Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

Tworzenie i optymalizacja treści marketingowych – jak zacząć?

22 maja 2023

Podsumowanie

Prowadzenia własnej strony internetowej – niewielkiego bloga czy potężnego sklepu e-commerce – wymusza wprowadzanie różnych poprawek i regularne uzupełnianie jej o różne elementy. Jednym z fundamentów każdej strony www są z całą pewnością obecne na niej treści. Jak je tworzyć i w jaki sposób dopieszczać, by przyniosło to wymierne korzyści dla Twojego biznesu? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Strona internetowa bez treści nie ma prawa bytu. To dzięki niej masz szansę pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To jej przyglądają się użytkownicy, ciekawi Twojej oferty, historii Twojej marki czy szukający informacji o konkretnym produkcie lub usłudze. Choćby nie wiadomo jak duży ruch przyciągała Twoja witryna, jeśli brakuje na niej dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej treści, nie będziesz miał/a z tego żadnych korzyści.

Dlatego właśnie dobrze wiedzieć, jak o tę treść zadbać. Co zrobić, by nie tylko przyciągała wartościowy ruch z wyszukiwarki, ale i została odpowiednio doceniona przez przeczesujące internet roboty Google? Poniżej znajdziesz najważniejsze według nas wskazówki, od których możesz zacząć proces planowania, pisania i optymalizacji treści na własnej stronie. 

Sprzedaż to nie wszystko

Co za dużo, to niezdrowo – jeśli Twoja strona prezentuje wyłącznie teksty zachwalające ofertę, potencjalni klienci szybko z niej uciekną. Twórz teksty poradnikowe, rankingi czy porównania, które niosą dla użytkowników faktyczną wartość merytoryczną. Pamiętaj, że teksty na stronie www to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowanie marki, zaufania do niej i popularności wśród odbiorców. 

Słowa kluczowe to niezbędne elementy zoptymalizowanego tekstu

Zapewne wiesz, czym są słowa kluczowe i jak ważne są one dla tekstów SEO. Umieszczaj je w swoich tekstach, ale rób to rozważnie i nie przeginaj – upychanie fraz kluczowych na siłę przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Skończyły się czasy, gdy można było bezkarnie ładować keywordsy z nadzieją, że pierwsza trójka w Google jest zasięgu ręki. Teraz algorytmy zwracają znacznie większą uwagę m.in. na kontekst wypowiedzi i miejsce umieszczenia słowa kluczowego. 

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu treści

Podział na akapity, nagłówki H1-H6, boldowanie, pochylenia, podkreślenia – te wszystkie elementy muszą znaleźć się w Twoich tekstach. Nie zapominaj, że niesformatowane ściany tekstu nigdy nie wyglądają dobrze i odstraszają użytkowników.

Nie zapominaj, że piszesz dla ludzi

Choć pisanie treści pod SEO jest piekielnie ważne w kontekście powodzenia działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich, musisz cały czas mieć z tyłu głowy, że content na stronie skierowany jest przede wszystkim do ludzi. Pisz językiem swoich odbiorców, dobieraj odpowiednie słowa i twórz takie formaty treści, które będą chętnie czytanie przez Twoich klientów. 

Zatrudnij dobrych copywriterów

Tworzenie i optymalizacja treści nie jest dla każdego. Trzeba mieć w tym odpowiednie doświadczenie, a przede wszystkim trzeba lubić pisać. Niezbędne są duże pokłady kreatywności, ale też umiejętności chłodnej analizy. Profesjonalny copywriting pomoże Ci zadbać o kwestie contentu na najwyższym poziomie – jeśli nie czujesz się na siłach, bo ogarniać to samodzielnie, to jest to najlepsze rozwiązanie. 

Jak sprawdzić, czy Twoja treść jest skuteczna?

Co właściwie znaczy, że treści na stronie są “skuteczne”? Dla nas to połączenie 2 korzyści: odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO i robotów wyszukiwarki, a także dostosowania contentu do wymagań użytkowników. Content musi być wartościowy i ciekawy dla odbiorców, bo to w końcu oni przeglądają Twoją ofertę i dokonują zakupów – nie Google boty. Zadbaj więc o to, by te cechy wzajemnie się uzupełniały. 

Pomyśl o tym w następujący sposób – to roboty Google odpowiadają za to, że Twoja strona rankuje wyżej w wynikach wyszukiwania, ale to odwiedzający Cię klienci są motorem napędowym biznesu i to dla nich chcesz się pojawiać wysoko w Google. Jak widzisz, wszystko jest to połączone. Jeśli tworzone przez Ciebie treści będą skuteczne, z pewnością zobaczyć to wysokich pozycjach swojej witryny w wyszukiwarce, a także po zwiększonej sprzedaży. 

Dlaczego warto robić dobry content na swojej stronie?

Lista zalet i korzyści dla Twojej strony w związku z tworzeniem wartościowych treści może się ciągnąć i ciągnąć – ale to tylko pokazuje, jak duży potencjał tkwi w tych działaniach. Sprawdź, jakie są największe plusy tworzenia i optymalizacji contentu:

  • zwiększenie ruchu organicznego; 
  • zwiększenie rozpoznawalności i popularności firmy i brandu; 
  • poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google;
  • poprawa efektywności innych działań z zakresu pozycjonowania;
  • wzrost zaufania klientów do Twojej firmy, budowanie więzi z odbiorcami.

Jeśli masz własną stronę www, ale nigdy nie zależało Ci dopieszczeniu jej pod kątem treści, czas nadrobić zaległości. Zdziwisz się, jak wiele dobrego może z tego wyniknąć pod kątem wizerunkowym i sprzedażowym dla swojego biznesu.

Autor:

RikonaMarketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA
Pomagamy ambitnym przedsiębiorcom w budowaniu silnego wizerunku marki i rozkręceniu sprzedaży.

Poprzednie artykuły

Marketing B2B - jakie strategie pozwalają dotrzeć do klienta biznesowego?

Współczesny świat biznesu jest bardzo dynamiczny, a marketing B2B odgrywa w nim kluczową rolę. Przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientami, zwiększaniu sprzedaży i generowaniu wartościowych leadów. Marketing B2B jest bardziej złożony od B2C (klienci indywidualni) i wymaga przemyślanych strategii i podejścia uwzględniającego specyficzne potrzeby odbiorców. Czego jeszcze dowiesz się z artykułu? Przyjrzymy się […]

Czytaj dalej
Doradztwo marketingowe – jak wdrażać skuteczne działania B2B i B2C?

Dynamicznie zmieniający się świat biznesu, skuteczne działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy. Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na rynku B2B czy B2C, efektywna strategia marketingowa pomoże wpłynąć zarówno na wizerunek marki, jak i jej wyniki finansowe. Co zrobić, gdy działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Odpowiedzią może być doradztwo marketingowe. Jest to […]

Czytaj dalej
Consumer insight – jak zrozumieć swoich klientów i skuteczniej sprzedawać?

„Czego pragną kobiety” to film z 2000 r., w którym główny bohater, specjalista od reklamy, ulega wypadkowi, po którym słyszy myśli kobiet. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować swoje działania do potrzeb płci pięknej, czym zyskuje przewagę. Jak to ma się do sprzedaży w Twojej firmie? Choć też chcielibyśmy wiedzieć, czego pragną kobiety, to […]

Czytaj dalej
Jak strategia pozycjonowania Long Tail może poprawić Twoje SEO?

Rozwój internetu sprawił, że nasze zachowania w sieci także ewoluowały. Z każdym dniem lepiej rozumiemy, jak działają wyszukiwarki, jak z nich korzystać i jak dotrzeć do informacji, których potrzebujesz. Mało kto z nas szukając butów do biegania, wpisze w wyszukiwarce ogólne hasło „buty”. Bardziej prawdopodobne jest, że wpiszemy „buty do biegania Nike dla mężczyzn do […]

Czytaj dalej
Jak stworzyć Unique Value Proposition (UVP) i wyróżnić się na rynku?

We współczesnym konkurencyjnym biznesie kluczowym elementem sukcesu jest umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji, czyli Unique Value Proposition (UVP). Propozycja wartości, która przemawia do klientów i pomaga wyróźnić Twoją firmę od konkurencji, to niezbędny składnik silnej marki, która pozyskuje klientów i sprawia, że są oni lojalni. Odpowiedzi znajdziesz w dalszej części artykułu. Zapraszamy! Czym jest […]

Czytaj dalej
Recykling treści – na czym polega? EKO jest w modzie

Ponowne wykorzystywanie surowców naturalnych to nie tylko ukłon w stronę zielonych zmian. Jest to również szansa na efektywniejsze zarządzanie dostępnymi zasobami. Jednym z takich zasobów dla Twojej firmy są treści na stronie internetowej i w e-sklepie. Wiesz, że puszki aluminiowe można przetwarzać w nieskończoność? Materiał jest ciągle użyteczny. Twoje treści także mogą takie być i […]

Czytaj dalej
Przykładowy opis firm, czyli „O firmie” / „O nas”  – jak napisać, aby zachęcić klientów do współpracy?

Zróbmy mały test. Wyobraź sobie, że szukasz dostawcy usług lub produktów dla siebie, lub swojego przedsiębiorstwa. Wrzucasz nazwę firmy do wyszukiwarki i wchodzisz na jej stronę. Poza spojrzeniem na ofertę, klienci najczęściej sprawdzają na Twój tekst „O nas” / „O firmie”. Prawdopodobnie Ty też chcesz wykorzystać ten potencjał. Czy wiesz, jak napisać atrakcyjną dla odbiorców […]

Czytaj dalej
Tone of voice Twojej marki. Zbuduj solidny element strategii komunikacji marki

Jak stworzyć Tone of voice marki? Dobre pytanie, na które spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule. Przedstawimy także, jak wygląda proces tworzenia jednego z kluczowych filarów strategii komunikacji marki. No to co? No to Frugo! Ekhm… zapraszamy. Przystawka: Amazon umie w komunikację W artykułach na naszym blogu przewijają się tematy związane ze strategią komunikacji. Dzisiaj skupimy […]

Czytaj dalej
1 2 3 9
Marketingowe Wsparcie Biznesu RIKONA

RIKONA sp. z o.o.
ul. Adama Mickiewicza 37/58
01-625 Warszawa
NIP: 525-286-81-14
REG: 389326473

Polityka prywatności

KONTAKT

2022 Rikona sp. z o.o. | Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu