Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

22 maja 2023

Podsumowanie

Prowadzenia własnej strony internetowej – niewielkiego bloga czy potężnego sklepu e-commerce – wymusza wprowadzanie różnych poprawek i regularne uzupełnianie jej o różne elementy. Jednym z fundamentów każdej strony www są z całą pewnością obecne na niej treści. Jak je tworzyć i w jaki sposób dopieszczać, by przyniosło to wymierne korzyści dla Twojego biznesu? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej treści, nie będziesz miał/a z tego żadnych korzyści.

Dlatego właśnie dobrze wiedzieć, jak o tę treść zadbać. Co zrobić, by nie tylko przyciągała wartościowy ruch z wyszukiwarki, ale i została odpowiednio doceniona przez przeczesujące internet roboty Google? Poniżej znajdziesz najważniejsze według nas wskazówki, od których możesz zacząć proces planowania, pisania i optymalizacji treści na własnej stronie. 

Sprzedaż to nie wszystko

Co za dużo, to niezdrowo – jeśli Twoja strona prezentuje wyłącznie teksty zachwalające ofertę, potencjalni klienci szybko z niej uciekną. Twórz teksty poradnikowe, rankingi czy porównania, które niosą dla użytkowników faktyczną wartość merytoryczną. Pamiętaj, że teksty na stronie www to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowanie marki, zaufania do niej i popularności wśród odbiorców. 

Słowa kluczowe to niezbędne elementy zoptymalizowanego tekstu

Zapewne wiesz, czym są słowa kluczowe i jak ważne są one dla tekstów SEO. Umieszczaj je w swoich tekstach, ale rób to rozważnie i nie przeginaj – upychanie fraz kluczowych na siłę przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Skończyły się czasy, gdy można było bezkarnie ładować keywordsy z nadzieją, że pierwsza trójka w Google jest zasięgu ręki. Teraz algorytmy zwracają znacznie większą uwagę m.in. na kontekst wypowiedzi i miejsce umieszczenia słowa kluczowego. 

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści

Podział na akapity, nagłówki H1-H6, boldowanie, pochylenia, podkreślenia – te wszystkie elementy muszą znaleźć się w Twoich tekstach. Nie zapominaj, że niesformatowane ściany tekstu nigdy nie wyglądają dobrze i odstraszają użytkowników.

Nie zapominaj, że piszesz dla ludzi

Choć pisanie treści pod SEO jest piekielnie ważne w kontekście powodzenia działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich, musisz cały czas mieć z tyłu głowy, że content na stronie skierowany jest przede wszystkim do ludzi. Pisz językiem swoich odbiorców, dobieraj odpowiednie słowa i twórz takie formaty treści, które będą chętnie czytanie przez Twoich klientów. 

Zatrudnij dobrych copywriterów

Tworzenie i optymalizacja treści nie jest dla każdego. Trzeba mieć w tym odpowiednie doświadczenie, a przede wszystkim trzeba lubić pisać. Niezbędne są duże pokłady kreatywności, ale też umiejętności chłodnej analizy. Profesjonalny copywriting pomoże Ci zadbać o kwestie contentu na najwyższym poziomie – jeśli nie czujesz się na siłach, bo ogarniać to samodzielnie, to jest to najlepsze rozwiązanie. 

Jak sprawdzić, czy Twoja treść jest skuteczna?

Co właściwie znaczy, że treści na stronie są “skuteczne”? Dla nas to połączenie 2 korzyści: odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO i robotów wyszukiwarki, a także dostosowania contentu do wymagań użytkowników. Content musi być wartościowy i ciekawy dla odbiorców, bo to w końcu oni przeglądają Twoją ofertę i dokonują zakupów – nie Google boty. Zadbaj więc o to, by te cechy wzajemnie się uzupełniały. 

Pomyśl o tym w następujący sposób – to roboty Google odpowiadają za to, że Twoja strona rankuje wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to odwiedzający Cię klienci są motorem napędowym biznesu i to dla nich chcesz się pojawiać wysoko w Google. Jak widzisz, wszystko jest to połączone. Jeśli tworzone przez Ciebie treści będą skuteczne, z pewnością zobaczyć to wysokich pozycjach swojej witryny w wyszukiwarce, a także po zwiększonej sprzedaży. 

Dlaczego warto robić dobry content na swojej stronie?

Lista zalet i korzyści dla Twojej strony w związku z tworzeniem wartościowych treści może się ciągnąć i ciągnąć – ale to tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w tych działaniach. Sprawdź, jakie są największe plusy tworzenia i optymalizacji contentu:

  • zwiększenie ruchu organicznego; 
  • zwiększenie rozpoznawalności i popularności firmy i brandu; 
  • poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google;
  • poprawa efektywności innych działań z zakresu pozycjonowania;
  • wzrost zaufania klientów do Twojej firmy, budowanie więzi z odbiorcami.

Jeśli masz własną stronę www, ale nigdy nie zależało Ci dopieszczeniu jej pod kątem treści, czas nadrobić zaległości. Zdziwisz się, jak wiele dobrego może z tego wyniknąć pod kątem wizerunkowym i sprzedażowym dla swojego biznesu.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
7 elementów budowania marki e-commerce

Amazon i Allegro to rozpoznawalne marki e-commerce. Twój e-sklep także może zaistnieć w wirtualnym świecie, aby zaspokajać realne potrzeby klientów. IAB Polska w raporcie „E-commerce w Polsce 2023” podało, że odsetek polskich internautów kupujących online systematyczne rośnie i obecnie wynosi on 79%. Natomiast Mediapanel podał, że w maju 2023 średnio dziennie z sieci korzystało 25,6 […]

Czytaj dalej
Silver Marketing – jeszcze nie zgred, już nie małolat. Jak dotrzeć do srebrnej generacji?

Społeczeństwo w Europie i w Polsce starzeje się, a osoby w wieku 50+ stają się coraz liczniejszą grupą. W 2020 r. GUS podał, że nad Wisłą mieszkało wówczas 14,4 mln osób po 50. roku życia. Błędne przekonania i stereotypy na temat srebrnej generacji są z jednej strony krzywdzące dla tej grupy konsumentów, a z drugiej […]

Czytaj dalej
Kampania brandowa w Google Ads – jakie są zalety jej uruchomienia?

Klienci i osoby, które dowiedziały się o Twoim e-commerce, mogą szukać go po nazwie. Najczęściej w tym celu wpisują ją w wyszukiwarkę Google. Sprytna konkurencja może zrobić reklamę w Google Adwords (Ads) na nazwę Twojej firmy i przekierować ich do siebie.  W artykule przybliżmy, jak bronić się przed reklamami konkurencji i jak uniknąć zbędnej prowizji […]

Czytaj dalej
Jak automatyzacja marketingu pomaga w rozwoju biznesu?

Obecnie każdy marketer może zebrać od każdego użytkownika ogromne ilości informacji. Liczba działań, które można na tej podstawie podjąć, jest wręcz przytłaczająca. Istnieje sposób, aby nie zakopać się w odpisywaniu na e-mail, a jednocześnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Czy potrzebny jest cud? Nie, nie potrzebujesz cudu, a umiejętnego wykorzystania automatyzacji. Jest to przyszłość marketingu i […]

Czytaj dalej
Jak napisać dobry opis produktu w sklepie internetowym?

Często opis produktu to jedyna okazja, aby zachęcić klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Warto więc zadbać o treść, która przekona potencjalnych kupujących do działania. Wśród doświadczonych marketerów nie brakuje specjalistów, którzy uważają, że opis produktu, to jedna z lepszych inwestycji w content na stronie firmowej. Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na słabe opisy produktów? […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki na rynku, czyli jak wyróżnić się na tle konkurencji 

Pozycjonowanie marki sprawia, że niektóre marki zapadają w pamięć, a inne przelatują przez nią i na zawsze znikają. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jest to związane z pozycjonowaniem marki. Celem tych działań jest wyróżnienie brandu na tle innych i zakotwiczenie się w umysłach konsumentów. Bardziej poetycko trzeba byłoby napisać, że należy „dotrzeć do serc klientów”. […]

Czytaj dalej
1 2 3 8
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu