Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

15 maja 2023

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz biznes i nie ma Cię w social media… to leć nadrabiać zaległości :). Tym zdaniem moglibyśmy podsumować ten artykuł, ale jeśli nadal jesteś z nami i chcesz się dowiedzieć czegoś więcej w temacie, to zostań chwilę dłużej.

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy!

Po co marce i firmie social media?

6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych

Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej znajdziesz absolutne podstawy, które pozwolą Ci się poczuć trochę pewniej na starcie. Im dalej w las, tym więcej pojawi się rzeczy do ogarnięcia – ale to temat na inną okazję. 

1. Wybierz odpowiednie media społecznościowe dla swojej marki

Media społecznościowe to w sumie bardzo ogólne pojęcie. Jednym SM będzie się kojarzyć z miejscem, gdzie dzieciaki i młodzież spędzają wolne chwile, uśmiechając się do zdjęć i memów ze słodkimi kotami – dla innych będzie idealne środowisko do pozyskiwania kontrahentów. Takie skrajne podziały wynikają z faktu, że istnieje tak naprawdę wiele różnych platform społecznościowych, zaprojektowanych dla określonych odbiorców. 

Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • Facebooka,
  • Instagrama,
  • TikToka,
  • Snapchata,
  • LinkedIna,
  • Twittera.

Dobrze zapoznaj się z profilem użytkowników poszczególnych serwisów i wybierz te, które najlepiej pasują do Twojej działalności. Przykładowo: dla biznesu oferującego usługi B2B dobrze sprawdzi się Facebook i LinkedIn, a sklep online ze streetwearem idealnie odnajdzie się m.in. na Instagramie i TikToku.

2. Twórz angażujący, dobrej jakości content

Kreatywne, oryginalne, zabawne – różne można opisać treści postów na social mediach. Dobry content łączy jednak to, że skutecznie przyciąga uwagę odbiorców, zachęca do wykonania określonego działania i zwiększa zaangażowanie klientów, a przy tym zaufanie do marki. Eksperymentuj z różnymi formatami treści na poszczególnych serwisach i wybierz te, które działają najlepiej w Twoim przypadku.  

3. Wykorzystuj płatne kampanie reklamowe

Wielką zaletą większości serwisów społecznościowych jest możliwość reklamowania się z wykorzystaniem płatnych kampanii marketingowych. Działa to na podobnej zasadzie jak Google Ads – mamy więc Facebook Ads, Instagram Ads i tak dalej. Kluczowe jest ustawienie odpowiednich parametrów kampanii, określenie grupy docelowej i pozostałych aspektów, bo tylko w ten sposób można liczyć na odpowiedni poziom zaangażowania i konwersji wśród odbiorców reklam.

4. Planuj działania na social media

Sukces w działaniach marketingowych na social media opiera się w dużej mierze na podążaniu wytyczoną ścieżką, zgodnie z planem i ustalonym harmonogramem. Dlatego pamiętaj o tym, by wrzucać nowe treści systematycznie – nawet jeśli kilka pierwszych postów przeszło totalnie bez echa. Jednym z ważniejszych pojęć w świecie mediów społecznościowych jest, zaraz obok kreatywności, regularność. 

5. Bądź autentyczny/a

Skup się na tym, by tworzyć autentyczne treści i komunikaty, pokrywające się z misją marki, wizją firmy i ogólnym wizerunkiem Twojego biznesu. Zdziwisz się, jak szybko odbiorcy wyczują fałsz, zbędną pozerkę i inne niepotrzebne zabiegi. Stąd już prosta droga do rozpętania kryzysu wizerunkowego, którego będzie bardzo trudno zażegnać – nie wspominając o odzyskaniu zaufania klientów. Nie polecamy!

6. Pamiętaj o kliencie

Pamiętaj, że robisz to wszystko, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców i potencjalnie Twoich nowych klientów. Niektóre firmy tak bardzo skupiają się na ogarnianiu super oryginalnych i efektownych postów, że w gruncie rzeczy zapominają, w jakim celu to robią. Tu nie chodzi o prześciganie się w publikowaniu coraz to nowych rolek, reelsów czy innych formatów – to odbiorcy zawsze powinni być na pierwszym miejscu i to dla nich tworzysz ten content.

W związku z tym dobrze się zastanów, kim jest Twój klient. Jak się komunikuje, jakie ma potrzeby, czego oczekuje od firmowych komunikatów na Facebooku czy Instagramie, jakie rodzaje i formy treści do niego trafiają. To zahacza o punkt 1. naszej listy, gdzie skupialiśmy się na wyborze konkretnych serwisów społecznościowych. Na takim TikToku spędzają czas zupełnie inne osoby, niż przykładowo na LinkedInie, co też musisz wziąć pod uwagę.

Twoja marka w social media? Da się zrobić

Powyższa lista to zaledwie wierzchołek góry lodowej o nazwie social media. Pamiętaj, że Twoja firma i marka powinny pojawić się na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, by zaistnieć w świadomości nowych odbiorców, skutecznie przyciągnąć ich uwagę i zmienić ich w płacących klientów. To też świetny sposób na budowanie rozpoznawalności i świadomości brandu. 

Zawsze możesz umówić się z nami na luźną konsultację marketingową, podczas której pogadamy o potencjale social mediów i doradzimy Ci, jak Twoja marka może go wykorzystać w celu dotarcia do nowych klientów i zwiększenia zysków. Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Rozsądny budżet marketingowy – jak go wyznaczyć?

To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie; zdecydowanie bardziej opłaca się zoptymalizować wydatki na reklamę i dobrze przemyśleć, w jakie rozwiązania nadal warto inwestować.  Jak to ugryźć? Jak określić optymalny budżet marketingowy, by reklama przynosiła większe zyski i więcej klientów, a nie na odwrót? Czytaj dalej! Co obejmuje budżet marketingowy? Jeszcze 20 lat temu budżet marketingowy […]

Czytaj dalej
Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź! Po co Ci reklama w internecie? Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na […]

Czytaj dalej
Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej! Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa? Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas […]

Czytaj dalej
Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej […]

Czytaj dalej
Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej! Co to jest landing page? Do czego służy? Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu