Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

26 maja 2023

Podsumowanie

Zastanawiasz się, dlaczego Twój biznes nie kręci się tak, jak powinien? Doszedłeś/doszłaś do wniosku, że w Twojej strategii marketingowej brakuje pewnych elementów, które mogłyby pomóc w rozkręceniu sprzedaży – ale nie do końca wiesz, co warto wdrożyć albo zmienić? 

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej!

Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa?

Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas ktoś kupi pojedynczy produkt z Twojego sklepu i właściwie na tym się to kończy. Czujesz, że dochody mogłyby być zdecydowanie wyższe. Co więc robisz?

Jeśli nie jesteś specem od marketingu, w tym momencie możesz zacząć błądzić po omacku. Trochę jak dziecko we mgle, które czuje, że musi iść dalej – ale nie bardzo ogarnia, w którą stronę odbić, by z tej mgły wyjść. I taka mgła jest idealną metaforą Twojej obecnej sytuacji. Zdajesz sobie sprawę, że warto Twój biznes ma duży potencjał i nie możesz się poddawać, ale jednocześnie nie wiesz, jakie działania pomogą Ci pozyskać więcej klientów i skutecznie rozkręcić sprzedaż.

Spokojnie – to nie jest sytuacja bez wyjścia ;). Jest przynajmniej kilka/kilkanaście sposobów, by naoliwić sprzedażową machinę, połączyć wszystkie trybiki i wskoczyć na dobre tory. Co konkretnie warto ogarnąć? 

Jak zwiększyć sprzedaż i ogarniać więcej klientów?

Zadbaj o stronę internetową i wszystkie rzeczy z nią związane

Skoro działasz w internecie, masz już własną stronę internetową. Ale czy przyszło Ci kiedyś do głowy, że to właśnie ona może być przyczyną problemów ze sprzedażą? Słaba optymalizacja i nawigacja, kiepska czytelność, brak podstawowych elementów odpowiadających za poprawny UX (doświadczenia użytkowników) – to wszystko może powodować, że potencjalni klienci trafiający na Twoją stronę mogą z niej szybko uciekać. Dobrze wyglądająca i działająca witryna to klucz do sukcesu w każdej branży. Jest to mega ważne szczególnie w przypadku sprzedaży w sklepach e-commerce.

Tworzenie stron www jest w gruncie rzeczy proste. Ale tworzenie dobrych stron www – estetycznych, optymalnie zaprojektowanych, szybkich i dopasowanych indywidualnie do konkretnego biznesu – to zupełnie inna para kaloszy. Dlatego dobrze zastanów się, komu zlecasz stworzenie albo przemodelowanie własnej strony internetowej. Pamiętaj, że to Twoja wirtualna wizytówka i jednocześnie najlepszy, najwytrwalszy pracownik, który haruje dla Ciebie 24/7. Warto więc zadbać, by idealnie odpowiadał Twoim potrzebom i spełniał wymagania Twojego biznesu.

Zainwestuj (albo doinwestuj) w marketing internetowy

Bez reklamy ani rusz. I to niezależnie, czy mówimy o biznesie offline, czy online. W przypadku tej drugiej opcji działania marketingowe są zajebiście ważne, bo trzeba jakoś pokazać się potencjalnym klientom, którzy być może nie mają pojęcia o Twoim istnieniu. A środowisko internetowe jest wręcz idealnym miejscem, by zaprezentować swoją ofertę z jak najlepszej strony. Jeśli już inwestujesz marketing, być może warto zastanowić się nad konkretnymi kanałami reklamowymi i zoptymalizować wszystkie procesy.

Jeśli jednak do tej pory unikałeś/aś reklamowania się w internecie, jak najszybciej napraw ten błąd. Do wyboru masz wiele różnych opcji.

Metody darmowe-organiczne:

  • SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarce Google);
  • fanpejdż/grupa na Facebooku;
  • optymalizacja wizytówki Google;
  • system poleceń od klientów;
  • marketing szeptany;
  • itp.

Przykłady płatnych kampanii reklamowych:

Dobieraj odpowiednie kanały reklamowe, rozsądnie zarządzaj budżetem, a prędzej czy później pojawią się pierwszy efekty w postaci większej liczby klientów i zamówień. Traktuj marketing jako inwestycję, która Ci się zwróci – nie jako wydatek. A jeśli potrzebujesz wsparcia w ogarnięciu swoich działań reklamowych w sieci, daj znać i umówimy się na niezobowiązującą konsultację marketingową, podczas której przedstawisz swoje oczekiwania.

Twórz wartościowy content

Dostarczaj swoim odbiorcom angażujące, ciekawe treści – wpisy blogowe, poradniki, case study itd. Content na stronie nie tylko zwiększa zaufanie użytkowników do konkretnej strony i firmy, ale również świetnie działa w kontekście SEO i zwiększania widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Pomyśl o treściach video

Treści video to dla wielu osób YouTube – i zasadzie jest to dobrze skojarzenie. Wiele osób woli oglądać filmiki niż czytać artykuły i ten sposób przyswajania informacji jest dla nich najwygodniejszy. Na twoim kanale na YT możesz wrzucać np. filmy instruktażowe, vlogi prezentujące konkretne produkty i ich zastosowania itd. Potencjał YouTube’a jest ogromny i zdecydowanie warto wykorzystywać go do zwiększania świadomości swojej marki, zaangażowania klientów, a ostatecznie do zwiększania dochodów.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie.  W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki na rynku, czyli jak wyróżnić się na tle konkurencji 

Pozycjonowanie marki sprawia, że niektóre marki zapadają w pamięć, a inne przelatują przez nią i na zawsze znikają. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jest to związane z pozycjonowaniem marki. Celem tych działań jest wyróżnienie brandu na tle innych i zakotwiczenie się w umysłach konsumentów. Bardziej poetycko trzeba byłoby napisać, że należy „dotrzeć do serc klientów”. […]

Czytaj dalej
Franczyza – czy to dobry pomysł na biznes?

Przedsiębiorcy, którzy chcą zdywersyfikować swoje źródła dochodów, inwestują w nieruchomości, startupy i gotowe pomysły na biznes. Ten ostatni sposób, to także rozwiązanie dla osób, które mają kapitał, chcą go umiejętnie zainwestować, a jednocześnie wolą nie rzucać się na głęboką wodę. W obu przypadkach rozwiązaniem, które warto rozważyć, jest franczyza. Czy to dobry pomysł na biznes […]

Czytaj dalej
Czym jest plan marketingowy i dlaczego firmy go potrzebują?

BiznesPlan to dopiero początek. Jest jeszcze masa rzeczy do ogarnięcia, o których warto pamiętać. Najlepiej wszystko, czyli model biznesowy, strategię działania firmy i metody promocji marki zaplanować przed rozpoczęciem działalności. Z tym bywa jednak bardzo różnie. Dlatego niezależnie od tego, czy dopiero będziesz stawiać pierwsze kroki jako przedsiębiorca, czy masz już bogate doświadczenie, Twojej firmie […]

Czytaj dalej
Czym jest copywriting i jak pomaga realizować cele biznesowe?

Czytanie książek sprawia, że poszerzasz wiedzę, rozwijasz słownictwo i w rozmowie z kobietą, na której chcesz zrobić wrażenie, powiesz coś więcej niż „K*rwa wiesz, co nie?”. Z komunikacją niewerbalną, a więc słowem pisanym, jest bardzo podobnie. Czytelnik po chwili wie, z kim ma do czynienia, czy treść go może zainteresować, czy raczej te swoje wypociny […]

Czytaj dalej
1 2 3 8
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu