Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Jak pozyskiwać klientów? 16 diabelnie skutecznych sposobów!

28 października 2022

Podsumowanie

Poznaj 16 sprawdzonych sposobów pozyskiwania klientów. Pamiętaj, że nie musisz (i ciężko byłoby wdrożyć) wszystkie sposoby jednocześnie. Skupiaj się na tych miejscach, gdzie jest Twój potencjalny klient. Każdy ze sposobów pozyskiwania klientów działa i to świetnie, ale wszystko zależy od Twojego profilu biznesowego i grupy docelowej.

Nareszcie... udało Ci się założyć własny biznes. Etat już od dawna Cię dusił i nie dawał szans na rozwój ani tym bardziej szansy na fajne pieniądze. Jakimś cudem przebrnąłeś przez wszystkie formalności i papierologię.

Mocno zaciskałeś zęby, bo podskórnie czułeś, że to, co robisz, ma sens. W końcu znalazłeś swoją niszę w branży. A może stwierdziłeś, że jesteś na tyle mocny w swojej wąskiej specjalizacji, że czas pójść na swoje. To akurat jest najmniej istotne – ważne, że masz firmę i możesz zacząć ją rozwijać. Najtrudniejsze już chyba za Tobą, prawda?

No niestety – niekoniecznie :). Założenie firmy i jej prowadzenie nie opłaci Ci rachunków. W centrum każdego biznesu zawsze powinien znajdować się klient. A jakie określenia naturalnie łączą się z klientami? Oczywiście konwersja i sprzedaż. Bez tego nie ma firm, nie ma rynku – w skrócie, nie ma sensu, by biznes w ogóle funkcjonował.

To właśnie klienci, czyli docelowi odbiorcy Twoich produktów lub usług napędzają całą machinerię, zostawiając u Ciebie swoje ciężko zarobione pieniądze. To dzięki klientom masz szansę się rozwijać i cały czas iść do przodu.

Zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów do swojego biznesu, a przede wszystkim jak robić to skutecznie? W dzisiejszych czasach nie wystarczy oferować topowych usług czy świetnej jakości produktów, by zaistnieć na rynku. Super ważna jest umiejętność dotarcia ze swoim przekazem do potencjalnych klientów – osób, które prawdopodobnie nie wiedzą o Twoim istnieniu, a które być może chętnie skorzystałyby z oferty. W tym celu musisz podjąć odpowiednie działania.

Jakie konkretnie są to działania? Jak możesz pozyskać klienta do swojego sklepu online lub ściągnąć go na stronę www, by dokonał konwersji? Jaki marketing pomaga w rozszerzaniu bazy klientów? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym poradniku. Zapnij pasy i lecimy!

16 metod pozyskiwania klientów w każdej branży

By zachować pewien porządek i łatwiej odnaleźć się w poniższym poradniku, postanowiliśmy podzielić go na 4 ogólne kategorie: działania na stronie www, social media, działania i kampanie płatne oraz marketing poza Twoją stroną. Zacznijmy jednak od początku...

Jak pozyskać nowych klientów – działania na Twojej stronie www

1. Zadbaj o własną stronę internetową

Jak zamierzasz zaprezentować się w internecie i zdobyć klientów, jeśli nie masz swojej strony www? Może masz na to jakiś magiczny patent, którym chcesz się podzielić? 🙂 . A teraz na poważnie – strona internetowa to absolutna podstawa, bez której daleko nie zajedziesz. To jeden z głównych elementów marketingu i budowania rozpoznawalności online. Filar, na którym opierają się inne działania. To wirtualna wizytówka, która ciężko pracuje, by wypromować Ciebie i Twój biznes. I można by tak długo wymieniać...

Najważniejsze to pamiętać, by ogarnąć swoją stronę. Tworzenie stron www nie należy do najtańszych ani najszybszych działań, ale musisz uwierzyć nam na słowo – kasa w tym przypadku schodzi na dalszy plan. Powinno Ci zależeć na tym, by Twoja strona była dopieszczona pod każdym względem.

Dzięki temu polubi się z robotami wyszukiwarki, zacznie się sukcesywnie piąć w wynikach wyszukiwania, a w konsekwencji przyciągnie więcej klientów. Daj nam znać, jeśli chcesz mieć stronę internetową zaprojektowaną od zera i na najwyższym poziomie. Spece z Marketingowego Wsparcia Biznesu RIKONA z przyjemnością się tym zajmą.

2. Pamiętaj o landing page

Landing pages, czyli specjalne strony dedykowane konkretnej ofercie lub produktowi, mają olbrzymi potencjał sprzedażowy. Łatwo go jednak zepsuć :). Dlatego przy tworzeniu landing page dotyczącej Twojej oferty bierz pod uwagę najważniejsze elementy, które muszą się na niej znaleźć: chwytliwy nagłówek, wykorzystanie perswazyjnej treści o mocno sprzedażowym charakterze, duża czytelność i intuicyjność, wysokiej jakości zdjęcia itd. Jeśli wszystko będzie ogarnięte na wysokim poziomie, jest duża szansa, że klient zakupi to, co mu oferujesz.

3. Pomyśl o marketing automation

Siła marketing automation tkwi w możliwości "śledzenia" potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę i zbierania o nich cennych danych. Dzieje się to, zanim jeszcze te osoby zdecydują się podać swój adres e-mail (bo np. chcą zapisać się do newslettera). Dopiero gdy to nastąpi, taki anonimowy zbiór informacji zostanie przypisany do profilu konkretnego użytkownika.

Warto wiedzieć, że już samo profilowanie anonimowych klientów pozwala na wyświetlanie im dynamicznych treści – to pierwsza zaleta. Druga korzyść jest taka, że klient po zostawieniu swojego maila będzie automatycznie przypisany do swojego profilu, a Ty będziesz mieć pod ręką komplet danych o tej osobie. To idealny punkt wyjścia do przygotowania kampanii reklamowych, zoptymalizowanych i zorientowanych na tego konkretnego odbiorcę.

4. Korzystaj z usług SEO

Lepsza widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania to więcej użytkowników, którzy mogą ją odwiedzić – czyli więcej potencjalnych klientów. Warto zadbać o pozycjonowanie w Google, bo to świetna metoda zwiększania konwersji i sprzedaży w dłuższej perspektywie czasu. Pamiętaj jednak, że skuteczność działań optymalizacyjnych zależy od wielu czynników, m.in. stanu technicznego Twojej strony, działań SEO konkurencji, liczby i jakości linków odsyłających do Twojej witryny itd.

5. Wykonuj testy A/B

Testy A/B to prosty sposób na pozyskiwanie klientów do Twojego sklepu online czy na stronę usługową. Dzięki nim sprawdzisz praktycznie dowolny element swojej witryny, pokazując użytkownikom ich różne wersje. Mogą to być np. inne rodzaje przycisku CTA czy odmienne elementy wizualne. Być może to, co uważasz za błahą sprawę, w rzeczywistości mocno rzutuje na decyzje zakupowe nabywców Twoich usług lub produktów. Daj im wybrać i sprawdź, jakie konfiguracje bardziej do nich przemawiają.

6. Content marketing to podstawa

Chcesz zdobywać nowych klientów i ponownie docierać do tych, którzy już Ci zaufali? Zadbaj o content, czyli treść na stronie. Pod tym pojęciem kryje się mnóstwo różnych form: artykuły blogowe, infografiki, e-booki, artykuły eksperckie, brandowe, case studies (tzw. historie sukcesu, potwierdzające Twoje kompetencje albo wysoką jakość produktów, które oferujesz) i wiele więcej. Warto zastanowić się, jak można wykorzystać potencjał poszczególnych tekstów na swojej stronie, by zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, pozyskać więcej leadów i jeszcze bardziej podbić sprzedaż.

7. Korzystanie z chat botów, czyli jak rozmawiać z klientem

Bardzo ważne jest to, by rozmawiać z użytkownikami. Sprawna komunikacja na linii sprzedający-kupujący pomaga rozwiewać wątpliwości i rozwiązywać problemy, domykać sprzedaż, a także budować pozytywny wizerunek firmy czy marki. Nie zawsze jednak masz możliwość, by od razu odpowiedzieć na wiadomość – w tym momencie wkracza chat bot, który może przejąć rozmowę z klientem na początkowym etapie i utrzymać jego uwagę do czasu, gdy będziesz w stanie zareagować.

Jak pozyskiwać klientów – kanały social media

Media społecznościowe mają bardzo duży potencjał biznesowy. Trzeba jednak nauczyć się odpowiednio go wykorzystywać :).

8. Załóż kanał na YouTube

YouTube bywa nazywany drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie – i już samo to stwierdzenie powinno dać Ci do myślenia :). Załóż kanał swojej strony internetowej i regularnie zamieszczaj tam filmy. Zadbaj o wysoką jakość publikowanych materiałów, angażującą treść i czekaj na efekty, które prędzej czy później nadejdą. Skąd ta pewność? Ludzie łatwiej chłoną treści wideo, niż przydługawe artykuły o tej samej tematyce. Taki film może zostać rozprowadzony nawet w kilka godzin, a zasięgi będą się zwiększać jak szalone.

9. Promuj swoją firmę na Facebooku

Dopracuj swój profil firmowy na Facebooku albo stwórz go, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Pamiętaj o uzupełnieniu najważniejszych informacji o Twoim biznesie. Regularnie dodawaj nowe posty, eksperymentuj z formatami i staraj się w pełni wykorzystać możliwości, które dostarcza pan Zuckerberg. Nie zapominaj, że istnieje coś takiego, jak reklama na Facebooku, czyli płatny ekosystem reklamowy. To doskonała metoda dotarcia do pierwszych klientów, ale oczywiście nie tylko.

10. Korzystaj z Instagrama, LinkedIna, TikToka

Pozyskiwać klientów możesz też za pośrednictwem innych kanałów social media. Każdy portal będzie wymagał trochę innego podejścia, poprzedzonego analizą użytkowników i grupy docelowej. Przykładowo, TikTok może Ci się wydawać niezbyt poważną aplikacją z krótkimi filmikami, ale dziennie zaglądają na niego dziesiątki milionów osób, w tym Twoi potencjalni klienci. Nie można ignorować jego olbrzymiej roli w dzisiejszym świecie online. Z kolei LinkedIn skupia się głównie na środowisku firmowym i sferze zawodowej. Tutaj masz większe szanse skutecznego pozyskiwania klientów B2B.

Jak pozyskiwać nowych klientów – działania płatne

11. Postaw na płatne kampanie Google Ads

Reklama w wyszukiwarce Google pozwoli Ci dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów w jednej chwili. Specjalnie oznaczony link do Twojej strony pojawi się w górnym lub dolnym obszarze wyszukiwarki, po wpisaniu konkretnego słowa lub frazy kluczowej. Zgodnie z nazwą kampanii PPC (pay per click) płacisz za reklamę dopiero, gdy użytkownik kliknie w link. Jak więc widać reklama w Google Ads to bezpieczna inwestycja, która może Ci przynieść wymierne korzyści biznesowe.

12. Wykorzystuj remarketing

Wyobraź sobie sytuację, gdy potencjalny klient wchodzi na Twoją stronę, dodaje do koszyka produkt i... zamyka kartę w przeglądarce. Dlaczego uciekł? Powodów może być mnóstwo, ale dzięki remarketingowi poradzisz sobie z tym problemem. Sprawa jest prosta: reklama Twojej strony lub konkretnego produktu wyświetli się użytkownikowi, który już wcześniej był zainteresowany ofertą, ale z jakiegoś nie powodu nie sfinalizował transakcji.

Ten stosunkowo prosty trik może zdziałać prawdziwe cuda – po chwili namysłu taka osoba może dojść do wniosku, że jednak potrzebuje tej konkretnej rzeczy lub usługi. Tym bardziej, jeśli będzie zachęcona odpowiednim komunikatem, np. informacją o zbliżającym się końcu promocji. Kampanie remarketingowe to jedna z bardziej skutecznych metod pozyskania klientów. Możesz je tworzyć w różnych kanałach, np. Google Ads lub Facebook Ads.

Sprawdzone sposoby na pozyskanie klientów – działania marketingowe poza Twoją stroną

13. Stosuj e-mail marketing

Lata mijają, a e-mail marketing cały czas uważany jest za jeden z najbardziej efektywnych sposobów pozyskiwania klientów biznesowych i indywidualnych. Co więcej, w porównaniu z innymi rozwiązaniami jest strategią względnie tanią i niezbyt wymagającą – potrzebujesz jedynie bazy leadów, dobrego grafika, copywritera, no i oczywiście jakiegoś fajnego pomysłu, żeby cała kampania miała ręce i nogi. Do e-mail marketingu zaliczają się takie techniki, jak płatny mailing czy np. lead nurturing.

14. Wystarczy trochę poszeptać – stosuj marketing szeptany

Zrób pozytywny szum wokół swojej marki i firmy. Udzielaj się na forach dyskusyjnych i odpowiadaj na realne problemy użytkowników. Rób to nienachalnie, z autentyczną chęcią pomocy. We wpisy wplataj linki do swojej strony – zadbaj jednak o to, by były zamieszczane naturalnie. Nikt nie chce być atakowany spamem.

Marketing szeptany zagwarantuje super efekty, jeśli będzie odpowiednio ogarnięty. Ludzie, którzy początkowo w ogóle nie byli zainteresowani uczestnictwem w dyskusji, mogą zajrzeć na Twoją stronę z linku, który został przez Ciebie umieszczony. Co więcej, liczba komentarzy użytkowników może się stale zwiększać, dzięki czemu wpis będzie miał coraz większe zasięgi. To prawdziwa kula śniegowa, którą trudno zatrzymać :).

15. Pomyśl o wpisach gościnnych na innych stronach

Jak zdobyć klientów? Publikuj artykuły sponsorowane i gościnne na stronach branżowych, o zbliżonym profilu działalności. Wrzucenie wpisu o fotowoltaice i OZE na witrynie poruszającej tematykę psychologii raczej nie będzie dobrym pomysłem. Bierz też pod uwagę reptuację strony, na której ma się pojawić Twój artykuł – im wyżej jest oceniania przez roboty Google, tym lepiej dla Ciebie. Sam tekst nie może być zbyt długi, ale jednocześnie powinien wyczerpywać omawiany temat. Oczywiście nie zapominij o podlinkowaniu swojej strony z odnośnika umieszczonego w treści wpisu.

16. Pamiętaj o rekomendacjach

Rekomendacje działają dobrze w odniesieniu do sektora B2B – firmy często zwracają uwagę na referencje. Ale polecenia to również oceny zadowolnych użytkowników, którzy skorzystali z Twojej oferty. Zachęć swoich klientów do zostawiania opinii na temat jakości produktu, przebiegu transakcji, obsługi klienta itd. Nowi użytkownicy, którzy zastanawiają się nad dokonaniem zakupu na Twojej stronie, będą mieli jasny sygnał, że warto to zrobić. Skoro inni ludzie są zadowoleni, to ja też będę!

Bez nowych i stałych klientów Twojej firmie nie uda się dalej rozwijać ani nawet utrzymać na rynku. Zresztą po co miałaby to robić, skoro nie byłoby komu sprzedawać? Klient jest w ścisłym centrum każdego biznesu, niezależnie od wielkości firmy czy branży, w jakiej się ona porusza. To wokół niego koncetrują się działania marketingowe i to jego potrzeby zawsze powinny być stawiane na pierwszym miejscu.

Jako przedsiębiorca powinieneś jednocześnie dążyć do tego, by to klienci zabiegali o współpracę, a nie na odwrót. Chcesz wiedzieć, jak możesz to osiągnąć? Daj nam znać – konsultacja marketingowa z założycielem marki RIKONA z pewnością otworzy Ci oczy na to, jakie strategie warto zmienić, a jakie dodać, by klienci walili do Ciebie drzwami i oknami :). Do usłyszenia!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie.  W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
1 2 3 8
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu