Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

26 maja 2023

Podsumowanie

Zastanawiasz się, dlaczego Twój biznes nie kręci się tak, jak powinien? Doszedłeś/doszłaś do wniosku, że w Twojej strategii marketingowej brakuje pewnych elementów, które mogłyby pomóc w rozkręceniu sprzedaży – ale nie do końca wiesz, co warto wdrożyć albo zmienić? 

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej!

Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa?

Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas ktoś kupi pojedynczy produkt z Twojego sklepu i właściwie na tym się to kończy. Czujesz, że dochody mogłyby być zdecydowanie wyższe. Co więc robisz?

Jeśli nie jesteś specem od marketingu, w tym momencie możesz zacząć błądzić po omacku. Trochę jak dziecko we mgle, które czuje, że musi iść dalej – ale nie bardzo ogarnia, w którą stronę odbić, by z tej mgły wyjść. I taka mgła jest idealną metaforą Twojej obecnej sytuacji. Zdajesz sobie sprawę, że warto Twój biznes ma duży potencjał i nie możesz się poddawać, ale jednocześnie nie wiesz, jakie działania pomogą Ci pozyskać więcej klientów i skutecznie rozkręcić sprzedaż.

Spokojnie – to nie jest sytuacja bez wyjścia ;). Jest przynajmniej kilka/kilkanaście sposobów, by naoliwić sprzedażową machinę, połączyć wszystkie trybiki i wskoczyć na dobre tory. Co konkretnie warto ogarnąć? 

Jak zwiększyć sprzedaż i ogarniać więcej klientów?

Zadbaj o stronę internetową i wszystkie rzeczy z nią związane

Skoro działasz w internecie, masz już własną stronę internetową. Ale czy przyszło Ci kiedyś do głowy, że to właśnie ona może być przyczyną problemów ze sprzedażą? Słaba optymalizacja i nawigacja, kiepska czytelność, brak podstawowych elementów odpowiadających za poprawny UX (doświadczenia użytkowników) – to wszystko może powodować, że potencjalni klienci trafiający na Twoją stronę mogą z niej szybko uciekać. Dobrze wyglądająca i działająca witryna to klucz do sukcesu w każdej branży. Jest to mega ważne szczególnie w przypadku sprzedaży w sklepach e-commerce.

Tworzenie stron www jest w gruncie rzeczy proste. Ale tworzenie dobrych stron www – estetycznych, optymalnie zaprojektowanych, szybkich i dopasowanych indywidualnie do konkretnego biznesu – to zupełnie inna para kaloszy. Dlatego dobrze zastanów się, komu zlecasz stworzenie albo przemodelowanie własnej strony internetowej. Pamiętaj, że to Twoja wirtualna wizytówka i jednocześnie najlepszy, najwytrwalszy pracownik, który haruje dla Ciebie 24/7. Warto więc zadbać, by idealnie odpowiadał Twoim potrzebom i spełniał wymagania Twojego biznesu.

Zainwestuj (albo doinwestuj) w marketing internetowy

Bez reklamy ani rusz. I to niezależnie, czy mówimy o biznesie offline, czy online. W przypadku tej drugiej opcji działania marketingowe są zajebiście ważne, bo trzeba jakoś pokazać się potencjalnym klientom, którzy być może nie mają pojęcia o Twoim istnieniu. A środowisko internetowe jest wręcz idealnym miejscem, by zaprezentować swoją ofertę z jak najlepszej strony. Jeśli już inwestujesz marketing, być może warto zastanowić się nad konkretnymi kanałami reklamowymi i zoptymalizować wszystkie procesy.

Jeśli jednak do tej pory unikałeś/aś reklamowania się w internecie, jak najszybciej napraw ten błąd. Do wyboru masz wiele różnych opcji.

Metody darmowe-organiczne:

  • SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarce Google);
  • fanpejdż/grupa na Facebooku;
  • optymalizacja wizytówki Google;
  • system poleceń od klientów;
  • marketing szeptany;
  • itp.

Przykłady płatnych kampanii reklamowych:

Dobieraj odpowiednie kanały reklamowe, rozsądnie zarządzaj budżetem, a prędzej czy później pojawią się pierwszy efekty w postaci większej liczby klientów i zamówień. Traktuj marketing jako inwestycję, która Ci się zwróci – nie jako wydatek. A jeśli potrzebujesz wsparcia w ogarnięciu swoich działań reklamowych w sieci, daj znać i umówimy się na niezobowiązującą konsultację marketingową, podczas której przedstawisz swoje oczekiwania.

Twórz wartościowy content

Dostarczaj swoim odbiorcom angażujące, ciekawe treści – wpisy blogowe, poradniki, case study itd. Content na stronie nie tylko zwiększa zaufanie użytkowników do konkretnej strony i firmy, ale również świetnie działa w kontekście SEO i zwiększania widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Pomyśl o treściach video

Treści video to dla wielu osób YouTube – i zasadzie jest to dobrze skojarzenie. Wiele osób woli oglądać filmiki niż czytać artykuły i ten sposób przyswajania informacji jest dla nich najwygodniejszy. Na twoim kanale na YT możesz wrzucać np. filmy instruktażowe, vlogi prezentujące konkretne produkty i ich zastosowania itd. Potencjał YouTube’a jest ogromny i zdecydowanie warto wykorzystywać go do zwiększania świadomości swojej marki, zaangażowania klientów, a ostatecznie do zwiększania dochodów.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu