Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej treści, nie będziesz miał/a z tego żadnych korzyści.
Dlatego właśnie dobrze wiedzieć, jak o tę treść zadbać. Co zrobić, by nie tylko przyciągała wartościowy ruch z wyszukiwarki, ale i została odpowiednio doceniona przez przeczesujące internet roboty Google? Poniżej znajdziesz najważniejsze według nas wskazówki, od których możesz zacząć proces planowania, pisania i optymalizacji treści na własnej stronie.
Sprzedaż to nie wszystko
Co za dużo, to niezdrowo – jeśli Twoja strona prezentuje wyłącznie teksty zachwalające ofertę, potencjalni klienci szybko z niej uciekną. Twórz teksty poradnikowe, rankingi czy porównania, które niosą dla użytkowników faktyczną wartość merytoryczną. Pamiętaj, że teksty na stronie www to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowanie marki, zaufania do niej i popularności wśród odbiorców.
Słowa kluczowe to niezbędne elementy zoptymalizowanego tekstu
Zapewne wiesz, czym są słowa kluczowe i jak ważne są one dla tekstów SEO. Umieszczaj je w swoich tekstach, ale rób to rozważnie i nie przeginaj – upychanie fraz kluczowych na siłę przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Skończyły się czasy, gdy można było bezkarnie ładować keywordsy z nadzieją, że pierwsza trójka w Google jest zasięgu ręki. Teraz algorytmy zwracają znacznie większą uwagę m.in. na kontekst wypowiedzi i miejsce umieszczenia słowa kluczowego.
Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści
Podział na akapity, nagłówki H1-H6, boldowanie, pochylenia, podkreślenia – te wszystkie elementy muszą znaleźć się w Twoich tekstach. Nie zapominaj, że niesformatowane ściany tekstu nigdy nie wyglądają dobrze i odstraszają użytkowników.
Nie zapominaj, że piszesz dla ludzi
Choć pisanie treści pod SEO jest piekielnie ważne w kontekście powodzenia działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich, musisz cały czas mieć z tyłu głowy, że content na stronie skierowany jest przede wszystkim do ludzi. Pisz językiem swoich odbiorców, dobieraj odpowiednie słowa i twórz takie formaty treści, które będą chętnie czytanie przez Twoich klientów.
Zatrudnij dobrych copywriterów
Tworzenie i optymalizacja treści nie jest dla każdego. Trzeba mieć w tym odpowiednie doświadczenie, a przede wszystkim trzeba lubić pisać. Niezbędne są duże pokłady kreatywności, ale też umiejętności chłodnej analizy. Profesjonalny copywriting pomoże Ci zadbać o kwestie contentu na najwyższym poziomie – jeśli nie czujesz się na siłach, bo ogarniać to samodzielnie, to jest to najlepsze rozwiązanie.
Jak sprawdzić, czy Twoja treść jest skuteczna?
Co właściwie znaczy, że treści na stronie są “skuteczne”? Dla nas to połączenie 2 korzyści: odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO i robotów wyszukiwarki, a także dostosowania contentu do wymagań użytkowników. Content musi być wartościowy i ciekawy dla odbiorców, bo to w końcu oni przeglądają Twoją ofertę i dokonują zakupów – nie Google boty. Zadbaj więc o to, by te cechy wzajemnie się uzupełniały.
Pomyśl o tym w następujący sposób – to roboty Google odpowiadają za to, że Twoja strona rankuje wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to odwiedzający Cię klienci są motorem napędowym biznesu i to dla nich chcesz się pojawiać wysoko w Google. Jak widzisz, wszystko jest to połączone. Jeśli tworzone przez Ciebie treści będą skuteczne, z pewnością zobaczyć to wysokich pozycjach swojej witryny w wyszukiwarce, a także po zwiększonej sprzedaży.
Dlaczego warto robić dobry content na swojej stronie?
Lista zalet i korzyści dla Twojej strony w związku z tworzeniem wartościowych treści może się ciągnąć i ciągnąć – ale to tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w tych działaniach. Sprawdź, jakie są największe plusy tworzenia i optymalizacji contentu:
- zwiększenie ruchu organicznego;
- zwiększenie rozpoznawalności i popularności firmy i brandu;
- poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google;
- poprawa efektywności innych działań z zakresu pozycjonowania;
- wzrost zaufania klientów do Twojej firmy, budowanie więzi z odbiorcami.
Jeśli masz własną stronę www, ale nigdy nie zależało Ci dopieszczeniu jej pod kątem treści, czas nadrobić zaległości. Zdziwisz się, jak wiele dobrego może z tego wyniknąć pod kątem wizerunkowym i sprzedażowym dla swojego biznesu.