Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

15 maja 2023

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz biznes i nie ma Cię w social media… to leć nadrabiać zaległości :). Tym zdaniem moglibyśmy podsumować ten artykuł, ale jeśli nadal jesteś z nami i chcesz się dowiedzieć czegoś więcej w temacie, to zostań chwilę dłużej.

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy!

Po co marce i firmie social media?

6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych

Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej znajdziesz absolutne podstawy, które pozwolą Ci się poczuć trochę pewniej na starcie. Im dalej w las, tym więcej pojawi się rzeczy do ogarnięcia – ale to temat na inną okazję. 

1. Wybierz odpowiednie media społecznościowe dla swojej marki

Media społecznościowe to w sumie bardzo ogólne pojęcie. Jednym SM będzie się kojarzyć z miejscem, gdzie dzieciaki i młodzież spędzają wolne chwile, uśmiechając się do zdjęć i memów ze słodkimi kotami – dla innych będzie idealne środowisko do pozyskiwania kontrahentów. Takie skrajne podziały wynikają z faktu, że istnieje tak naprawdę wiele różnych platform społecznościowych, zaprojektowanych dla określonych odbiorców. 

Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • Facebooka,
  • Instagrama,
  • TikToka,
  • Snapchata,
  • LinkedIna,
  • Twittera.

Dobrze zapoznaj się z profilem użytkowników poszczególnych serwisów i wybierz te, które najlepiej pasują do Twojej działalności. Przykładowo: dla biznesu oferującego usługi B2B dobrze sprawdzi się Facebook i LinkedIn, a sklep online ze streetwearem idealnie odnajdzie się m.in. na Instagramie i TikToku.

2. Twórz angażujący, dobrej jakości content

Kreatywne, oryginalne, zabawne – różne można opisać treści postów na social mediach. Dobry content łączy jednak to, że skutecznie przyciąga uwagę odbiorców, zachęca do wykonania określonego działania i zwiększa zaangażowanie klientów, a przy tym zaufanie do marki. Eksperymentuj z różnymi formatami treści na poszczególnych serwisach i wybierz te, które działają najlepiej w Twoim przypadku.  

3. Wykorzystuj płatne kampanie reklamowe

Wielką zaletą większości serwisów społecznościowych jest możliwość reklamowania się z wykorzystaniem płatnych kampanii marketingowych. Działa to na podobnej zasadzie jak Google Ads – mamy więc Facebook Ads, Instagram Ads i tak dalej. Kluczowe jest ustawienie odpowiednich parametrów kampanii, określenie grupy docelowej i pozostałych aspektów, bo tylko w ten sposób można liczyć na odpowiedni poziom zaangażowania i konwersji wśród odbiorców reklam.

4. Planuj działania na social media

Sukces w działaniach marketingowych na social media opiera się w dużej mierze na podążaniu wytyczoną ścieżką, zgodnie z planem i ustalonym harmonogramem. Dlatego pamiętaj o tym, by wrzucać nowe treści systematycznie – nawet jeśli kilka pierwszych postów przeszło totalnie bez echa. Jednym z ważniejszych pojęć w świecie mediów społecznościowych jest, zaraz obok kreatywności, regularność. 

5. Bądź autentyczny/a

Skup się na tym, by tworzyć autentyczne treści i komunikaty, pokrywające się z misją marki, wizją firmy i ogólnym wizerunkiem Twojego biznesu. Zdziwisz się, jak szybko odbiorcy wyczują fałsz, zbędną pozerkę i inne niepotrzebne zabiegi. Stąd już prosta droga do rozpętania kryzysu wizerunkowego, którego będzie bardzo trudno zażegnać – nie wspominając o odzyskaniu zaufania klientów. Nie polecamy!

6. Pamiętaj o kliencie

Pamiętaj, że robisz to wszystko, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców i potencjalnie Twoich nowych klientów. Niektóre firmy tak bardzo skupiają się na ogarnianiu super oryginalnych i efektownych postów, że w gruncie rzeczy zapominają, w jakim celu to robią. Tu nie chodzi o prześciganie się w publikowaniu coraz to nowych rolek, reelsów czy innych formatów – to odbiorcy zawsze powinni być na pierwszym miejscu i to dla nich tworzysz ten content.

W związku z tym dobrze się zastanów, kim jest Twój klient. Jak się komunikuje, jakie ma potrzeby, czego oczekuje od firmowych komunikatów na Facebooku czy Instagramie, jakie rodzaje i formy treści do niego trafiają. To zahacza o punkt 1. naszej listy, gdzie skupialiśmy się na wyborze konkretnych serwisów społecznościowych. Na takim TikToku spędzają czas zupełnie inne osoby, niż przykładowo na LinkedInie, co też musisz wziąć pod uwagę.

Twoja marka w social media? Da się zrobić

Powyższa lista to zaledwie wierzchołek góry lodowej o nazwie social media. Pamiętaj, że Twoja firma i marka powinny pojawić się na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, by zaistnieć w świadomości nowych odbiorców, skutecznie przyciągnąć ich uwagę i zmienić ich w płacących klientów. To też świetny sposób na budowanie rozpoznawalności i świadomości brandu. 

Zawsze możesz umówić się z nami na luźną konsultację marketingową, podczas której pogadamy o potencjale social mediów i doradzimy Ci, jak Twoja marka może go wykorzystać w celu dotarcia do nowych klientów i zwiększenia zysków. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu