Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Pomysł na biznes - 20 pomysłów na dochodowy biznes

15 listopada 2022

Podsumowanie

Jaki jest najlepszy pomysł na biznes? Nie ma takiego. Dochodowy biznes to wypadkowa świetnego produktu lub usługi, optymalnych działań marketingowych i zadowolenia ze strony klientów. Nie osiągają tego wyłącznie wybrani, a osoby, które naprawdę tego chcą – są cierpliwe i wytrwale dążą do celu. Szukają inspiracji w najbliższym otoczeniu, chłoną informacje i wyciągają wnioski.

Wyobraź sobie, że zbliżający się poniedziałek w pracy nie jest już dla Ciebie wyrokiem; że piekielnie irytujący szef nie staje Ci nad ramieniem od samego rana, zarzucając Cię tysiącem zadań na dzień dobry; że to Ty dyktujesz warunki i ustalasz reguły. Brzmi zbyt pięknie? Może i tak, ale to rzeczywistość coraz większej liczby osób – przedsiębiorców i właścicieli biznesów, którzy wykonali kiedyś ten pierwszy krok i postanowili pójść na swoje.

Czy od początku wiedzieli, że im się uda? Wątpliwe. A może byli przekonani, że ich pomysł jest tym absolutnie wyjątkowym, niesamowitym i po prostu musi wypalić? No cóż, niepoprawnych optymistów też nie brakuje...

Na wstępie chcemy Ci coś powiedzieć – nie istnieje coś takiego jak idealny moment na otwarcie biznesu. Gwiazdy nigdy nie ułożą się w odpowiedni sposób, a chmury na niebie nie zmienią się w dymek z komiksów z komunikatem "Zrób to teraz!". No, ale zanim w ogóle dojdzie do rozpoczęcia działalności, musi pojawić się pomysł. Ten jeden, świetny pomysł na biznes, który dosłownie zmiecie konkurencję z planszy.

Tutaj przechodzimy do sedna i najważniejszego zagadnienia, które chcemy poruszyć w tym artykule – skąd właściwie brać pomysły na własny biznes? Gdzie szukać inspiracji? Skąd masz wiedzieć, czy to, czym planujesz się zająć, wypali i zacznie dla Ciebie zarabiać? Jak długa jest droga od dobrego pomysłu na biznes do dochodowej działalności?

Jak widzisz, temat jest mocno skomplikowany i zdecydowanie wymaga spojrzenia na wszystko z szerszej perspektywy. Sprawdź, co musisz wiedzieć o pomysłach na biznes w 2022 i 2023 roku – jak do tego podejść i co robić, by na pomyśle się nie skończyło (mała podpowiedź: marketing!). Zapnij pasy i startujemy!

Najlepszy pomysł na biznes – czy na pewno musi taki być?

Zaczniemy trochę przekornie – nie traktuj swojego pomysłu na biznes jako złotego strzału, czegoś niesamowitego i jedynego w swoim rodzaju. Nikt nie wymaga od Ciebie, że zostaniesz twórcą drugiego Facebooka, Amazona czy Tesli i Ty również nie powinieneś wymagać tego od siebie.

Nie na tym to polega :). Pomyśl w ten sposób – czy Bill Gates i Elon Musk zaczynali z myślą, że po X latach wjadą na szczyt list najbogatszych ludzie na świecie? Czy myślisz, że od początku wiedzieli, że ich działalność to doskonały pomysł na biznes?

Wnioski nasuwają się same:

  • Nie staraj się wymyślać koła na nowo i "zbawiać" konkretnej branży czy niszy.
  • Nie nastawiaj się, że Twój pomysł przerodzi się w miliardowy biznes o ogólnoświatowej rozpoznawalności.
  • Nie traktuj pomysłu na swój biznes jako metody na szybkie zarobienie góry pieniędzy.

Oczywiście nie twierdzimy, że Twój pomysł na biznes nie przyniesie Ci fajnych pieniędzy w przyszłości (bo m.in. po to prowadzi się firmę 🙂 ). Nie namawiamy Cię też do tego, by porzucić marzenia i plany o zbudowaniu super dochodowego przedsiębiorstwa, które odniesie spektakularny sukces na rynku globalnym.

Chcemy Ci jedynie uświadomić, że wbrew temu, co myśli sporo osób, pomysł na biznes nie musi być jakiś absolutnie nadzwyczajny, niesamowity i nie z tego świata – i że jak już wypali, momentalnie zmieni się w maszynkę do zarabiania kasy. Wszystko w swoim czasie :). Po prostu wykonaj pierwszy krok i zobacz, do czego Cię to doprowadzi.

Własny pomysł na biznes w 2022 r. i 2023 r. – skąd czerpać inspiracje?

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zacznij od siebie – skup się na skali mikro, by z biegiem czasu przejść do skali makro. Jak to się ma do pomysłu na biznes? Chodzi o szukanie biznesowych inspiracji wokół siebie, w najbliższym otoczeniu. Obserwuj, rozmawiaj z innymi ludźmi, wyciągaj wnioski. Pamiętaj o podstawowych zasadach dochodowych biznesów: wykorzystywaniu naturalnych predyspozycji i stawianiu klienta w centrum swoim działań. To klienci są najważniejsi i to na zaspokojeniu ich potrzeb powinno Ci zależeć najbardziej.

Poniżej znajdziesz listę 10 wskazówek, którą wg nas warto potraktować jako punkt wyjścia do ogarnięcia fajnego pomysłu na biznes, a w przyszłości – do stworzenia stabilnej, rozwojowej działalności.

  1. Zastanów się, jakie masz pasje i umiejętności – zarabianie na swoim hobby lub na tym, w czym czujesz się naprawdę dobry, jest bardzo komfortową sytuacją. Wykonaj samodzielną analizę swoich umiejętności i zainteresowań, odpowiadając na przykładowe pytania: "w jakiej tematyce czuję się pewny?", "co lubię robić?", "czy znajdą się ludzie, którzy będą gotowi zapłacić za moją wiedzę i kompetencje?". Jeśli masz problem z oceną samego siebie, poproś o nią osoby z najbliższego otoczenia, np. rodzinę, przyjaciół, współpracowników.
  2. Zastanów się, co Cię denerwuje, irytuje, zabiera Ci za dużo czasu – i co można zrobić, by to coś naprawić lub zmodyfikować. Z całą pewnością znajdą się też inni, którym przeszkadzają te samo lub bardzo podobne problemy. Pomyśl, ile może być takich osób i w jaki sposób możesz pomóc im oraz sobie? To może być gotowy pomysł na biznes.
  3. Poszukaj luk na rynku – jakiej usługi lub produktu nie ma na rodzimym rynku, a dobrze funkcjonuje zagranicą? Być może warto zastanowić się nad zaadaptowaniem i wprowadzeniem tego rozwiązania w Polsce, biorąc pod uwagę zwyczaje zakupowe i preferencje polskiego konsumenta?
  4. Patrz i obserwuj – rozmawiaj z ludźmi i "poluj" na ich opinie na różne tematy. Dowiedz się, jakie problemy im doskwierają i co sądzą o dostępnych możliwościach radzenia sobie z nimi. Pomyśl o nich jak o swoich potencjalnych klientach, którym w przyszłości możesz skutecznie pomagać.
  5. Zastanów się nad usługą dla byłego pracodawcy – znasz go lepiej niż ktokolwiek inny. Jest więc spora szansa, że idealnie wstrzelisz się w jego potrzeby.
  6. Przeanalizuj firmy z danej niszy, które zostały dobrze przyjęte na rynku – skoro odniosły one sukces, to warto pójść w ich ślady. Nie chodzi tu jednak o bezmyślne "kopiuj-wklej", a bardziej o inspirację. Skup się np. na ich ofercie i zastanów się, czy można jakoś ciekawie połączyć zalety sprzedawanych produktów? A może przeciwnie, jest potencjał na wyodrębnienie kilku usług z jednego, bardzo rozbudowanego obszaru działalności, a następnie wyspecjalizowanie się w usłudze, na którą jest duży popyt?
  7. Pomyśl, czy da się w inny sposób dostarczać już istniejące produkty – skup się na apektach związanych z obsługą klienta i dostawą, takich jak wygoda, czas i pieniądze. Czy produkty, które będziesz oferować, mogą być dostarczane szybciej, taniej i dokładnie tam, gdzie zażyczy sobie tego klient? Zastanów się, jak można ulepszyć te parametry, by zyskać przewagę konkurencyjną.
  8. Jakość zwykła a jakość premium – może jest jakiś sposób, by we własnej działalności skupić się na upowszechnieniu produktów lub usług premium i zaoferować je masowemu odbiorcy? Lub przeciwnie, dotychczasowe rozwiązania uważane za dostępne dla każdego przekształcić w coś ekskluzywnego/premium, przeznaczonego wyłącznie dla określonej grupy odbiorców?
  9. Obserwuj trendy na rynku – i staraj się je przewidywać. Nie jest to łatwe, ale po pewnym czasie nabierzesz wprawy i zaczniesz zauważać pewne schematy i zależności, które ułatwią Ci podejmowanie dobrych decyzji biznesowych. To kluczowa sprawa, jeśli chodzi o pomysł na biznes i dobrze funkcjonującą firmę.
  10. Znajdź wolną przestrzeń rynkową – kojarzysz pojęcie "strategia błękitnego oceanu"? To określenie oznaczające jeden ze sposobów przejmowania rynku przez przedsiębiorstwa, skupiający się na szukaniu miejsc niezajętych jeszcze przez konkurencję. Metoda ta zakłada jednak posiadanie dużego kapitału (wymaganego m.in. na wdrożenie nowych produktów czy rozwiązań) i jednocześnie jest dość ryzykowna, więc nie jest dla każdego.

Jak więc znaleźć dobry pomysł na firmę i biznes? Wykonaj autoanalizę swoich kompetencji i umiejętności, rozmawiaj z ludźmi, obserwuj, co dzieje się wokół Ciebie, wyciągaj wnioski, porównuj, analizuj, szukaj wzajemnych powiązań i możliwości o dużym potencjale, modyfikuj znane koncepcje i spoglądaj na nie pod różnym kątem. Właśnie na tym polega bycie przedsiębiorczym :).

Pomysł na biznes? Bonusowa inspiracja – lista kodów PKD

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności to prosty sposób, by zweryfikować rodzaje zarejestrowanych w Polsce działalności gospodarczych. Każdy podmiot, który zakłada DG, jest zobowiązany do określenia rodzaju prowadzonej przez siebie działalności – zgodnie z powszechnie obowiązującym systemem kodów PKD. Listę i wyszukiwarkę wszystkich kodów znajdziesz tutaj.

Rzuć okiem, a może znajdziesz coś, co przykuje Twoją uwagę i mocno Cię zainspiruje :). Pamiętaj, żeby zawsze gruntownie przeanalizować konkretny przypadek i nie podejmować pochopnych decyzji – szczególnie gdy mowa o pomysłach, które wiążą się ze sporą inwestycją.

Kategorie pomysłów na biznes

Wiemy już, że chcesz założyć własną firmę i cały czas szukasz pomysłu na biznes. Ale czy zdajesz sobie sprawę, że założenie firmy i budowanie jej od podstaw to tylko jedna z wielu możliwości? Sprawdzone pomysły na biznes dzielą się na kilka różnych kategorii, które uwzględniają m.in. źródło pomysłu, charakter i miejsce prowadzenia działalności, model biznesowy czy formę współpracy. Oto przykładowe kategorie:

  • Freelancer – czyli tzw. wolny strzelec, który realizuje projekty w ramach zleceń. Jako freelancer możesz założyć jednoosobową działalność gospodarczą lub działalność nierejestrową (nieewidencjonowaną).
  • Partner handlowy – czyli współpraca B2B, w ramach której decydujesz się nawiązać współpracę biznesową z wybranym dostawcą i zajmujesz się sprzedażą jego produktów lub poszukiwaniem klientów zainteresowanych jego usługami (np. jako reseller, pośrednik czy dystrybutor). Do tej kategorii zalicza się np. dropshipping.
  • Franczyza – jako franczyzobiorca dysponujesz gotowymi schematami i pomysłami do wdrożenia, otrzymanymi od franczyzodawcy (czyli właściciela konkretnej marki, usługi, produktu czy rozwiązania).
  • Przejęcie już istniejącej firmy – czyli w dużym skrócie jej zakup i dalsze prowadzenie firmy.
  • Biznes online czy biznes offline – możesz stworzyć sklep internetowy e-commerce czy dobrze prosperującego bloga w sieci, możesz też otworzyć mały biznes stacjonarny bez strony www... Oczywiście żartujemy :). W dzisiejszych czasach własna strona internetowa to podstawa, bez której nie masz szans na odniesienie finansowego sukcesu. Musisz zadbać o obecność w internecie, a strona www to "must-have" pod tym kątem. To będzie Twoja wirtualna wizytówka, która przyciągnie potencjalnych klientów i zadba o pozytywny wizerunek Twojej marki i firmy.

Poszczególne pomysły można z powodzeniem realizować w domu, w dużym mieście, na wsi, w internecie, z niskim kapitałem, a nawet bez wkładu własnego. Możliwości jest mnóstwo i naprawdę jest w czym wybierać. Czy można powiedzieć, że istnieje coś takiego jak idealny pomysł na biznes?

No cóż – nie ma rzeczy bez wad, tak samo jak nie ma idealnych pomysłów. Obojętnie na co się zdecydujesz, musisz zdawać sobie sprawę, że idea to dopiero początek drogi, która w wielu miejscach może być zakręcona i wyboista.

Masz pomysł na własny biznes? Witamy na linii startu

Powyższy nagłówek jest trochę ironiczny, bo przecież pierwszy krok masz już za sobą. Ale droga wiodąca z punktu A, czyli pomysłu, do punktu B, czyli przekształcenia go w biznes, jest naprawdę wymagająca. Właściwie pod każdym względem.

Nie chodzi nam o to, żeby Cię do czegokolwiek zniechęcać – naszym celem jest pokazanie, że początkowa euforia związana z ogarnięciem super pomysłu na biznes szybko może ustąpić miejsca rezygnacji i frustracji związanej z wprowadzaniem go w życie. Trzeba więc podejść do tego z odpowiednim nastawieniem.

To właściwie temat na odrębną dyskusję, ale jednak kilka rzeczy musimy tutaj poruszyć:

  • Droga od pomysłu do prosperującego biznesu nie jest linearna – czyli mówiąc prościej, nie da jej rozrysować na linii czasu, umieszczając po lewej stronie "pomysł", a prawej np. "prowadzenie własnej działalności/firmy". To nie jest ciąg zdarzeń, które następują po sobie w określonej kolejności. To bardziej rollercoaster, który rzuca Cię w wir niespodziewanych wydarzeń i akcji, na które musisz być przygotowany.
  • Pamiętaj, że w centrum Twojej uwagi musi znajdować się klient – biznes związany blisko z klientem to biznes prosperujący. Nie ma w tym stwierdzeniu grama przesady. Twoje uslugi lub produkty mają być realną odpowiedzią na potrzeby klientów, mają im pomagać w rozwiązywaniu ich problemów, bolączek czy zmartwień. Jeśli w jakimś momencie stwierdzisz, że konsumenta brakuje w tej układance, musisz podejść do tematu od innej strony i zmodyfikować swoje podstawowe założenia.
  • Zweryfikuj swój pomysł na biznes – weryfikacja albo inaczej walidacja pomysłu na biznes to punkt obowiązkowy. Składa się on kilku etapów, takich jak określenie profilu klienta i grupy docelowej, sprawdzenie potencjału rynku i bariery wejścia (czyli m.in. działań konkurencji, możliwości zastąpienia Twojego produktu innym itd.), wykonanie symulacji finansowej (porównanie przychodów z kosztami) i wiele innych.
  • Zajmij się wdrożeniem pomysłu na biznes – jeśli chcesz rozpocząć działalność gospodarczą i otworzyć firmę, musisz wcześniej zadbać o papierkową robotę: stworzyć odpowiednie procesy i procedury, opisać zakres działań realizowanych w przedsiębiorstwie, zaplanować strukturę organizacyjną, wybrać formę prawną działalności, formę opodatkowania, zatrudnić pracowników... Słowem, jest co robić :).

Chcesz rozwijać swój biznes? Nie zapominaj o marketingu

Marketing zasługuje na osobny akapit. Naszym skromnym zdaniem pomysł na biznes, który nie przewiduje działań marketingowych, można od razu wyrzucić do kosza. Skuteczna reklama pozwala dotrzeć z przekazem do tysięcy, a nawet milionów odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

Jeśli od początku nie zadbasz o rozpoznawalność swojej marki, firmy czy produktu, pozostaniesz jedną z nielicznych osób, która będzie wiedziała o ich istnieniu.

A to prowadzi nas do punktu wyjścia, czyli do skupienia sie na kliencie. To on ma kupić produkt czy usługę i być z tego zadowolony. Jaki sens ma nawet najlepszy pomysł na biznes, skoro u jego podstaw nie leży przemyślana strategia marketingowa, dzięki której zaistnieje w świadomości odbiorców?

Pamiętaj o takich rzeczach, jak:

  • Działania brandingowenazwa firmy, projekty logo, wizytówek, wygląd strony internetowej, język marki i wszystkie inne elementy, które wpływają na pozytywny wizerunek marki w oczach odbiorców.
  • SEO – inaczej pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Dzięki niemu Twoja strona może pojawić się wyżej w organiczych wynikach wyszukiwania. To z kolei oznacza, że więcej osób zauważy Twoją ofertę i z niej skorzysta.
  • Reklama płatna w wyszukiwarkach – według nas reklama Google Ads jest idealnym uzupełnieniem działań SEO, związanych z optymalizacją stron internetowych. Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach to świetny pomysł na pozyskanie wartościowego ruchu na swoją stronę, i to całkiem niskim kosztem. Ich dużą zaletą jest możliwość niemal dowolnej konfiguracji i ustalania pożądanego budżetu.
  • Social media – biznes online bez obecności w mediach społecznościowych jest trochę... niepełny. Zadbaj więc o to, by przygotować dopracowane, atrakcyjne profile w social media: na Facebooku, Instagramie, LinkedInie. Korzystaj też z możliwości, jakie dają poszczególne platformy. Na każdej z nich znajdziesz rozbudowane ekosystemy reklamowe, które pozwolą Ci dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Reklama Facebook Ads jest tego bardzo dobrym przykładem.

Skoro to już mamy wyjaśnione, możemy przejść do drugiej części naszych rozmyślań – mianowicie do przykładów pomysłów na biznes, które mają spory potencjał w tym i w nadchodzącym roku.

Biznes internetowy i nie tylko – pomysły na swój własny biznes

Na poniższej liście sprawdzisz:

  • pomysły na biznes online,
  • pomysły na biznes na wsi,
  • pomysły na biznes w domu ,
  • pomysły na mały biznes,
  • pomysły na biznes z większym budżetem
  • pomysły na biznes bez wkładu własnego.

Nie sugeruj się cyfrą, którą znajdziesz przy każdym pomyśle – kolejność jest totalnie przypadkowa. Gotów na dawkę inspiracji?

1. Własny sklep internetowy – to obecnie jeden z najpopularniejszych pomysłów na biznes. Możesz sprzedawać właściwie wszystko, poczynając od ubrań, po produkty spożywcze, gadżety do domu, elektronikę, kończąc na rękodziele. Możliwości są nieograniczone, a taki sklep internetowy nie musi być wcale rozbudowanym molochem e-commerce. Możesz zacząć od niewielkiego sklepiku online, w którym będziesz obsługiwać jedynie garstkę klientów.

2. Copywriting/korekta tekstów/tłumaczenia – dochodowy pomysł na biznes nie musi wiązać się z zakładaniem firmy, co zresztą już omówiliśmy. Możesz spróbować z freelancingiem, a jeśli czujesz się pewnie z tekstem pisanym, copywriting i korekta tekstów będą świetnym pomysłem na biznes. A może Twoim dodatkowym aututem jest język obcy? Wykorzystaj to i zacznij oferować usługi tłumaczeniowe.

3. Kanał na YouTube – ile znasz historii o kanałach na YT, które wystartowały kilka lat temu, a dziś uważane są za świetnie prosperujące biznesy? Najważniejszy jest ciekawy pomysł, umiejętność zaprezentowania się przed kamerą, podstawowe umiejętności montażu wideo i gotowe. Pamiętaj, że youtube'ową "walutą" są wyświetlenia. Im będzie ich więcej pod Twoimi filmami, tym Twój kanał więcej zarobi i zacznie się szybciej rozwijać.

4. Influencer marketing – lubisz social media i możesz pochwalić się bazą wiernych "obserwatorów", zaglądających regularnie na Twoje profile? Możesz zacząć na tym zarabiać, nawiązując płatne współprace z różnymi markami.

5. Blogowanie – jeśli uwielbiasz pisać i czujesz się pewnie w jakiejś konkretnej tematyce, prowadzenie własnego bloga może się okazać strzałem w dziesiątkę. Wrzucanie ciekawych treści prędzej czy później przyciągnie użytkowników, blog zacznie się rozrastać, a Ty zaczniesz zarabiać na współpracy z reklamodawcami.

6. Afiliacja – zarabianie poprzez polecanie usług innych to świetny sposób na naprawdę fajne pieniądze. Programy partnerskie są powszechnie wykrorzystywane w najróżniejszych branżach.

7. Franczyza – prowadzenie własnego biznesu pod szyldem innej firmy ułatwia naprawdę wiele spraw i może być dobrym rozwiązaniem na początek przedsiębiorczej drogi.

8. Kursy/korepetycje – zacznij zarabiać na dzieleniu się swoją wiedzą z określonej dziedziny. Możesz tworzyć kursy online i np. sprzedawać je jako produkty cyfrowe w sklepie internetowym.

9. Podcasty – własny podcast to wyjątkowo chwytliwy temat w ostatnich latach. Sprawa wygląda podobnie, jak z prowadzeniem bloga. Skupiaj się na jakości i wartościowych treściach, a pieniądze z reklam prędzej czy później zaczną się pojawiać.

10. Doradztwo w zakresie digital marketingu – biznesy tradycyjne przenoszą się także do internetu, a to oznacza, że często potrzebują wsparcia w cyfrowym świecie. Jeśli jesteś specjalistą w dziedzinie marketingu internetowego, istnieje dużą szansa, że chętnie skorzystają z Twoich usług.

11. Branża nieruchomości – to bardzo szerokie pojęcie. Możesz spróbować swoich sił jako zarządca nieruchomości na wynajem, możesz oferować usługi urządzania mieszkań lub home stagingu, a możesz też otworzyć firmę sprzątającą. Potencjał jest ogromny.

12. Audiobooki – coraz więcej osób zaczyna doceniać wygodę korzystania z audiobooków, nikogo więc raczej nie dziwi, że ich popularność stale rośnie. Zacznij nagrywać własne i zadbaj o dystrybutora audiobooków, który pomoże Ci dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

13. Fotografia – jeśli masz talent do cykania świetnych fotek, zajmij się tym profesjonalnie. Fotografów na slub, 18-stkę czy komunię nigdy za wiele :). Warto jednak dysponować odpowiednim sprzętem i wygospodarować przestrzeń na pierwsze studio fotograficzne.

14. Dropshipping – w tym modelu biznesowym chodzi o sprzedaż nie swoich produktów, ale w swoim sklepie :). Kluczowa jest bliska współpraca z hurtowniami, które zajmują się magazynowaniem, przygotowywaniem i wysyłką produktów. Ty, jako właściciel sklepu internetowego, skupiasz się wyłącznie na jego rozwoju, obsłudze klienta i działaniach reklamowych. Jeśli wyczuwasz w e-commerce swoją szansę, ale nie chcesz za bardzo ryzykować pod kątem finansowym, dropshipping może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

15. Aplikacje/strony/sklepy internetowe – potrafisz sworzyć funkcjonalne, świetnie działające apki i strony internetowe? Zapotrzebowanie na takie usługi jest olbrzymie, więc spróbuj złapać pierwszego klienta i działaj. Pamiętaj, że na początku warto zainwestować w marketing, by dać się zauważyć potencjalnie zainteresowanym osobom.

16. Hodowla alpak – zajęcia terapeutyczne z alpakami dla dzieci i dorosłych to cały czas świeżynka w polskich realiach. I właśnie dlatego warto się zastanowić nad taką hodowlą, o ile oczywiście masz do tego odpowiednie warunki.

17. Stadnina koni – świetny pomysł na biznes na wsi, który możesz z powodzeniem przekształcić np. w ośrodek nauki jazdy konnej.

18. Agroturystyka – tu raczej wszystko jest jasne :).

19. Survival/escape room na świeżym powietrzu – tego typu atrakcje cały czas cieszą się sporą popularnością. Taki escape room w plenerze będzie fajną alternatywą dla ich odpowiedników w miastach i może przyciągać zarówno paczki znajomych, jak i pracowników firm (np. w ramach integracji). Nie zapominaj jednak o oryginalnym pomyśle i reklamie, by odpowiednio wszystko nagłośnić.

20. Produkcja ekologicznej żywności – nie zapowiada się, by ekologia miała wyjść z mody. Jeśli masz takie możliwości, zajmij się sprzedażą ekologicznych produktów, a na pewno fajnie na tym zarobisz.

Miej na uwadze, że to tylko nasze luźne sugestie, które mogą, ale wcale nie muszą wypalić w Twoim przypadku. Jeśli chcesz zacząć własny biznes, ale:

  • nadal nie masz na niego pomysłu,
  • jesteś na etapie weryfikacji i nie do końca wiesz, jak to ogarnąć,
  • pomysł jest już zweryfikowany, ale nie wiesz jak rozkręcić sprzedaż i dotrzeć do klientów,

to jesteś w dobrym miejscu 🙂 . Umówmy się na rozmowę, podczas której porozmawiasz z Kocurem Marketingu, właścicielem marki Rikona – Michałem Lembiczem. Taka konsultacja marketingowa rozwiąże Twoje problemy i wątpliwości z odpaleniem biznesu.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu