Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

19 maja 2023

Podsumowanie

Landing page, strona lądowania, strona sprzedażowa – te wszystkie określenia opisują konkretny rodzaj strony, której głównym celem jest sprzedaż. Landingi są zwykle projektowane z myślą o wybranej kampanii marketingowej i mogą świetnie podkręcić konwersję i wyniki biznesowe.

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej!

Co to jest landing page? Do czego służy?

Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na szkolenie/webinar. Dobrze ogarnięty LP spełnia 3 podstawowe funkcje: 

  • tworzy relację między Twoją firmą a klientami;
  • informuje o danej ofercie i zachęca do kupna, złożenia zamówienia czy zapisu na wydarzenie;
  • zwiększa konwersję i zyski.

Co ważne, sprzedażowy landing page jest osobną stroną, która może znajdować się zarówno w obrębie Twojej witryny, jak i poza nią. To coś zupełnie innego od strony głównej czy którejkolwiek z podstron – jest nakierowana na zaprezentowanie i sprzedaż pojedynczego produktu lub usługi. Klient zostawia swoje dane kontaktowe (minimum to imię, nazwisko, adres e-mail), a w zamian może skorzystać z tej konkretnej oferty lub bonusu.

Strony sprzedażowe są kapitalnym uzupełnieniem aktywnych kampanii marketingowych. Chcesz, by Twoja reklama na Facebooku zyskała mocy i przynosiła większe dochody? Zaprojektuj LP, do którego będzie prowadził link z Twojego posta sponsorowanego. Tak samo dobrze zadziała to w przypadku reklamy Google Ads. Użytkownicy wpiszą konkretną frazę w wyszukiwarce, po czym na samej górze wyświetli im się odnośnik do Twojego landinga – z ofertą, która ich interesuje. Cyk, sprzedaż sama się nakręca 🙂.

Ale, ale – nie może być tak kolorowo. Jeśli zależy Ci na tym, by landing page dobrze spełniał swoją funkcję, musi być profesjonalnie ogarnięty. O czym należy pamiętać?

Jak wygląda dobra strona sprzedażowa?

Po czym poznać, że landing page został zaprojektowany wzorowo? Przede wszystkim nie będzie na nim żadnych rozpraszaczy. Treść, grafiki/zdjęcia, formularze kontaktowe – to wszystko powinno ze sobą współgrać, by zmienić użytkownika w płacącego klienta. Super ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi elementami.

Z jednej strony strona docelowa musi wzmacniać cel sprzedażowy, a więc należy w niej zawrzeć niezbędne informacje dotyczące oferty. Z drugiej jednak strony, nie można tutaj przesadzać. Nadmiar treści i innych elementów na stronie wywoła efekt odwrotny od zamierzonego. Jeśli zmusisz klienta do nieskończonego przewijania strony, a na końcu rzucisz mu formularz z 20 polami do wypełnienia… Pewnie domyślasz się, jaka będzie jego reakcja ;). Ci najbardziej cierpliwi jakoś dociągną do końca strony, ale na pewno oleją ten najważniejszy etap, czyli konwersję.

Najważniejsze elementy dobrze zaprojektowanego LP

Dobrze zaprojektowana strona sprzedażowa składa się z kilku niezbędnych elementów, które potęgują wrażenie obcowania z wyjątkową ofertą. Użytkownicy powinni momentalnie poczuć, że oto trafili na stronę, która gwarantuje im coś naprawdę wartego uwagi; że są w gronie wybrańców, którym się poszczęściło i powinni jak najszybciej zostawić swoje dane, bo przeleci im koło nosa zajebista okazja.

Jak uzyskać taki efekt? Nie zapominaj o tym elementach:

  • CTA – call to action MUSI znaleźć się na stronie sprzedażowej. Przycisk CTA w jasny sposób wzywa do wykonania jednej, konkretnej akcji w obrębie LP. Użytkownik nie może mieć wątpliwości, co ma zrobić. 
  • Zwięzła oferta – przedstawiona za pomocą precyzyjnie podanej, perswazyjnej treści. Zero lania wody i maksimum konkretów.
  • Formularz – niezbędny do łapania leadów. Formularze mogą zachęcać do zapisania się do newslettera czy np. założenia konta na stronie. Pamiętaj, by formularze były maksymalnie krótkie i łatwe do wypełnienia.
  • Grafiki – zdjęcia powinny wizualnie dopełniać treść na landingu i przyciągać uwagę. Ważne, by były spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
  • Przekierowania do strony głównej Twojej witryny – warto zastosować linki odsyłające użytkowników np. do strony głównej Twojego sklepu. Taki odnośnik można przemycić z podziękowaniami, które wyświetlą się po uzupełnieniu formularza.

Jak zrobić stronę sprzedażową, by zyski wystrzeliły w kosmos?

Nawet korzystając z powyższych wskazówek, nie jest tak łatwo stworzyć skuteczną stronę sprzedażową. Potrzeba tutaj dużo wprawy i doświadczenia, zrozumienia potrzeb klientów i umiejętności zaprezentowania oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.

Ale zdecydowanie warto się tego nauczyć – profesjonalny landing page jest świetnym patentem na przyciągnięcie uwagi nowych użytkowników, budowanie relacji między firmą i odbiorcami, a w konsekwencji zwiększenie dochodów.


Jeśli nie do końca wiesz, jak powinien wyglądać Twój landing page, konsultacja marketingowa z Kocurem Marketingu RIKONA Michałem Lembiczem rozwieje Twoje wątpliwości. Zgłoś się do nas i wspólnie ustalimy, jak ugryźć temat strony sprzedażowej dla Twojego biznesu, by efekty biznesowe były dla Ciebie jak najlepsze. Do usłyszenia!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Rozsądny budżet marketingowy – jak go wyznaczyć?

To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie; zdecydowanie bardziej opłaca się zoptymalizować wydatki na reklamę i dobrze przemyśleć, w jakie rozwiązania nadal warto inwestować.  Jak to ugryźć? Jak określić optymalny budżet marketingowy, by reklama przynosiła większe zyski i więcej klientów, a nie na odwrót? Czytaj dalej! Co obejmuje budżet marketingowy? Jeszcze 20 lat temu budżet marketingowy […]

Czytaj dalej
Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź! Po co Ci reklama w internecie? Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na […]

Czytaj dalej
Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej! Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa? Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas […]

Czytaj dalej
Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy! Po co marce i firmie social media? 6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu