Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

26 maja 2023

Podsumowanie

Zastanawiasz się, dlaczego Twój biznes nie kręci się tak, jak powinien? Doszedłeś/doszłaś do wniosku, że w Twojej strategii marketingowej brakuje pewnych elementów, które mogłyby pomóc w rozkręceniu sprzedaży – ale nie do końca wiesz, co warto wdrożyć albo zmienić? 

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej!

Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa?

Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas ktoś kupi pojedynczy produkt z Twojego sklepu i właściwie na tym się to kończy. Czujesz, że dochody mogłyby być zdecydowanie wyższe. Co więc robisz?

Jeśli nie jesteś specem od marketingu, w tym momencie możesz zacząć błądzić po omacku. Trochę jak dziecko we mgle, które czuje, że musi iść dalej – ale nie bardzo ogarnia, w którą stronę odbić, by z tej mgły wyjść. I taka mgła jest idealną metaforą Twojej obecnej sytuacji. Zdajesz sobie sprawę, że warto Twój biznes ma duży potencjał i nie możesz się poddawać, ale jednocześnie nie wiesz, jakie działania pomogą Ci pozyskać więcej klientów i skutecznie rozkręcić sprzedaż.

Spokojnie – to nie jest sytuacja bez wyjścia ;). Jest przynajmniej kilka/kilkanaście sposobów, by naoliwić sprzedażową machinę, połączyć wszystkie trybiki i wskoczyć na dobre tory. Co konkretnie warto ogarnąć? 

Jak zwiększyć sprzedaż i ogarniać więcej klientów?

Zadbaj o stronę internetową i wszystkie rzeczy z nią związane

Skoro działasz w internecie, masz już własną stronę internetową. Ale czy przyszło Ci kiedyś do głowy, że to właśnie ona może być przyczyną problemów ze sprzedażą? Słaba optymalizacja i nawigacja, kiepska czytelność, brak podstawowych elementów odpowiadających za poprawny UX (doświadczenia użytkowników) – to wszystko może powodować, że potencjalni klienci trafiający na Twoją stronę mogą z niej szybko uciekać. Dobrze wyglądająca i działająca witryna to klucz do sukcesu w każdej branży. Jest to mega ważne szczególnie w przypadku sprzedaży w sklepach e-commerce.

Tworzenie stron www jest w gruncie rzeczy proste. Ale tworzenie dobrych stron www – estetycznych, optymalnie zaprojektowanych, szybkich i dopasowanych indywidualnie do konkretnego biznesu – to zupełnie inna para kaloszy. Dlatego dobrze zastanów się, komu zlecasz stworzenie albo przemodelowanie własnej strony internetowej. Pamiętaj, że to Twoja wirtualna wizytówka i jednocześnie najlepszy, najwytrwalszy pracownik, który haruje dla Ciebie 24/7. Warto więc zadbać, by idealnie odpowiadał Twoim potrzebom i spełniał wymagania Twojego biznesu.

Zainwestuj (albo doinwestuj) w marketing internetowy

Bez reklamy ani rusz. I to niezależnie, czy mówimy o biznesie offline, czy online. W przypadku tej drugiej opcji działania marketingowe są zajebiście ważne, bo trzeba jakoś pokazać się potencjalnym klientom, którzy być może nie mają pojęcia o Twoim istnieniu. A środowisko internetowe jest wręcz idealnym miejscem, by zaprezentować swoją ofertę z jak najlepszej strony. Jeśli już inwestujesz marketing, być może warto zastanowić się nad konkretnymi kanałami reklamowymi i zoptymalizować wszystkie procesy.

Jeśli jednak do tej pory unikałeś/aś reklamowania się w internecie, jak najszybciej napraw ten błąd. Do wyboru masz wiele różnych opcji.

Metody darmowe-organiczne:

  • SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarce Google);
  • fanpejdż/grupa na Facebooku;
  • optymalizacja wizytówki Google;
  • system poleceń od klientów;
  • marketing szeptany;
  • itp.

Przykłady płatnych kampanii reklamowych:

Dobieraj odpowiednie kanały reklamowe, rozsądnie zarządzaj budżetem, a prędzej czy później pojawią się pierwszy efekty w postaci większej liczby klientów i zamówień. Traktuj marketing jako inwestycję, która Ci się zwróci – nie jako wydatek. A jeśli potrzebujesz wsparcia w ogarnięciu swoich działań reklamowych w sieci, daj znać i umówimy się na niezobowiązującą konsultację marketingową, podczas której przedstawisz swoje oczekiwania.

Twórz wartościowy content

Dostarczaj swoim odbiorcom angażujące, ciekawe treści – wpisy blogowe, poradniki, case study itd. Content na stronie nie tylko zwiększa zaufanie użytkowników do konkretnej strony i firmy, ale również świetnie działa w kontekście SEO i zwiększania widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Pomyśl o treściach video

Treści video to dla wielu osób YouTube – i zasadzie jest to dobrze skojarzenie. Wiele osób woli oglądać filmiki niż czytać artykuły i ten sposób przyswajania informacji jest dla nich najwygodniejszy. Na twoim kanale na YT możesz wrzucać np. filmy instruktażowe, vlogi prezentujące konkretne produkty i ich zastosowania itd. Potencjał YouTube’a jest ogromny i zdecydowanie warto wykorzystywać go do zwiększania świadomości swojej marki, zaangażowania klientów, a ostatecznie do zwiększania dochodów.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Rozsądny budżet marketingowy – jak go wyznaczyć?

To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie; zdecydowanie bardziej opłaca się zoptymalizować wydatki na reklamę i dobrze przemyśleć, w jakie rozwiązania nadal warto inwestować.  Jak to ugryźć? Jak określić optymalny budżet marketingowy, by reklama przynosiła większe zyski i więcej klientów, a nie na odwrót? Czytaj dalej! Co obejmuje budżet marketingowy? Jeszcze 20 lat temu budżet marketingowy […]

Czytaj dalej
Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź! Po co Ci reklama w internecie? Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na […]

Czytaj dalej
Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej […]

Czytaj dalej
Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej! Co to jest landing page? Do czego służy? Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy! Po co marce i firmie social media? 6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu