Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

15 maja 2023

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz biznes i nie ma Cię w social media… to leć nadrabiać zaległości :). Tym zdaniem moglibyśmy podsumować ten artykuł, ale jeśli nadal jesteś z nami i chcesz się dowiedzieć czegoś więcej w temacie, to zostań chwilę dłużej.

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy!

Po co marce i firmie social media?

6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych

Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej znajdziesz absolutne podstawy, które pozwolą Ci się poczuć trochę pewniej na starcie. Im dalej w las, tym więcej pojawi się rzeczy do ogarnięcia – ale to temat na inną okazję. 

1. Wybierz odpowiednie media społecznościowe dla swojej marki

Media społecznościowe to w sumie bardzo ogólne pojęcie. Jednym SM będzie się kojarzyć z miejscem, gdzie dzieciaki i młodzież spędzają wolne chwile, uśmiechając się do zdjęć i memów ze słodkimi kotami – dla innych będzie idealne środowisko do pozyskiwania kontrahentów. Takie skrajne podziały wynikają z faktu, że istnieje tak naprawdę wiele różnych platform społecznościowych, zaprojektowanych dla określonych odbiorców. 

Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • Facebooka,
  • Instagrama,
  • TikToka,
  • Snapchata,
  • LinkedIna,
  • Twittera.

Dobrze zapoznaj się z profilem użytkowników poszczególnych serwisów i wybierz te, które najlepiej pasują do Twojej działalności. Przykładowo: dla biznesu oferującego usługi B2B dobrze sprawdzi się Facebook i LinkedIn, a sklep online ze streetwearem idealnie odnajdzie się m.in. na Instagramie i TikToku.

2. Twórz angażujący, dobrej jakości content

Kreatywne, oryginalne, zabawne – różne można opisać treści postów na social mediach. Dobry content łączy jednak to, że skutecznie przyciąga uwagę odbiorców, zachęca do wykonania określonego działania i zwiększa zaangażowanie klientów, a przy tym zaufanie do marki. Eksperymentuj z różnymi formatami treści na poszczególnych serwisach i wybierz te, które działają najlepiej w Twoim przypadku.  

3. Wykorzystuj płatne kampanie reklamowe

Wielką zaletą większości serwisów społecznościowych jest możliwość reklamowania się z wykorzystaniem płatnych kampanii marketingowych. Działa to na podobnej zasadzie jak Google Ads – mamy więc Facebook Ads, Instagram Ads i tak dalej. Kluczowe jest ustawienie odpowiednich parametrów kampanii, określenie grupy docelowej i pozostałych aspektów, bo tylko w ten sposób można liczyć na odpowiedni poziom zaangażowania i konwersji wśród odbiorców reklam.

4. Planuj działania na social media

Sukces w działaniach marketingowych na social media opiera się w dużej mierze na podążaniu wytyczoną ścieżką, zgodnie z planem i ustalonym harmonogramem. Dlatego pamiętaj o tym, by wrzucać nowe treści systematycznie – nawet jeśli kilka pierwszych postów przeszło totalnie bez echa. Jednym z ważniejszych pojęć w świecie mediów społecznościowych jest, zaraz obok kreatywności, regularność. 

5. Bądź autentyczny/a

Skup się na tym, by tworzyć autentyczne treści i komunikaty, pokrywające się z misją marki, wizją firmy i ogólnym wizerunkiem Twojego biznesu. Zdziwisz się, jak szybko odbiorcy wyczują fałsz, zbędną pozerkę i inne niepotrzebne zabiegi. Stąd już prosta droga do rozpętania kryzysu wizerunkowego, którego będzie bardzo trudno zażegnać – nie wspominając o odzyskaniu zaufania klientów. Nie polecamy!

6. Pamiętaj o kliencie

Pamiętaj, że robisz to wszystko, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców i potencjalnie Twoich nowych klientów. Niektóre firmy tak bardzo skupiają się na ogarnianiu super oryginalnych i efektownych postów, że w gruncie rzeczy zapominają, w jakim celu to robią. Tu nie chodzi o prześciganie się w publikowaniu coraz to nowych rolek, reelsów czy innych formatów – to odbiorcy zawsze powinni być na pierwszym miejscu i to dla nich tworzysz ten content.

W związku z tym dobrze się zastanów, kim jest Twój klient. Jak się komunikuje, jakie ma potrzeby, czego oczekuje od firmowych komunikatów na Facebooku czy Instagramie, jakie rodzaje i formy treści do niego trafiają. To zahacza o punkt 1. naszej listy, gdzie skupialiśmy się na wyborze konkretnych serwisów społecznościowych. Na takim TikToku spędzają czas zupełnie inne osoby, niż przykładowo na LinkedInie, co też musisz wziąć pod uwagę.

Twoja marka w social media? Da się zrobić

Powyższa lista to zaledwie wierzchołek góry lodowej o nazwie social media. Pamiętaj, że Twoja firma i marka powinny pojawić się na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, by zaistnieć w świadomości nowych odbiorców, skutecznie przyciągnąć ich uwagę i zmienić ich w płacących klientów. To też świetny sposób na budowanie rozpoznawalności i świadomości brandu. 

Zawsze możesz umówić się z nami na luźną konsultację marketingową, podczas której pogadamy o potencjale social mediów i doradzimy Ci, jak Twoja marka może go wykorzystać w celu dotarcia do nowych klientów i zwiększenia zysków. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie.  W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki na rynku, czyli jak wyróżnić się na tle konkurencji 

Pozycjonowanie marki sprawia, że niektóre marki zapadają w pamięć, a inne przelatują przez nią i na zawsze znikają. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jest to związane z pozycjonowaniem marki. Celem tych działań jest wyróżnienie brandu na tle innych i zakotwiczenie się w umysłach konsumentów. Bardziej poetycko trzeba byłoby napisać, że należy „dotrzeć do serc klientów”. […]

Czytaj dalej
1 2 3 8
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu