I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej!
Co to jest landing page? Do czego służy?
Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na szkolenie/webinar. Dobrze ogarnięty LP spełnia 3 podstawowe funkcje:
- tworzy relację między Twoją firmą a klientami;
- informuje o danej ofercie i zachęca do kupna, złożenia zamówienia czy zapisu na wydarzenie;
- zwiększa konwersję i zyski.
Co ważne, sprzedażowy landing page jest osobną stroną, która może znajdować się zarówno w obrębie Twojej witryny, jak i poza nią. To coś zupełnie innego od strony głównej czy którejkolwiek z podstron – jest nakierowana na zaprezentowanie i sprzedaż pojedynczego produktu lub usługi. Klient zostawia swoje dane kontaktowe (minimum to imię, nazwisko, adres e-mail), a w zamian może skorzystać z tej konkretnej oferty lub bonusu.
Strony sprzedażowe są kapitalnym uzupełnieniem aktywnych kampanii marketingowych. Chcesz, by Twoja reklama na Facebooku zyskała mocy i przynosiła większe dochody? Zaprojektuj LP, do którego będzie prowadził link z Twojego posta sponsorowanego. Tak samo dobrze zadziała to w przypadku reklamy Google Ads. Użytkownicy wpiszą konkretną frazę w wyszukiwarce, po czym na samej górze wyświetli im się odnośnik do Twojego landinga – z ofertą, która ich interesuje. Cyk, sprzedaż sama się nakręca 🙂.
Ale, ale – nie może być tak kolorowo. Jeśli zależy Ci na tym, by landing page dobrze spełniał swoją funkcję, musi być profesjonalnie ogarnięty. O czym należy pamiętać?
Jak wygląda dobra strona sprzedażowa?
Po czym poznać, że landing page został zaprojektowany wzorowo? Przede wszystkim nie będzie na nim żadnych rozpraszaczy. Treść, grafiki/zdjęcia, formularze kontaktowe – to wszystko powinno ze sobą współgrać, by zmienić użytkownika w płacącego klienta. Super ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji między poszczególnymi elementami.
Z jednej strony strona docelowa musi wzmacniać cel sprzedażowy, a więc należy w niej zawrzeć niezbędne informacje dotyczące oferty. Z drugiej jednak strony, nie można tutaj przesadzać. Nadmiar treści i innych elementów na stronie wywoła efekt odwrotny od zamierzonego. Jeśli zmusisz klienta do nieskończonego przewijania strony, a na końcu rzucisz mu formularz z 20 polami do wypełnienia… Pewnie domyślasz się, jaka będzie jego reakcja ;). Ci najbardziej cierpliwi jakoś dociągną do końca strony, ale na pewno oleją ten najważniejszy etap, czyli konwersję.
Najważniejsze elementy dobrze zaprojektowanego LP
Dobrze zaprojektowana strona sprzedażowa składa się z kilku niezbędnych elementów, które potęgują wrażenie obcowania z wyjątkową ofertą. Użytkownicy powinni momentalnie poczuć, że oto trafili na stronę, która gwarantuje im coś naprawdę wartego uwagi; że są w gronie wybrańców, którym się poszczęściło i powinni jak najszybciej zostawić swoje dane, bo przeleci im koło nosa zajebista okazja.
Jak uzyskać taki efekt? Nie zapominaj o tym elementach:
- CTA – call to action MUSI znaleźć się na stronie sprzedażowej. Przycisk CTA w jasny sposób wzywa do wykonania jednej, konkretnej akcji w obrębie LP. Użytkownik nie może mieć wątpliwości, co ma zrobić.
- Zwięzła oferta – przedstawiona za pomocą precyzyjnie podanej, perswazyjnej treści. Zero lania wody i maksimum konkretów.
- Formularz – niezbędny do łapania leadów. Formularze mogą zachęcać do zapisania się do newslettera czy np. założenia konta na stronie. Pamiętaj, by formularze były maksymalnie krótkie i łatwe do wypełnienia.
- Grafiki – zdjęcia powinny wizualnie dopełniać treść na landingu i przyciągać uwagę. Ważne, by były spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
- Przekierowania do strony głównej Twojej witryny – warto zastosować linki odsyłające użytkowników np. do strony głównej Twojego sklepu. Taki odnośnik można przemycić z podziękowaniami, które wyświetlą się po uzupełnieniu formularza.
Jak zrobić stronę sprzedażową, by zyski wystrzeliły w kosmos?
Nawet korzystając z powyższych wskazówek, nie jest tak łatwo stworzyć skuteczną stronę sprzedażową. Potrzeba tutaj dużo wprawy i doświadczenia, zrozumienia potrzeb klientów i umiejętności zaprezentowania oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.
Ale zdecydowanie warto się tego nauczyć – profesjonalny landing page jest świetnym patentem na przyciągnięcie uwagi nowych użytkowników, budowanie relacji między firmą i odbiorcami, a w konsekwencji zwiększenie dochodów.
Jeśli nie do końca wiesz, jak powinien wyglądać Twój landing page, konsultacja marketingowa z Kocurem Marketingu RIKONA Michałem Lembiczem rozwieje Twoje wątpliwości. Zgłoś się do nas i wspólnie ustalimy, jak ugryźć temat strony sprzedażowej dla Twojego biznesu, by efekty biznesowe były dla Ciebie jak najlepsze. Do usłyszenia!