Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

25 marca 2024

Podsumowanie

Konkurencja może wykorzystać frazy kluczowe kojarzące się z Twoją marką, aby zyskać ruch i przejąć sprzedaż. Kampanie brandowe w Google Ads pomagają zminimalizować tego typu ryzyko, a jednocześnie dają szansę na aktywną promocję Twojej marki w sieci. W artykule wyjaśniamy jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć płacenia prowizji pośrednikom.

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie. 

Google Ads

W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji pośredników w niektórych branżach. Sprawdź, jak kampania brandowa w Google Ads może w tym pomóc. Zaczniemy od konkretnych korzyści, a później krótko wyjaśnimy, czym jest i jak działa mechanizm.

Korzyści z kampanii brandowej Google Ads

  • Kampanie brandowe w Google Ads zapewniają ochronę i gwarantują, że nie stracisz użytkowników tuż przed wejściem na Twoją stronę internetową.
  • Jest przynajmniej 9 korzyści, jakie zapewnia kampania brandowa w Google Ads.

Prowadzisz biznes w branży X i z pewnością znasz swoją bezpośrednią konkurencję, a ona zna Twoją firmę. Jeśli tak jest, to na pewno masz też swoich obecnych i potencjalnych nowych klientów, którzy mogli zetknąć się z Twoją marką. Jak jej szukają w sieci?

[Ryzyko]

Jeśli ktoś nie ma bezpośredniego linku w zakładkach, to najpewniej googluje. Twoja nazwa pojawia się w wynikach wyszukiwania i wtedy użytkownik klika w link. Konkurencja może utworzyć reklamą na Twoją nazwę firmy. Niesie to ryzyko, że użytkownik zamiast u Ciebie, kupi produkt lub usługę u konkurencji. Taki trik, kurka jego mać, który pozbawia Cię kasy.

[Korzyści]

Kampania Ads with Google zapewnia ochronę i daje pewność, że użytkownicy trafią pod właściwy adres. To jednak nie wszystkie korzyści. Warto wspomnieć jeszcze o:

  1. niskich kosztach kampanii;
  2. możliwości stworzenia własnego komunikatu;
  3. unikaniu zbędnej prowizji pośredników;
  4. zwiększeniu widoczności;
  5. poprawie jakości konta;
  6. wsparciu dla konwersji;
  7. swobodzie przekazu reklamy;
  8. różnych wariantach tekstu reklamy.

W dalszej części rozwiniemy poszczególne punkty. Ułatwi to zrozumienie płynących dla firmy korzyści.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie marki na rynku, czyli jak wyróżnić się na tle konkurencji.

Stwórz kampanię brandową w Google Ads

Prawdopodobnie reklamodawcy nie zabijają się, aby móc wyświetlać się na frazy związane z Twoją marką. Dzięki temu koszt zbudowania tarczy (koszt za kliknięcie) jest bardzo niski.

Przygotuj własny komunikat

Własne komunikaty mogą uwzględniać sezonowe produkty, a także aktualne promocje. Rozszerzenia do kampanii wyszukiwania, jak chociażby linki do podstron, przekierujesz do użytkowników na interesujące ich podstrony. Ma to jeszcze jedną zaletę – Twoja firma będzie pozytywnie odbierana.

Unikaj zbędnej prowizji pośredników 

W branżach gastronomicznej i turystycznej pewna grupa klientów (czasami nawet większość) pochodzi z działań pośredników. Na rynku działają takie platformy, jak np. Pyszne.pl czy Booking.com, które każdego dnia odwiedzają tysiące użytkowników.

Serwisy takie jak Booking.com to tzw. OTA – online travel agency. Dla przykładu, jeśli ktoś zarezerwuje pobyt w Twoim hotelu za pośrednictwem takiej platformy, to zgodnie z umową, będziesz zobligowany do zapłaty prowizji za pozyskanie klienta. 

Google Ads

Budowanie świadomości: Zwiększ widoczność

Zainteresowanie Twoją firmą w Internecie idzie w parze z częstotliwością jej wyświetlania. Pojawienie się reklamy nad organicznymi wynikami wyszukiwania zwiększa szansę na dotarcie do większej liczby użytkowników. Jednocześnie takie działanie zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa.

Skuteczne pozycjonowanie i obecność w SERP-ach (organicznych wynikach wyszukiwania), przyciąga kolejnych klientów. Prowadzi to do wyświetlenia reklam na większej powierzchni, a to zwiększa szansę, że klient finalnie trafi do Twojego e-sklepu. Ponadto dodatkowe rozszerzenia Google Ads zwiększają rozmiar reklamy i prowadzą użytkownika do konkretnej podstrony. Trafność odpowiedzi na zapytanie użytkownika zwiększa jego zadowolenie. 

Popraw jakość konta dzięki kampanii brandowej w Google Adwords (Ads)

Poprzez zwiększony współczynnik klikalności, kampanie brandowe mogą podnieść wynik jakości konta. Wyższy ranking to niższe stawki CPC. Oznacza to, że kampanie będą generować niskie koszty i zwrócą się pod postacią oszczędności na kliknięciach, dzięki wyższemu wynikowi jakości.

Zwiększ konwersję

Ścieżka zakupowa, którą podąża klient, bywa mocno zawiła. Zanim podejmie on decyzję o kupnie w Twoim sklepie, może przejść przez wiele różnych odsyłaczy do Twojej strony. Reklama Google Ads zapewnia okazję do zwiększenia przychodów z innych źródeł. Warto więc o nią zadbać w swoim biznesie.

Przeczytaj także: Darmowe pozycjonowanie stron - czy to jest wykonalne?

Zaprojektuj swobodny przekaz reklamy. Uwolnij potencjał marki dzięki SEO

Swobodny przekaz reklamy umożliwia stworzenie tekstu w wyszukiwarce, który będzie dopasowany do Twoich wymagań. Ponadto może zawierać dane dotyczące firmy, informacje o czasowych promocjach czy wyróżnieniach i nagrodach.

Przygotowanie reklamy zajmuje niewiele czasu. Niemniej jednak zaindeksowanie nowego wpisu (praca algorytmów) potrwa zdecydowanie dłużej. Nie pomijaj także pozycjonowania strony internetowej w Google. Działania SEO to skuteczny sposób, którego efekty zobaczysz wraz ze wzrostem pozycji. Warto pamiętać o odpowiednim dobrze słów kluczowych.

Zmieniaj teksty reklam i buduj skuteczność kampanii brandowej w Google Ads

Nie ma gwarancji, że treść, którą stworzysz, będzie generować leady. Za pomocą Google Ads możesz dodać różne warianty reklamy i analizować, jak będzie zachowywał się wskaźnik CTR. Służy on do określenia skuteczności słów kluczowych reklam i bezpłatnych informacji. Ponadto masz możliwość sprawdzania innych wskaźników jak np. CPC, który określa koszt kliknięcia reklamy. Tego typu narzędzia pomagają w optymalizacji reklamy, aby obniżyć jej koszt, a jednocześnie, aby przynosiła wysoki przychód. 

Chcesz wykorzystać potencjał swojego brandu? Wesprzemy Twoją firmę w obszarze marketingu. Porozmawiajmy.

Czym jest kampania brandowa w Google?

  • Kampania brandowa w Google Ads to reklamy tekstowe w wyszukiwarce, które wykorzystują nazwę Twojej firmy w słowach kluczowych.

Konkurencja na rynku jest ogromna, co najpewniej widzisz po swojej branży. W związku z tym ważne jest, aby budować wśród użytkowników świadomość, widoczność i lojalność wobec Twojej marki. Kampania w Google wspiera realizację tych celów. Ponadto takie działania pomagają zwiększyć sprzedaż, ruch w e-sklepie i grono odbiorców.

[Zasada działania]

Użytkownik wpisuję nazwę Twojej firmy w wyszukiwarce. Dzięki stworzonej kampanii umożliwia to wyświetlenie Twojej witryny w ramach płatnych wyników wyszukiwania jak na poniższym przykładzie.

Kampania realizowana przez Allegro

Google Ads

Jako użytkownicy często wybieramy jedne z pierwszych wyników wyszukiwania. Jeśli ktoś zrobiłby reklamę przy użyciu nazwy Twojej firmy, to mógłby częściowo zgarnąć ruch i sprzedaż, który powinien trafić do Ciebie.

Jak nie dać się podejść konkurencji i nie stracić klientów?

  • Konkurencja może wyświetlać się na frazy powiązane z Twoją firmą i przejąć Twoich klientów.
  • Działania prewencyjne są tanie.

[Konkurencja]

Zdarza się, że firmy mogą korzystać z tych samych fraz brandowych. W efekcie konkurencja może wyświetlać się na frazy związane z Twoją marką. Jeśli do tego zapłaci ona więcej, to Google będzie ją chętniej pokazywał w wynikach wyszukiwania, prowadząc linkami sponsorowanymi na ich sklepy lub strony. Czy takie działania mogą zaszkodzić Twoim klientom i wpłynąć na pogorszenie sprzedaży?

Najlepiej przeprowadź taki test w swojej firmie. Reklamy Google Ads często generują sprzedaż, ale nie oznacza to utraty klientów. Wielu z nich sprawdza także wyniki organiczne wyszukiwania. Jeśli wyświetlasz się pod reklamą, to użytkownik może wybrać ten link, zamiast sponsorowanego.

Google Analytics

[Działania]

Stosowanie Ads with Google to ważny element w budowaniu reputacji firmy. Możesz skupić się na promocji samego sklepu lub poszczególnych produktów. Niewielkim kosztem podkreślasz swoją obecność i zabezpieczasz się przed działaniami konkurencji, co utrudnia odpływ klientów.

Zaciekła konkurencja na rynku wymaga od firmy przemyślanych działań w obszarze strategii online, do której wlicza się optymalizację SEO i pozycjonowanie. Za pomocą tych narzędzi Twoja działalność będzie coraz bardziej widoczna i obecna w świadomości potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron ułatwia dotarcie klientom do Twojego sklepu za pomocą wyszukiwarek. Zapamiętują oni markę i mogą skorzystać z oferowanych przez nią produktów lub usług. Przekłada się to na poprawę konwersji i ruchu na stronie, co wspiera różne etapy lejka sprzedażowego.

Przeczytaj także: Agencja SEO -- na co uważać, żeby nie dać się zrobić w jajo!

Na co zwrócić uwagę w przypadku kampanii brandowych?

Jeśli zdecydujesz się na stworzenie kampanii brandowej w Google Ads, to upewnij się, że wiesz, co ma znaczenie. W tym gronie są:

  • słowa kluczowe związane z marką;
  • wykluczenia w innych kampaniach;
  • analiza wyników.

Przyjrzyjmy się tym elementom dokładniej.

Słowa kluczowe

Kampanie można podzielić na:

  • Kampanie ukierunkowane na brand – w tym wypadku należy dodać wyłącznie frazę kluczową w dopasowaniu ścisłym. Dla przykładu: „Wesoły Plac Zabaw” będzie się wyświetlać tylko wtedy, gdy ktoś wpiszę w wyszukiwarce „wesoły plac zabaw”. W sytuacji, gdy ktoś wpisze np. „wesoły plac zabaw opinie”, to reklama się nie wyświetli.
  • Kampanie ukierunkowane na brand i słowa kluczowe – w tej wersji reklama wyświetla się na szerzej na większą liczbę fraz np. „Wesoły plac zabaw dojazd”, „wesoły plac zabaw jak się ubrać”.

Jeśli masz firmę z mocną i popularną marką, to taki podział działań może się sprawdzić.

SEO

Wykluczenie w innych kampaniach

Jeśli chcesz ocenić skuteczność działań to:

  • Nie dodawaj nazwy swojej firmy do słów kluczowych w ogólnych kampaniach;
  • Dodaj wykluczenie zawierające frazę z nazwą swojej firmy.

Powyższe działania są ważne, ponieważ bez wykluczenia, może się zdarzyć, że na frazy brandowe wyświetlają się reklamy w kampaniach generycznych. Zmniejszy to widoczność Twojej specjalnie utworzonej kampanii, a to utrudni Ci analizę jej efektywności.

Analiza wyników

Wszystkie działania, które realizujesz w ramach Google Ads, warto monitorować. Analiza pomaga określić, jakie są efekty takiej kampanii. Może się okazać, że konieczne będzie wzmocnienie pozostałych rodzajów kampanii. Każdą taką sytuację należy analizować indywidualnie, gruntownie badając swoje konto w Google. Nasi specjaliści mogą Ci w tym pomóc.

O czym należy pamiętać w kampaniach brandowych?

Jeśli zabierasz się za Google Adwords (Ads) to pamiętaj, że prowadząc kampanię dla marki, należy wykluczyć jej nazwę z pozostałych kampanii, w których promujesz produkty lub usługi. Tak, wspominaliśmy już o tym, ale warto to podkreślić. Takie podejście daje Ci pewność, że klienci, którzy znają markę, trafią na stronę tańszej kampanii brandowej. Z kolei za pośrednictwem pozostałych kampanii pozyskasz osoby, które szukają konkretnego rodzaju usług lub produktów.

Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki sprzedażowe i zabezpieczyć się przed przejęciem klientów przez konkurencję, to jesteś w dobrym miejscu. Zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem, który pomoże usprawnić reklamę brandową Twojej firmy.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu