Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

19 maja 2023

Podsumowanie

Landing page, strona lądowania, strona sprzedażowa – te wszystkie określenia opisują konkretny rodzaj strony, której głównym celem jest sprzedaż. Landingi są zwykle projektowane z myślą o wybranej kampanii marketingowej i mogą świetnie podkręcić konwersję i wyniki biznesowe.

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej!

Co to jest landing page? Do czego służy?

Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na szkolenie/webinar. Dobrze ogarnięty LP spełnia 3 podstawowe funkcje: 

  • tworzy relację między Twoją firmą a klientami;
  • informuje o danej ofercie i zachęca do kupna, złożenia zamówienia czy zapisu na wydarzenie;
  • zwiększa konwersję i zyski.

Co ważne, sprzedażowy landing page jest osobną stroną, która może znajdować się zarówno w obrębie Twojej witryny, jak i poza nią. To coś zupełnie innego od strony głównej czy którejkolwiek z podstron – jest nakierowana na zaprezentowanie i sprzedaż pojedynczego produktu lub usługi. Klient zostawia swoje dane kontaktowe (minimum to imię, nazwisko, adres e-mail), a w zamian może skorzystać z tej konkretnej oferty lub bonusu.

Strony sprzedażowe są kapitalnym uzupełnieniem aktywnych kampanii marketingowych. Chcesz, by Twoja reklama na Facebooku zyskała mocy i przynosiła większe dochody? Zaprojektuj LP, do którego będzie prowadził link z Twojego posta sponsorowanego. Tak samo dobrze zadziała to w przypadku reklamy Google Ads. Użytkownicy wpiszą konkretną frazę w wyszukiwarce, po czym na samej górze wyświetli im się odnośnik do Twojego landinga – z ofertą, która ich interesuje. Cyk, sprzedaż sama się nakręca 🙂.

Ale, ale – nie może być tak kolorowo. Jeśli zależy Ci na tym, by landing page dobrze spełniał swoją funkcję, musi być profesjonalnie ogarnięty. O czym należy pamiętać?

Jak wygląda dobra strona sprzedażowa?

Po czym poznać, że landing page został zaprojektowany wzorowo? Przede wszystkim nie będzie na nim żadnych rozpraszaczy. Treść, grafiki/zdjęcia, formularze kontaktowe – to wszystko powinno ze sobą współgrać, by zmienić użytkownika w płacącego klienta. Super ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi elementami.

Z jednej strony strona docelowa musi wzmacniać cel sprzedażowy, a więc należy w niej zawrzeć niezbędne informacje dotyczące oferty. Z drugiej jednak strony, nie można tutaj przesadzać. Nadmiar treści i innych elementów na stronie wywoła efekt odwrotny od zamierzonego. Jeśli zmusisz klienta do nieskończonego przewijania strony, a na końcu rzucisz mu formularz z 20 polami do wypełnienia… Pewnie domyślasz się, jaka będzie jego reakcja ;). Ci najbardziej cierpliwi jakoś dociągną do końca strony, ale na pewno oleją ten najważniejszy etap, czyli konwersję.

Najważniejsze elementy dobrze zaprojektowanego LP

Dobrze zaprojektowana strona sprzedażowa składa się z kilku niezbędnych elementów, które potęgują wrażenie obcowania z wyjątkową ofertą. Użytkownicy powinni momentalnie poczuć, że oto trafili na stronę, która gwarantuje im coś naprawdę wartego uwagi; że są w gronie wybrańców, którym się poszczęściło i powinni jak najszybciej zostawić swoje dane, bo przeleci im koło nosa zajebista okazja.

Jak uzyskać taki efekt? Nie zapominaj o tym elementach:

  • CTA – call to action MUSI znaleźć się na stronie sprzedażowej. Przycisk CTA w jasny sposób wzywa do wykonania jednej, konkretnej akcji w obrębie LP. Użytkownik nie może mieć wątpliwości, co ma zrobić. 
  • Zwięzła oferta – przedstawiona za pomocą precyzyjnie podanej, perswazyjnej treści. Zero lania wody i maksimum konkretów.
  • Formularz – niezbędny do łapania leadów. Formularze mogą zachęcać do zapisania się do newslettera czy np. założenia konta na stronie. Pamiętaj, by formularze były maksymalnie krótkie i łatwe do wypełnienia.
  • Grafiki – zdjęcia powinny wizualnie dopełniać treść na landingu i przyciągać uwagę. Ważne, by były spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
  • Przekierowania do strony głównej Twojej witryny – warto zastosować linki odsyłające użytkowników np. do strony głównej Twojego sklepu. Taki odnośnik można przemycić z podziękowaniami, które wyświetlą się po uzupełnieniu formularza.

Jak zrobić stronę sprzedażową, by zyski wystrzeliły w kosmos?

Nawet korzystając z powyższych wskazówek, nie jest tak łatwo stworzyć skuteczną stronę sprzedażową. Potrzeba tutaj dużo wprawy i doświadczenia, zrozumienia potrzeb klientów i umiejętności zaprezentowania oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.

Ale zdecydowanie warto się tego nauczyć – profesjonalny landing page jest świetnym patentem na przyciągnięcie uwagi nowych użytkowników, budowanie relacji między firmą i odbiorcami, a w konsekwencji zwiększenie dochodów.


Jeśli nie do końca wiesz, jak powinien wyglądać Twój landing page, konsultacja marketingowa z Kocurem Marketingu RIKONA Michałem Lembiczem rozwieje Twoje wątpliwości. Zgłoś się do nas i wspólnie ustalimy, jak ugryźć temat strony sprzedażowej dla Twojego biznesu, by efekty biznesowe były dla Ciebie jak najlepsze. Do usłyszenia!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu