daj nam znać – umówmy się na konsultację marketingową, podczas której na luzie omówimy problemy, z którymi się zmagasz i zaproponujemy skuteczne rozwiązania.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu