Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

22 maja 2023

Podsumowanie

Prowadzenia własnej strony internetowej – niewielkiego bloga czy potężnego sklepu e-commerce – wymusza wprowadzanie różnych poprawek i regularne uzupełnianie jej o różne elementy. Jednym z fundamentów każdej strony www są z całą pewnością obecne na niej treści. Jak je tworzyć i w jaki sposób dopieszczać, by przyniosło to wymierne korzyści dla Twojego biznesu? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej treści, nie będziesz miał/a z tego żadnych korzyści.

Dlatego właśnie dobrze wiedzieć, jak o tę treść zadbać. Co zrobić, by nie tylko przyciągała wartościowy ruch z wyszukiwarki, ale i została odpowiednio doceniona przez przeczesujące internet roboty Google? Poniżej znajdziesz najważniejsze według nas wskazówki, od których możesz zacząć proces planowania, pisania i optymalizacji treści na własnej stronie. 

Sprzedaż to nie wszystko

Co za dużo, to niezdrowo – jeśli Twoja strona prezentuje wyłącznie teksty zachwalające ofertę, potencjalni klienci szybko z niej uciekną. Twórz teksty poradnikowe, rankingi czy porównania, które niosą dla użytkowników faktyczną wartość merytoryczną. Pamiętaj, że teksty na stronie www to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowanie marki, zaufania do niej i popularności wśród odbiorców. 

Słowa kluczowe to niezbędne elementy zoptymalizowanego tekstu

Zapewne wiesz, czym są słowa kluczowe i jak ważne są one dla tekstów SEO. Umieszczaj je w swoich tekstach, ale rób to rozważnie i nie przeginaj – upychanie fraz kluczowych na siłę przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Skończyły się czasy, gdy można było bezkarnie ładować keywordsy z nadzieją, że pierwsza trójka w Google jest zasięgu ręki. Teraz algorytmy zwracają znacznie większą uwagę m.in. na kontekst wypowiedzi i miejsce umieszczenia słowa kluczowego. 

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści

Podział na akapity, nagłówki H1-H6, boldowanie, pochylenia, podkreślenia – te wszystkie elementy muszą znaleźć się w Twoich tekstach. Nie zapominaj, że niesformatowane ściany tekstu nigdy nie wyglądają dobrze i odstraszają użytkowników.

Nie zapominaj, że piszesz dla ludzi

Choć pisanie treści pod SEO jest piekielnie ważne w kontekście powodzenia działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich, musisz cały czas mieć z tyłu głowy, że content na stronie skierowany jest przede wszystkim do ludzi. Pisz językiem swoich odbiorców, dobieraj odpowiednie słowa i twórz takie formaty treści, które będą chętnie czytanie przez Twoich klientów. 

Zatrudnij dobrych copywriterów

Tworzenie i optymalizacja treści nie jest dla każdego. Trzeba mieć w tym odpowiednie doświadczenie, a przede wszystkim trzeba lubić pisać. Niezbędne są duże pokłady kreatywności, ale też umiejętności chłodnej analizy. Profesjonalny copywriting pomoże Ci zadbać o kwestie contentu na najwyższym poziomie – jeśli nie czujesz się na siłach, bo ogarniać to samodzielnie, to jest to najlepsze rozwiązanie. 

Jak sprawdzić, czy Twoja treść jest skuteczna?

Co właściwie znaczy, że treści na stronie są “skuteczne”? Dla nas to połączenie 2 korzyści: odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO i robotów wyszukiwarki, a także dostosowania contentu do wymagań użytkowników. Content musi być wartościowy i ciekawy dla odbiorców, bo to w końcu oni przeglądają Twoją ofertę i dokonują zakupów – nie Google boty. Zadbaj więc o to, by te cechy wzajemnie się uzupełniały. 

Pomyśl o tym w następujący sposób – to roboty Google odpowiadają za to, że Twoja strona rankuje wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to odwiedzający Cię klienci są motorem napędowym biznesu i to dla nich chcesz się pojawiać wysoko w Google. Jak widzisz, wszystko jest to połączone. Jeśli tworzone przez Ciebie treści będą skuteczne, z pewnością zobaczyć to wysokich pozycjach swojej witryny w wyszukiwarce, a także po zwiększonej sprzedaży. 

Dlaczego warto robić dobry content na swojej stronie?

Lista zalet i korzyści dla Twojej strony w związku z tworzeniem wartościowych treści może się ciągnąć i ciągnąć – ale to tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w tych działaniach. Sprawdź, jakie są największe plusy tworzenia i optymalizacji contentu:

  • zwiększenie ruchu organicznego; 
  • zwiększenie rozpoznawalności i popularności firmy i brandu; 
  • poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google;
  • poprawa efektywności innych działań z zakresu pozycjonowania;
  • wzrost zaufania klientów do Twojej firmy, budowanie więzi z odbiorcami.

Jeśli masz własną stronę www, ale nigdy nie zależało Ci dopieszczeniu jej pod kątem treści, czas nadrobić zaległości. Zdziwisz się, jak wiele dobrego może z tego wyniknąć pod kątem wizerunkowym i sprzedażowym dla swojego biznesu.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Rozsądny budżet marketingowy – jak go wyznaczyć?

To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie; zdecydowanie bardziej opłaca się zoptymalizować wydatki na reklamę i dobrze przemyśleć, w jakie rozwiązania nadal warto inwestować.  Jak to ugryźć? Jak określić optymalny budżet marketingowy, by reklama przynosiła większe zyski i więcej klientów, a nie na odwrót? Czytaj dalej! Co obejmuje budżet marketingowy? Jeszcze 20 lat temu budżet marketingowy […]

Czytaj dalej
Dlaczego warto inwestować w reklamę online? Przegląd najbardziej efektywnych metod

Zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze metody reklamowania się online? W tym artykule znajdziesz na to odpowiedź! Po co Ci reklama w internecie? Na to pytanie można w zasadzie odpowiedzieć jednym zdaniem – po to, by odnieść sukces i sprzedawać więcej. Nie ma sensu dywagować, czy warto wchodzić do internetu i tam się reklamować, czy na […]

Czytaj dalej
Mało klientów? Słaba sprzedaż? Trzymaj rozwiązanie tego problemu

No to idealnie się składa, bo w tym tekście zawarliśmy najważniejsze wskazówki. Czytaj dalej! Dlaczego sprzedaż kuleje, a klientów nie przybywa? Coś hamuje rozwój Twojego biznesu w sieci. Sprzedaż zwolniła, a może nawet nigdy nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu. Klienci niby się pojawiają, ale masz nieodparte wrażenie, że wpadają “od święta” – raz na jakiś czas […]

Czytaj dalej
Landing Page (strona sprzedażowa) – jak powinna wyglądać?

I zrobią to, o ile wcześniej zadbasz o kilka najważniejszych elementów. Jakich? Czytaj dalej! Co to jest landing page? Do czego służy? Landing page (LP) można przetłumaczyć bardzo dosłownie – to strona, na której lądują Twoi klienci, żeby coś od Ciebie kupić. Może to być usługa, wybrany produkt z Twojego sklepu albo np. zapis na […]

Czytaj dalej
Pozycjonowanie marki w social media – praktyczne wskazówki dla początkujących

Za moment poznasz sprawdzone triki dla marek, które zamierzają wkroczyć w świat mediów społecznościowych – i chciałyby to zrobić z przytupem. Zaczynajmy! Po co marce i firmie social media? 6 wskazówek z zakresu prowadzenia SM dla niewtajemniczonych Chcesz zacząć działać na social mediach, ale jako osoba początkująca nie masz pojęcia, jak do tego podejść? Poniżej […]

Czytaj dalej
Analiza konkurencji: jak sprawdzić swoich przeciwników?

Monitoring konkurencyjnych stron przynosi wiele korzyści, ale trzeba wiedzieć, jak się za niego zabrać. Dowiesz się tego z poniższego tekstu. Lecimy! Na czym polega analiza stron konkurentów? Analiza konkurencji opiera się w zasadzie na 2 etapach: znalezieniu stron konkurujących z Twoją, a następnie na regularnym sprawdzaniu i monitorowaniu, jak sobie radzą w internecie. Proste, nie? […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć efektywną strategię sprzedaży dla nowego biznesu?

Nie dałoby się tego osiągnąć bez właściwie dobranej strategii, a konkretnie strategii sprzedaży. Czym ona dokładnie jest? Jak ją zaplanować i po co to robić? Sprawdź poniżej! Czym jest strategia sprzedaży? Strategię sprzedaży (czy też plan sprzedaży) można podsumować jako kompleksowy plan działania, który w założeniach skupia się na sprecyzowaniu najróżniejszych aspektów dotyczących sprzedaży i […]

Czytaj dalej
Psychologia sprzedaży: jak wpływać na decyzje klientów?

Czy wiesz, jak wykorzystać emocje konsumentów do kształtowania ich potrzeb zakupowych i zwiększania sprzedaży? Kłania się tutaj tzw. psychologia sprzedaży. Czas dowiedzieć się o niej nieco więcej! Klient racjonalny a klient emocjonalny Skuteczna strategia sprzedaży powinna opierać się określeniu grupy docelowej, a następnie na tworzeniu perswazyjnych komunikatów marketingowych skierowanych do tych osób. Tak wygląda teoria, […]

Czytaj dalej
1 2 3 5
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu