No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej!
Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa?
Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas ktoś kupi pojedynczy produkt z Twojego sklepu i właściwie na tym się to kończy. Czujesz, że dochody mogłyby być zdecydowanie wyższe. Co więc robisz?
Jeśli nie jesteś specem od marketingu, w tym momencie możesz zacząć błądzić po omacku. Trochę jak dziecko we mgle, które czuje, że musi iść dalej – ale nie bardzo ogarnia, w którą stronę odbić, by z tej mgły wyjść. I taka mgła jest idealną metaforą Twojej obecnej sytuacji. Zdajesz sobie sprawę, że warto Twój biznes ma duży potencjał i nie możesz się poddawać, ale jednocześnie nie wiesz, jakie działania pomogą Ci pozyskać więcej klientów i skutecznie rozkręcić sprzedaż.
Spokojnie – to nie jest sytuacja bez wyjścia ;). Jest przynajmniej kilka/kilkanaście sposobów, by naoliwić sprzedażową machinę, połączyć wszystkie trybiki i wskoczyć na dobre tory. Co konkretnie warto ogarnąć?
Jak zwiększyć sprzedaż i ogarniać więcej klientów?
Zadbaj o stronę internetową i wszystkie rzeczy z nią związane
Skoro działasz w internecie, masz już własną stronę internetową. Ale czy przyszło Ci kiedyś do głowy, że to właśnie ona może być przyczyną problemów ze sprzedażą? Słaba optymalizacja i nawigacja, kiepska czytelność, brak podstawowych elementów odpowiadających za poprawny UX (doświadczenia użytkowników) – to wszystko może powodować, że potencjalni klienci trafiający na Twoją stronę mogą z niej szybko uciekać. Dobrze wyglądająca i działająca witryna to klucz do sukcesu w każdej branży. Jest to mega ważne szczególnie w przypadku sprzedaży w sklepach e-commerce.
Tworzenie stron www jest w gruncie rzeczy proste. Ale tworzenie dobrych stron www – estetycznych, optymalnie zaprojektowanych, szybkich i dopasowanych indywidualnie do konkretnego biznesu – to zupełnie inna para kaloszy. Dlatego dobrze zastanów się, komu zlecasz stworzenie albo przemodelowanie własnej strony internetowej. Pamiętaj, że to Twoja wirtualna wizytówka i jednocześnie najlepszy, najwytrwalszy pracownik, który haruje dla Ciebie 24/7. Warto więc zadbać, by idealnie odpowiadał Twoim potrzebom i spełniał wymagania Twojego biznesu.
Zainwestuj (albo doinwestuj) w marketing internetowy
Bez reklamy ani rusz. I to niezależnie, czy mówimy o biznesie offline, czy online. W przypadku tej drugiej opcji działania marketingowe są zajebiście ważne, bo trzeba jakoś pokazać się potencjalnym klientom, którzy być może nie mają pojęcia o Twoim istnieniu. A środowisko internetowe jest wręcz idealnym miejscem, by zaprezentować swoją ofertę z jak najlepszej strony. Jeśli już inwestujesz marketing, być może warto zastanowić się nad konkretnymi kanałami reklamowymi i zoptymalizować wszystkie procesy.
Jeśli jednak do tej pory unikałeś/aś reklamowania się w internecie, jak najszybciej napraw ten błąd. Do wyboru masz wiele różnych opcji.
Metody darmowe-organiczne:
- SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarce Google);
- fanpejdż/grupa na Facebooku;
- optymalizacja wizytówki Google;
- system poleceń od klientów;
- marketing szeptany;
- itp.
Przykłady płatnych kampanii reklamowych:
Dobieraj odpowiednie kanały reklamowe, rozsądnie zarządzaj budżetem, a prędzej czy później pojawią się pierwszy efekty w postaci większej liczby klientów i zamówień. Traktuj marketing jako inwestycję, która Ci się zwróci – nie jako wydatek. A jeśli potrzebujesz wsparcia w ogarnięciu swoich działań reklamowych w sieci, daj znać i umówimy się na niezobowiązującą konsultację marketingową, podczas której przedstawisz swoje oczekiwania.
Twórz wartościowy content
Dostarczaj swoim odbiorcom angażujące, ciekawe treści – wpisy blogowe, poradniki, case study itd. Content na stronie nie tylko zwiększa zaufanie użytkowników do konkretnej strony i firmy, ale również świetnie działa w kontekście SEO i zwiększania widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pomyśl o treściach video
Treści video to dla wielu osób YouTube – i zasadzie jest to dobrze skojarzenie. Wiele osób woli oglądać filmiki niż czytać artykuły i ten sposób przyswajania informacji jest dla nich najwygodniejszy. Na twoim kanale na YT możesz wrzucać np. filmy instruktażowe, vlogi prezentujące konkretne produkty i ich zastosowania itd. Potencjał YouTube’a jest ogromny i zdecydowanie warto wykorzystywać go do zwiększania świadomości swojej marki, zaangażowania klientów, a ostatecznie do zwiększania dochodów.